Outlander III GEN Techniczne - Outlasnder III 2.0 benzyna 150 KM jaki olej
To masz - 13-12-2022, 23:01
Jeśli w wolne, sobotnie popołudnie zechcecie zadbać ponadnormatywnie o wnętrze swoich benzyn:
https://www.youtube.com/w...nel=SPEEDSERWIS
Tytułowy przebieg 50 000 km dotyczy raczej auta, a nie oleju. Przynajmniej mam taką nadzieję
kem - 31-12-2022, 13:31
Witam,
zastanawiam się nad zalaniem do swojego Outlandera 2.0 150km takiej oliwy:
Nazwa produktu: Shell Helix Ultra SP 0W-20
Poprzednia nazwa produktu: Shell Helix Ultra AJ 0W-20
Klasa lepkości SAE: 0W-20
Gęstość w temp. 15°C kg/m3: 836
Temp.zapłonu COC°C minimum: 222
Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 40°C: 42.10
Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 100°C: 8.00
Wskaźnik lepkości: 182
Komuś mówią coś te parametry, warto czy lepiej coś innego?
Rander - 31-12-2022, 18:57
kem napisał/a: |
(...)
Shell Helix Ultra SP 0W-20
(...) |
A ile masz przejechane na silniku?
kem - 01-01-2023, 20:38
Obecnie 72000 km
To masz - 01-01-2023, 21:36
0W20 ma zmniejszać opory kosztem pogorszenia ochrony. Nie wiem dlaczego dużo osób brnie w tym kierunku Jeśli przez producenta samochodu dopuszczona jest klasyka gatunku czyli 5W30 to ja bym nie kombinował.
kem napisał/a: | Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 100°C: 8.00 | a oleje 5W30 mają 11-12 mm2/s czyli więcej o 40-50% co realnie przekłada się na ochronę silnika.
Rander - 01-01-2023, 22:38
To masz napisał/a: | 0W20 ma zmniejszać opory kosztem pogorszenia ochrony. Nie wiem dlaczego dużo osób brnie w tym kierunku Jeśli przez producenta samochodu dopuszczona jest klasyka gatunku czyli 5W30 to ja bym nie kombinował.
kem napisał/a: | Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 100°C: 8.00 | a oleje 5W30 mają 11-12 mm2/s czyli więcej o 40-50% co realnie przekłada się na ochronę silnika. |
Otóż to.
Jak autko teraz nie wybiera się do Murmańska czy innego Rejkawiku, to taki olej może bardziej zaszkodzić nić pomóc.
Marcino - 02-01-2023, 13:00
Obecnie VW zalecił do swoich 0w30 zamist 5w30, i co ciekawe dla nich olej do baniek 5l robi obecnie również Shell
kem - 02-01-2023, 16:09
To masz napisał/a: | 0W20 ma zmniejszać opory kosztem pogorszenia ochrony. Nie wiem dlaczego dużo osób brnie w tym kierunku Jeśli przez producenta samochodu dopuszczona jest klasyka gatunku czyli 5W30 to ja bym nie kombinował.
kem napisał/a: | Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 100°C: 8.00 | a oleje 5W30 mają 11-12 mm2/s czyli więcej o 40-50% co realnie przekłada się na ochronę silnika. |
Dzięki za rzeczową odpowiedź!
No to jednak 5w30 pójdzie, a jakie normy powinien spełniać?
Te zawarte w instrukcji obsługi spełniają chyba wszystkie oliwy na rynku?
To masz - 03-01-2023, 10:08
W tym temacie masz zdjęcie z instrukcji z zaleceniami producenta.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1662065&highlight=#1662065
SAE 5W30 już wybrałeś, więc pozostaje specyfikacja ACEA.
Naczytałem się o ACEA C1-C6 dla silników diesla i mi wystarczy , dlatego w zalecenia dla benzyniaków nie wnikam. Myślę, że będzie łatwiej i szybciej, gdy użytkownicy silników benzynowych napiszą jakie oleje stosują.
Fred.X - 03-01-2023, 18:47
Ja stosuję i do Lancera i do Outlandera SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AF 5W30 ACEA A5/B5
kem - 04-01-2023, 08:08
Generalnie, to jestem w ciężkim szoku, że na forum Mitsubishi temat olejów ma tylko 2 strony, trzeba to koniecznie nadrobić, bo bardzo blado wypadamy na tle innych!
A tak serio, to tak jak kolega wyżej napisał 5w30 Shell, lub coś z gamy Valvoline, ewentualnie Motul. Na pewno z pominięciem Castrola, bo ponoć jakość nie idzie w parze z reklamą w tym przypadku.
To masz - 04-01-2023, 17:56
Tematy o olejach to niekończące się opowieści dziwnej treści
Garść teorii w filmie, ignorujemy tytuł i sponsora skupiając się na merytoryce
https://www.youtube.com/w...l=radzioFLATOUT
pablo eldiablo - 05-01-2023, 11:34
W Outlanderze od nowości leję Motul 8100 5W30 (w L200 zresztą ten sam).
Generalnie OIII z tymi samymi silnikami 2.0 benz. miały we wcześniejszych latach zalecane oleje 5W30, końcowe partie 0W20, ale to ten sam silnik. Tylko z rzadszym olejem łatwiej producenowi złapać się w normach emisji - kosztem pewnie trwałości silnika.
To masz - 05-01-2023, 12:54
Motul 8100, ale 5W40 ma zauważalną utratę parametrów już po przebiegu 9500 km.
https://youtu.be/gDMKo-W33_8
Pytanie czy to kwestia stanu silnika czy jakości oleju?
[ Dodano: 05-01-2023, 13:01 ]
pablo eldiablo napisał/a: | (...)kosztem pewnie trwałości silnika. |
Daleko nie musimy szukać:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=115069
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=111470&postdays=0&postorder=asc&start=0
Wolnossącą benzynę 1.8 140 KM używałem wyłącznie do długich tras i skłaniałem się raczej w kierunku 5W40 zamiast 5W30, a Mitsubishi obrało kierunek przeciwny...
guzzi - 05-01-2023, 14:16
To masz napisał/a: | Motul 8100, ale 5W40 ma zauważalną utratę parametrów już po przebiegu 9500 km.
https://youtu.be/gDMKo-W33_8
Pytanie czy to kwestia stanu silnika czy jakości oleju? |
Nie można tak na to patrzeć! Gdybyś znał warunki w jakich pracował olej, można byłoby się jakoś do tego odnieść, a tak to tylko należy to traktować w charakterze ciekawostki - taki news z tyłka.
Prawda wygląda trochę inaczej: użytkownicy leją przypadkowy, kupiony na aukcji (bo taniej) olej, nie dbają o wcześniejszą wymianę (bo szkoda kasy), ba nawet nie sprawdzają jego stanu (bo szkoda czasu).
Samochód, który jest użytkowany przez firmę, czyli sam wiesz jak - silnik zimny dostaje na starcie "w palnik", paliwo najtańsze, na oleju 20-30 tys. km, a następni użytkownicy leją płukanki, molibdeny i inne wynalazki jako remedium na wszystko, myśląc, że im nagar w cudowny sposób rozpuści się.
Czy widzieliście kiedyś zapieczone nagarem zawory, tłoki czy pierścienie?
A kolejni użytkownicy "montujo" instalację gazową u Stasia w stodole a później płacz, bo coś stuka i piszą na forum - ratujcie!
A mechanicy, to już inna historia... (jako ciekawostka) Dziewięciu na 10 robiących zakupy w IC prosi o najtańsze zamienniki i jak tu ma być dobrze? Przepraszam, że to powiem ale naszym kierowcom brakuje edukacji jak użytkować samochody, jak o nie dbać serwisować, robić przeglądy itp.
|
|
|