To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Samochód poszukiwany

Tomek - 11-01-2019, 09:40

krzychu napisał/a:
Ciężko Ci coś doradzić na samochody dobre pretendujące do premium Volvo/Mazda odpowiadasz że Dacia która zamyka stawkę najtańszych samochodów... Przejedź się, nie ma co doradzać jak tego nie poczujesz.


przecież Dacia to był żart :badgrin:

Fragu - 11-01-2019, 09:48

Tomek, z tymi automatami w Volvo to trochę taki mit. Jak ktoś kupuje 10 letnie auto z niewiadomego źródła bez potwierdzenia jakichkolwiek wymian oleju w skrzyni to nie ma się co dziwić, że padła.
Na pewno nie są to najtrwalsze skrzynie, ale powtarzając za forum Volvo - na pewno szybciej zdychają te z diesli.

A Lexus RX? Może być i hybryda z LPG....

krzychu - 11-01-2019, 09:48

Dla mnie był trochę mniejszy bo szukając ponad rok samochodu dla siebie miałem różne pomysły. Zaczęło się od sedana 4x4, a skończyło na crossoverze 2-3 razy droższym niż zakładałem na początku.

Swoją drogą Alfa Romeo Giulia Veloce... Automat, dobra bezyna, 4x4 z przewagą tyłu... Warto zobaczyć co prezentuje. No i jest to piękny sedan!

KIA Stinger GT jakby ukryć znaczek nikt by nie pomyślał że to KIA. To auto poważnie namieszało na rynku ludziom w głowach.

Tomek - 11-01-2019, 10:00

krzychu napisał/a:
Swoją drogą Alfa Romeo Giulia Veloce... Automat, dobra bezyna, 4x4 z przewagą tyłu... Warto zobaczyć co prezentuje. No i jest to piękny sedan!


szwagier to ma
ale nie ma dzieci, a ja mam i bede tym na wakacje jezdzil miedzy innymi

krzychu napisał/a:
KIA Stinger GT jakby ukryć znaczek nikt by nie pomyślał że to KIA. To auto poważnie namieszało na rynku ludziom w głowach.


to to już w ogóle, przekracza budżet dwa razy
jak Alfa zresztą

krzychu - 11-01-2019, 10:05

Tomek napisał/a:

ale nie ma dzieci, a ja mam i bede tym na wakacje jezdzil miedzy innymi


A że za małe czy jak? Bo to dość spore auto... Dłuższe niż CX-5...

Krzyzak - 11-01-2019, 14:04

jest duster z automatem, przynajmniej w ub roku był, bo w 2017 też nie było - wtedy wybierałem auto, byłem w salonie dacii, ale duster był tylko z manualem
potem wprowadzili, ale tylko z dieslem - nie wiem czy jeszcze jest, bo faktycznie może być jak z citigo ze skrzynią zautomatyzowaną - nie ma jej w żadnym salnie, bo nie ma chętnych, w ofercie jest (dodam, że to nie jest automat, ale takie coś jak w colcie CZ, przeciągające biegi nie wiadomo co... automatyczne sprzęgło, wg mnie dramat jeśli chodzi o jazdę)

robertdg - 17-01-2019, 21:21

Tomek napisał/a:
auta typu: Toyota Sienna, Jeep Grand Cherokee, VW Touareg, Dodge Durango
Wszelkie Twoje wymagania i łatwosc dostepu spełnia Jeep, samemu poszedłbym innym kierunkiem, ale nie ta kasa
Bzyk_R1 napisał/a:
A ja proponuję zwrócić uwagę na Volvo XC70 z motorem 2,5T lub wieksze V-ki wolnossące. Automatów jest najwięcej niestety ale to ich słaba strona.
2,5T to rzędowa piatka owiana opinia o pekajacych tulejach cylindrów (a te w latach 2010-2011 to ostatni wypust, pozniej juz Fordowskie wynalazki go zastapily), do tego automat japoński aisin który wytrzymuje srednio 200-250tys a naprawa przecietnie 6-10tys zł, Jedyny sensowny wolnossak to 3,2 ale to rzedówka i najczesciej przypływało z USA, wiec może być róznie

Wymagania w stosunku do budżetu sa na granicy ryzyka kupna "dobrego" niemca, Podobnie z wołowiną, no ale Wołowina to jeszcze troche szwedem zalatuje w kilku detalach bo w znacznej mierze umoczony jest tam FORD, tak naprawde cięzko o coś sensownego

Fragu napisał/a:
Na pewno nie są to najtrwalsze skrzynie, ale powtarzając za forum Volvo - na pewno szybciej zdychają te z diesli.
Każdy ma Swoja opinie, napewno szybko zdychaja te w uturbionych albo najmocniejszych jednostkach, bo skrzynia zostala zaprojektowana na przenoszenie napedow rzedu 440Nm, wystarczy spojrzec na tabele i to co by interesowalo, naprawde skrzynia ma bardzo słaby zapas a jakość jej podzespołów dostosowana do warunków księgowych
sampler - 18-01-2019, 07:42

robertdg napisał/a:
do tego automat japoński aisin który wytrzymuje srednio 200-250tys a naprawa przecietnie 6-10tys zł, Jedyny sensowny wolnossak to 3,2 ale to rzedówka i najczesciej przypływało z USA, wiec może być róznie

Wymagania w stosunku do budżetu sa na granicy ryzyka kupna "dobrego" niemca, Podobnie z wołowiną, no ale Wołowina to jeszcze troche szwedem zalatuje w kilku detalach bo w znacznej mierze umoczony jest tam FORD, tak naprawde cięzko o coś sensownego

Fragu napisał/a:
Na pewno nie są to najtrwalsze skrzynie, ale powtarzając za forum Volvo - na pewno szybciej zdychają te z diesli.
Każdy ma Swoja opinie, napewno szybko zdychaja te w uturbionych albo najmocniejszych jednostkach, bo skrzynia zostala zaprojektowana na przenoszenie napedow rzedu 440Nm, wystarczy spojrzec na tabele i to co by interesowalo, naprawde skrzynia ma bardzo słaby zapas a jakość jej podzespołów dostosowana do warunków księgowych


Przepraszam jaki tam Aisin siedzi? Bo Jeżeli piszecie o 6 biegowym TC-80 na którym jeździ VOLVO i PSA to się tylko uśmiechnę. Przecież ta skrzynia jest mega udana. Ma w papierach owszem 440 Nm ale ogarnia bez problemu do 580 Nm ciągłego obciążenia. Na forum peugeota gość miał 3.0 HDI po chipie na 300 KM i skrzynia nie zdechła.
Jedyna bolączka tej skrzyni to mechatronika jeżeli ktoś nie zmienia oleju.

Marcino - 18-01-2019, 09:00

A honda CR-V? CO prawda tylko 2.0 155 koni..... ale sinik na łancuchu i LPG łyka... Ja się zastanawiam nad rocznikami 2015 w górę.
gulgulq - 18-01-2019, 09:17

Może Mercedes Vito? Ciężko wyhaczyć 4x4 ale samo auto pakowne dla rodzinki.
robertdg - 18-01-2019, 22:56

sampler napisał/a:
Przepraszam jaki tam Aisin siedzi?
Geartronic TF-80SC
Wszelkie przypadki które znałem z uszkodzeń to zuzyte tarczki, w najgorszym przypadku nawet obudowa była uszkodzona a przebieg nigdy nie przekroczył 250tys km

Krzyzak - 19-01-2019, 16:15

słynne walące się DSG z grupy VAG też robi Aisin... nie wiem co się stało z tą firmą... kiedyś wzór niezwodności
sampler - 19-01-2019, 20:56

Możecie podać jakieś linki przykłady?
Setki osób jeździ na tych skrzyniach w pugach i citroenach i jeszcze nikomu nie siadła mechanika. Nic się nie ukręciło o tarczkach też nie słyszałem.
Jedyne akcje to szarpanie przy zmianie biegów za co odpowiadają bloki hydrauliczne. Wymiana na nowy to koszt 1500-2000 zł.
Moja skrzynia ma 242 tyś i chodzi perfekcyjnie.

[ Dodano: 19-01-2019, 21:06 ]
Krzyzak napisał/a:
słynne walące się DSG z grupy VAG też robi Aisin... nie wiem co się stało z tą firmą... kiedyś wzór niezwodności

Podaj oznaczenie skrzyni bo pierwsze słysze że to produkt aisin :)

Krzyzak - 20-01-2019, 16:42

sampler, to była skrzynia z jakiegoś Golfa. Na 100% aisin - to był podane w programie w tvn turbo. Gość musiał wymienić tę słynną mechatronikę.
sampler - 20-01-2019, 19:47

Krzyzak napisał/a:
sampler, to była skrzynia z jakiegoś Golfa. Na 100% aisin - to był podane w programie w tvn turbo. Gość musiał wymienić tę słynną mechatronikę.


Problem w tym, że AISIN na stronie nie podaje że jest producentem jakiejkolwiek dwusprzęgłówki.
AISIN robi klasyczne hydrokinetyki, klasyczne CVT, i skrzynie HV z motorami elektrycznymi np e-CVT. Dlatego fajnie byłoby znaleźć oznaczenie tej skrzyni.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group