Space Star Techniczne - Po odpaleniu nagle gaśnie.
Hugo - 24-01-2019, 10:29
Sprawdź kable dochodzące do silniczka krokowego, miałem takie objawy w Colcie CA0, okazało się, że ułamał się jeden kabel we wtyczce idącej do silniczka krokowego.
Dejwideoo - 24-01-2019, 20:15
Jutro brat zrobi przyuczenie przepustnicy jeszcze raz (jakie są prawidłowe obroty?). Tylko chce przed tym wymienić filtr paliwa. I teraz pytanie, gdzie on się znajduje? Razem z pompą paliwa jak w silniku 1.6?
Bizi78 - 24-01-2019, 22:40
Dejwideoo napisał/a: | Tylko chce przed tym wymienić filtr paliwa. I teraz pytanie, gdzie on się znajduje? Razem z pompą paliwa jak w silniku 1.6? |
Tak.
Dejwideoo - 25-01-2019, 12:07
Okazało się że jest to filtr niby "samoobsługowy" i odpuściliśmy sobie wymianę bo na dodatek jeszcze zły filterek nam sprzedali. Obroty wyregulowane. Najpierw przyuczenie, a potem regulacja śrubką przepustnicy pomogła ustawić obroty pod obciążeniem ~900 obrotów. Stała się dziwna sprawa ponieważ spalił się bezpiecznik od klimatyzacji i po wymianie nadal nie działa.
Bizi78 - 25-01-2019, 12:49
Dejwideoo napisał/a: | Okazało się że jest to filtr niby "samoobsługowy" i odpuściliśmy sobie wymianę bo na dodatek jeszcze zły filterek nam sprzedali. |
Jak się do niego dobrać masz tutaj .
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1547591#1547591
plecho1 - 25-01-2019, 13:21
Kręcąc śrubką na przepustnicy najprawdopodobniej ją rozregulowałeś i w najbliższej przyszłości pewnie będą się działy dziwne rzeczy z obrotami. Obrotami steruje sterownik silnika i jak jest wszystko ok to obroty są na właściwym poziomie. Nie wiem jak w tym autku, ale podejrzewam że podobnie, w Carismie normalne obroty to 650 - 750.
Dejwideoo - 25-01-2019, 13:39
Bizi78 wiem i widziałem ale nie podejmę się tego bo jeszcze coś urwie.
plecho1 ale co jeśli przy czyszczeniu przepustnicy trochę się przestawiła? Co teraz polecacie zrobić. Bo nie chce by w korku albo podczas jazdy się rozlegulowala
plecho1 - 25-01-2019, 13:47
Nie wiem w jaki sposób ja czyściliście. Najlepiej przy czyszczeniu nie zdejmować żadnych czujników które maja możliwość regulacji położenia i nie ruszać żadnych śrub regulacyjnych. Możliwe że w serwisówce jest instrukcja regulacji.
Dejwideoo - 25-01-2019, 14:13
Więc podsumowanie po przejechaniu 30 km:
- obroty na poziomie 800-850 przy pełnym obciążeniu
- brak ssania (wcześniej na zimnym się włączało)
- klimatyzacja nie działa
Aktualizacja po przejechaniu 150 km:
na zimnym trzeba trzymać gaz by odpalił. Jak się już zagrzeje to bez świateł i podgrzewania szyb trzyma 850-900 obrotów, po włączeniu światel spadaja do 650-700 (wartości przybliżone). No i jak zacznie już spadać trochę temperatura np. po 1h na parkingu już widać że ma mniejsze obroty. Takie rzeczy stały się po czyszczeniu przepustnicy, krokowego i wymianie czujnika wałka.
Zna ktoś kogoś w Krakowie kto by mi pomógł ogarnąć te ssanie?
tommo1982 - 28-01-2019, 02:24
Nauka wolnych obrotów:
1 - Włącz silnik i zaczekaj aż ciecz chłodząca nagrzeje się powyżej 85C.
2 - Wyłącz silnik i odczekaj około 10s.
3 - Następnie włącz silnik i pozwól mu pracować 10min na wolnych obrotach - klimatyzacja i ogrzewanie wyłączone, temperatura cieczy chłodzącej powyżej 83C.
4 - Wyłącz silnik
5 - Uruchom silnik ponownie. Niech popracuje kolejne 10min, tylko teraz włącz klimatyzację, ustaw temperaturę na max zimne powietrze i wentylator na maksymalne obroty. (Wspominają tu o otwarciu okien, ale po co w zimę je otwierać.)
6 - Powtórz kroki 4 i 5.
Jest wzmianka o możliwym zgaśnięciu silnika podczas kroku 5. Coś o zmianie pracy silnika z płynnej na stechiometryczną (nie rozumiem o co chodzi). Zalecają wtedy dokładne wyczyszczenie przepustnicy, no ale to już zrobiłeś.
Co do przepustnicy. Po rozebraniu na pewno zmieniłeś ustawienie. Jest procedura czyszczenia i ustawienia czujnika przepustnicy jeśli go odkręcałeś. Jak znajdę to napiszę jak ustawić i jakie wartości powinny być na czujniku.
EDYTOWANE:
Znalazłem. Czytałem kiedyś z nudów książkę serwisową i znalazłem jak poprawnie ustawić czujnik przepustnicy. Jeśli go odkręcaliście to może być źle ustawiony. Sprawdzasz go na włączonym zapłonie i wyłączonym silniku. Poprawne wartości z czujnika są między 530 - 740 mV.
mkm - 28-01-2019, 04:12
Dejwideoo, co prawda nie widziałem go już chyba ze dwa lata, więc nie wiem czy dalej działa w stałym składzie, ale wysyłam do niego znajomych i nikt się nie skarżył.
Nie zdziera, robi "na raz" czyli bez poprawek/reklamacji i liczy normalnie (ani nie tanio, ani nie drogo). Przynajmniej tak było jeszcze jakiś czas temu
Najlepiej zadzwoń i się umów: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=13221
Powinien Ci to zrobić na miejscu od ręki.
Dejwideoo - 28-01-2019, 16:47
Jestem po wymianie przepustnicy i krokowego. Pan Leszek polecił kupno takiego kompletu i wymianę 1:1 bez przyuczania etc. Okazało się, że gość mi przysłał trochę inną.
-> kupiona https://allegro.pl/oferta/przepustnica-silniczek-krokowy-space-star-1-3-7636685256?snapshot=MjAxOS0wMS0yOVQwOToyNzo0MS44MjZaO2J1eWVyO2FlNjUxZTVlYjQ0NmE5YzUxYWEyNjFlYzFhYjk4NjM0MGIzMTllZDdjMjgxMWY2YTkzNDE0NDJmNTA1N2RlZWQ%3D
-> moja https://allegro.pl/oferta/przepustnica-mitsubishi-space-star-1-6-16v-6974371527
Po złożeniu wszystko działa idealnie (obroty ~900). Bez żadnego spadku obrotów etc., ssanie powróciło. Tylko ciekawi mnie to czy nie będzie przez to większego spalania. Różnice to tylko umiejscowienie dyszy na wężyk płynu chłodniczego.
tommo1982 - 31-01-2019, 15:16
Na ciepłym silniku obroty utrzymują się na 900/min? Trochę za dużo, tak mi się przynajmniej wydaje. Powinno być 750 +- 100, ale mogę się mylić.
Bizi78 - 31-01-2019, 17:34
Przepustnica w 1.6 i 1.3 są różne, przynajmniej mają inne numery.
W 1.3 były dwa numery w zależności od rocznika
do 05.2000r. auta z aparatem zapłonowym
i po 06.2000r. z dwoma cewkami.
Czyli albo w aukcji jest zły rocznik podany albo Twój MSS jest troszkę starszy .
Dejwideoo - 31-01-2019, 17:56
Stawiam na to że mój MSS jest troszkę starszy 2001. Na tej przepustnicy co przyszła było napisane 1.3 GLX space star. Po nauce obrotów ma 850-900. Zobaczymy rano.
|
|
|