To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.6] bierze olej i lekko kopci na biało

Chupacabra - 12-06-2018, 21:52

Bizi78 napisał/a:
A tak ogólnie to ile masz nalatane na blacie :?: .
Na konsumpcję oleju (jeśli nie ma wycieków) najlepszy jest remont.
Najpierw sprawdź kompresję i próba olejowa.
Po taniości możesz spróbować wymienić same uszczelniacze trzonków zaworowych.
Najlepiej jednak zrobić kompletny remont głowicy + wymiana pierścieni na cylindrach + rozrząd, co skrobnie po kieszeni pewnie z 2 klocki :? .

Właśnie nie widać żadnych wycieków. 180 tysi, ale nie wiem jak długo poprzedniemu właścicielowi nie działał czujnik prędkości co wiąże się z nienaliczaniem km. Jak sprawdzić tą kompresję i próbe olejowa?

plecho1 - 12-06-2018, 22:21

Musisz mieć coś tego typu http://allegro.pl/miernik...6982765890.html
Najpierw robisz normalny pomiar czyli wykręcasz świece, wyjmujesz bezpiecznik pompy paliwa i mierzysz kręcąc silnikiem na wciśniętym gazie do oporu.
Następnie robisz podobnie tylko przed samym pomiarem nalewasz do cylindra odrobinę oleju.
Jeśli wyniki bez oleju i z olejem będą podobne to będzie oznaczało, że pierścienie raczej są ok a olej do komory spalania dostaje się przez uszczelniacze zaworowe.
A jeśli pomiar z olejem będzie wskazywał wyższe ciśnienie niż bez oleju to prawdopodobnie zużyte pierścienie.

Chupacabra - 13-06-2018, 03:46

plecho1 napisał/a:
Musisz mieć coś tego typu http://allegro.pl/miernik...6982765890.html
Najpierw robisz normalny pomiar czyli wykręcasz świece, wyjmujesz bezpiecznik pompy paliwa i mierzysz kręcąc silnikiem na wciśniętym gazie do oporu.
Następnie robisz podobnie tylko przed samym pomiarem nalewasz do cylindra odrobinę oleju.
Jeśli wyniki bez oleju i z olejem będą podobne to będzie oznaczało, że pierścienie raczej są ok a olej do komory spalania dostaje się przez uszczelniacze zaworowe.
A jeśli pomiar z olejem będzie wskazywał wyższe ciśnienie niż bez oleju to prawdopodobnie zużyte pierścienie.

Ok, dzięki za wytłumaczenie.

AidsD - 13-06-2018, 09:10

Chupacabra napisał/a:
Jak to zrobić? Na czym to polega?


Pojechać do mechanika i powiedzieć, żeby to zrobili. Mnie to kosztowało 50 zł

Jaro1974 - 21-02-2019, 17:56

Pozwolę sobie pociągnąć ten temat. Mam przypadek gdzie po przejechaniu ośmiuset kilometrów silnik wypił olej z miski olejowej (z trzech czwartych miarki po zalaniu oleju do silnika, po przejechaniu tego dystansu miarka oleju była sucha). Jestem jeszcze przed zmierzeniem kompresji na cylindrach, ale zapytam teraz - czy da się wymienić uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy? Robił to może ktoś?
Bizi78 - 21-02-2019, 18:17

Jarku zrobić można tylko przyda się ścisk do sprężyn zaworowych i wąskie kombinerki 8) .
Choć moim zdaniem bardziej przyda się wymiana pierścieni :wink: .



Jaro1974 - 21-02-2019, 18:39

Rafał, samochód ogólnie jeździ bardzo dobrze, nic nie przerywa, tylko z rana jak się go uruchomi to robi zasłonę dymną za sobą. Po rozgrzaniu silnika już nie dymi. Zmierzę mu kompresję i wtedy będę wiedział co dalej. Z tego co pamiętam to ciśnienie na cylindrze powinno wynosić gdzieś 12-14 bar? Dobrze myślę?

[ Dodano: 21-02-2019, 19:17 ]
Który bezpiecznik trzeba wyjąć żeby pompę paliwa odciąć?

Bizi78 - 21-02-2019, 20:40

Jaro1974 napisał/a:
Który bezpiecznik trzeba wyjąć żeby pompę paliwa odciąć?

Jako takiego od pomp paliwa nie ma, chyba że to ten 10 od wtrysku paliwa.



Ewentualnie koło OBD jest przekaźnik od pompy paliwa.



Co do kompresji.



Wracając do oleju, to ile rocznie właściciel dolewa :?:
Niestety przypadłością rodziny 4G1 są zapieczone pierścienie i konsumpcja oleju.
Tylko dodam, że mój 1.3 i Pawła 1.6 już to przerobiły 8) .

Jaro1974 - 21-02-2019, 21:04

Olej wlany do stanu 3/4 i po 800 kilometrach bagnet był suchy.
plecho1 - 21-02-2019, 21:34

Jak kompresja będzie w normie to jest szansa że to uszczelniacze. Wymiana bez ściągania głowicy nie jest taka prosta bo aby zdjąć zabezpieczenie trzymające zawór to trzeba go jakoś podeprzeć by nie wpadł do cylindra. Można to zrobić powietrzem pod ciśnieniem lub, jak to benzyna, to można spróbować włożyć coś przez otwór świecy i podeprzeć tłokiem.
Bizi78 - 21-02-2019, 21:39

Jaro1974 napisał/a:
Olej wlany do stanu 3/4 i po 800 kilometrach bagnet był suchy.

Czyli pewnie +- 1L/1000km, czyli spożycie dopuszczalne przez mitsubishi w instrukcji :mrgreen: .
Ogólnie tutaj masz dodatkowy temat o spożyciu silnika 4G18 w CS-ie.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=74862&postdays=0&postorder=asc&start=0

Jaro1974 - 21-02-2019, 21:42

Na pierwszym 12.75 na drugim 11.5 trzeci 12.5 a czwarty 13.5.
Próba olejowa od pierwszego: 18, 12.5, 14.5, 13.5. Wynik na pierwszym może być delikatnie zawyżony ponieważ trochę mi się za dużo oleju wlało.

Janq - 21-02-2019, 21:44

Jaro1974, spróbuj na początek zrobić płukanki. Ja na samej chemii zszedłem dobre 0,5-0,6L z 1L konsumpcji. Przy takiej ilości, to już raczej pierścienie. Poza tym z własnego doświadczenia - kompresja może być ok, a olej i tak będzie wcinać. A takie ilości jak u Ciebie, to raczej nie uszczelniacze.

Co więcej - aktualnie biała chmura rano z wydechu to nic nadzwyczajnego - po prostu woda, która się skropliła w tłumiku odparowuje. Też to mam, jak i większość samochodów :]

Bizi78 - 21-02-2019, 21:48

Jaro1974 napisał/a:
Na pierwszym 12.75 na drugim 11.5 trzeci 12.5 a czwarty 13.5.

Różnica pomiędzy cylindrami chyba nie powinna być większa niż 1bar :? .
Ogólnie co do płukanek to jeśli nie była robiona systematycznie to ja bym nie ryzykował.

Jaro1974 - 21-02-2019, 21:52

Ja to nie wiem czy nie podjadę żeby mi zrobili analizę spalin i wtedy może się coś wyjaśni. Dodam tylko że w wydechu w środku jest tłusto a raczej nie powinno być.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group