To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - Szarpanie podczas jazdy

potentator - 17-06-2019, 10:49

normalnie, podważasz dekiel,ja u siebie też czyściłem,zastanawiam się tylko czy ta przepustnica działa w dwóch płaszczyznach zamknięcie/otwarcie czy też podczas jazdy dostosowuję ilośc powietrza dostarczanego do silnika? nie znalazłem na to odpowiedzi... Jedyne co się dowiedziałem to jak jest zepsuta generuję błąd, u mnie nic więc chyba jest ok. Sprawdzałem u siebie zamknąłem i silnik ładnie ją wycofał...
szeryf85 - 17-06-2019, 12:16

Z tego co wiem to podczas jazdy pracuje w pełnym zakresie.
U mnie też czasami szarpie przy 2 tys. Egr i przepustnicę wyczyściłem, ale przepustnica puszcza olej, więc pewnie elektronika już pływa. Błędów brak. Zastanawiam się czy to się da jakoś uszczelnić?

potentator - 17-06-2019, 15:04

U mnie od wycięcia już nic nie szarpie, wolne obroty ale nie mogę doiść do tego niestety...
nightfly - 22-07-2019, 12:20

Ponieważ szarpanie w zakresie od 2000-2300 obr. przy stałej jeździe na ciepłym silniku dalej się pojawiało ostatnio ponownie wyciągnąłem przepustnicę (samą bez EGR) i otworzyłem.

Znowu było sporo oleju w elektronice, a od ostatniego czyszczenia przejechałem około 3000 km.
Tym razem chciałem wyciągnąć całą elektronikę i jakoś uszczelnić ośkę na której chodzi klapa, ale niestety nie udało mi się jej wyciągnąć.
Właśnie przez klapę której nie mogłem odkręcić z ośki - zawalone malutkie śrubki nagarem których nie dało się wyczyścić.
Więc wyczyściłem środek tak jak się dało i szarpanie znikło, zobaczymy na jak długo (aż olej dostanie się do środka) :D

Także winą szarpania u mnie jest przepustnica, i o dziwo nie generuje jeszcze żadnych błędów.

Tak się zastanawiam jeszcze nad wyłączeniem programowo EGR'a, czy ktoś to robił w miśkach i jakie są efekty?
Podobno wg użytkowników VW z taki samymi silnikami można wstawić samą blaszkę z otworem o średnicy 8 mm i wtedy komp nie wyrzuca błędu (nie trzeba wyłączać programowo) i mniej spalin wpada do dolotu. Ponoć silnik lepiej chodzi :D
Ktoś coś bawił się tak?

lexus - 22-07-2019, 18:46

musi być program i blacha i po problemie
nightfly - 05-09-2019, 13:52

Metodą prób i błędów rozwiązałem problem :D
Najpierw odłączyłem przepustnicę i pojeździłem tak parę dni. Wydawało mi się, że szarpanie jest mniejsze, ale tylko tak mi się wydawało, szarpanie dalej było - więc nie przepustnica.
Podłączyłem z powrotem i po wykasowaniu błędów odłączyłem wężyk podciśnienia od EGR - i szarpanie jak ręką odjął.
Spadło spalanie chwilowe (wcześniej przy lekkim dodawaniu gazu było strasznie duże i misiek był jakby trochę mułowaty). Silnik nabrał wigoru, lepiej się zbiera od dolnego zakresu obrotów, mniej pali.
Zastanawiałem się jeszcze nad wymianą EGR bo koszt był taki sam jak wyłączenia.
Ale po doświadczeniach z EGRem w innym aucie w którym też kiedyś wyłączałem (tzn. tam wystarczyło tylko zaślepienie :D i nie było błędów na desce) zdecydowałem się na wyłączenie.
Więc EGR wyłączyłem programowo u magika i zaślepiłem blachą przy EGR.

Jeżdżę tak już z miesiąc i jest ok, zero problemów.

szeryf85 - 05-09-2019, 14:00

Wężyk podciśnienia odłączyłeś i zaślepiłeś? Wtedy będzie błąd egra tak?
nightfly - 06-09-2019, 13:16

szeryf85 napisał/a:
Wężyk podciśnienia odłączyłeś i zaślepiłeś? Wtedy będzie błąd egra tak?

Jak testowałem to odłączyłem tylko wężyk bez zaślepiania, dopiero po paru dniach zaślepiłem jak wiedziałem że będę wyłączał.
Błąd EGRa pojawił się po jeździe dopiero po około 3 odpaleniu silnika.
Po wyłączeniu programowo w wężyku nie ma już podciśnienia więc założyłem go z powrotem.

dlugi3333 - 10-05-2020, 10:14

W Outlanderze 2,2 did 2010r walczę z szarpaniem już od roku wymieniłem filtry najpierw wyczyściłem EGR potem zaślepiłem wyrzuciłem go z komp. wyciekłem DPF .Teraz wymieniłem pedał gazu. Nie wiem co jeszcze mam wymienić bo błędu żadnego nie pokazuje .
Aleksander1965 - 10-05-2020, 14:08

Miałem podobną sytyacje ,zastosowałem kilkukrotnie preperat Diesel Spulung i od roku mam spokój.Używam go co jakiś czas i nie mam problemów z szarpaniem.
darekdm - 26-06-2020, 07:49

U mnie też kangury łapał przy wolnej jeździe w ok obrotów 1700-2000. Najgorzej było z jazdą na pierwszym biegu (nie da się szybciej po grząskiej, wyboistej drodze). Przy przyśpieszaniu w okolicy tych obrotów też pojawiało się lekkie zacięcie jakby dostał bejsbolem w maskę ;)
Po zaślepieniu EGR blachą samochód jeździ jak nowy - ZERO problemów, nie szarpie :)

kajos - 26-06-2020, 22:09

moze ja tez 3 grosze wrzuce

kiedys mi zablokowal sie tloczek od hamulca tylnego
bylo ciemno i bylo widac zetarcza czerwona
ale to pozniej
jak jechalem to wlasnie misiek zachowywal sie tak jakby mial silnik benzynowy i wypadal zaplon
okazalo sie ze wina bylo odlanczanie mocy przez komputer bo wykrywalo hamujace kolo

oczywiscie jak naprawilem usterke to probem znikl

zawsze to tez jakis krok :P

piter614 - 21-08-2021, 18:44

Hej
Jeździłem dość długo i szarpanie było sporadyczne raz na jakiś czas
Obecnie problem powrócił będę testował środek do czyszczenie wtrysków jak kolego wyżej polecił ,polecił też go znajomy który zajmuje się mechaniką
Dam znać czy środek pomógł i objawy ustały
Mam mniej niż ćwiartkę ropy w zbiorniku więc zaleje i zobaczę co będzie

mildugo - 23-08-2021, 21:35

piter614 napisał/a:
Hej
Jeździłem dość długo i szarpanie było sporadyczne raz na jakiś czas
Obecnie problem powrócił będę testował środek do czyszczenie wtrysków jak kolego wyżej polecił ,polecił też go znajomy który zajmuje się mechaniką
Dam znać czy środek pomógł i objawy ustały
Mam mniej niż ćwiartkę ropy w zbiorniku więc zaleje i zobaczę co będzie



Moj kolega takim specyfikiem zatarł silnik.ostroznie.

kajos - 24-08-2021, 12:12

jak mogl zatrzes silnik ?
to srodek do wtryskow !!!
nie do oleju



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group