To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - Po odpaleniu nagle gaśnie.

Hugo - 24-01-2019, 10:29

Sprawdź kable dochodzące do silniczka krokowego, miałem takie objawy w Colcie CA0, okazało się, że ułamał się jeden kabel we wtyczce idącej do silniczka krokowego.
Dejwideoo - 24-01-2019, 20:15

Jutro brat zrobi przyuczenie przepustnicy jeszcze raz (jakie są prawidłowe obroty?). Tylko chce przed tym wymienić filtr paliwa. I teraz pytanie, gdzie on się znajduje? Razem z pompą paliwa jak w silniku 1.6?
Bizi78 - 24-01-2019, 22:40

Dejwideoo napisał/a:
Tylko chce przed tym wymienić filtr paliwa. I teraz pytanie, gdzie on się znajduje? Razem z pompą paliwa jak w silniku 1.6?

Tak.

Dejwideoo - 25-01-2019, 12:07

Okazało się że jest to filtr niby "samoobsługowy" i odpuściliśmy sobie wymianę bo na dodatek jeszcze zły filterek nam sprzedali. Obroty wyregulowane. Najpierw przyuczenie, a potem regulacja śrubką przepustnicy pomogła ustawić obroty pod obciążeniem ~900 obrotów. Stała się dziwna sprawa ponieważ spalił się bezpiecznik od klimatyzacji i po wymianie nadal nie działa.
Bizi78 - 25-01-2019, 12:49

Dejwideoo napisał/a:
Okazało się że jest to filtr niby "samoobsługowy" i odpuściliśmy sobie wymianę bo na dodatek jeszcze zły filterek nam sprzedali.

Jak się do niego dobrać masz tutaj 8) .
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1547591#1547591

plecho1 - 25-01-2019, 13:21

Kręcąc śrubką na przepustnicy najprawdopodobniej ją rozregulowałeś i w najbliższej przyszłości pewnie będą się działy dziwne rzeczy z obrotami. Obrotami steruje sterownik silnika i jak jest wszystko ok to obroty są na właściwym poziomie. Nie wiem jak w tym autku, ale podejrzewam że podobnie, w Carismie normalne obroty to 650 - 750.
Dejwideoo - 25-01-2019, 13:39

Bizi78 wiem i widziałem ale nie podejmę się tego bo jeszcze coś urwie.

plecho1 ale co jeśli przy czyszczeniu przepustnicy trochę się przestawiła? Co teraz polecacie zrobić. Bo nie chce by w korku albo podczas jazdy się rozlegulowala

plecho1 - 25-01-2019, 13:47

Nie wiem w jaki sposób ja czyściliście. Najlepiej przy czyszczeniu nie zdejmować żadnych czujników które maja możliwość regulacji położenia i nie ruszać żadnych śrub regulacyjnych. Możliwe że w serwisówce jest instrukcja regulacji.
Dejwideoo - 25-01-2019, 14:13

Więc podsumowanie po przejechaniu 30 km:
- obroty na poziomie 800-850 przy pełnym obciążeniu
- brak ssania (wcześniej na zimnym się włączało)
- klimatyzacja nie działa

Aktualizacja po przejechaniu 150 km:
na zimnym trzeba trzymać gaz by odpalił. Jak się już zagrzeje to bez świateł i podgrzewania szyb trzyma 850-900 obrotów, po włączeniu światel spadaja do 650-700 (wartości przybliżone). No i jak zacznie już spadać trochę temperatura np. po 1h na parkingu już widać że ma mniejsze obroty. Takie rzeczy stały się po czyszczeniu przepustnicy, krokowego i wymianie czujnika wałka.

Zna ktoś kogoś w Krakowie kto by mi pomógł ogarnąć te ssanie?

tommo1982 - 28-01-2019, 02:24

Nauka wolnych obrotów:

1 - Włącz silnik i zaczekaj aż ciecz chłodząca nagrzeje się powyżej 85C.
2 - Wyłącz silnik i odczekaj około 10s.
3 - Następnie włącz silnik i pozwól mu pracować 10min na wolnych obrotach - klimatyzacja i ogrzewanie wyłączone, temperatura cieczy chłodzącej powyżej 83C.
4 - Wyłącz silnik
5 - Uruchom silnik ponownie. Niech popracuje kolejne 10min, tylko teraz włącz klimatyzację, ustaw temperaturę na max zimne powietrze i wentylator na maksymalne obroty. (Wspominają tu o otwarciu okien, ale po co w zimę je otwierać.)
6 - Powtórz kroki 4 i 5.

Jest wzmianka o możliwym zgaśnięciu silnika podczas kroku 5. Coś o zmianie pracy silnika z płynnej na stechiometryczną (nie rozumiem o co chodzi). Zalecają wtedy dokładne wyczyszczenie przepustnicy, no ale to już zrobiłeś.

Co do przepustnicy. Po rozebraniu na pewno zmieniłeś ustawienie. Jest procedura czyszczenia i ustawienia czujnika przepustnicy jeśli go odkręcałeś. Jak znajdę to napiszę jak ustawić i jakie wartości powinny być na czujniku.

EDYTOWANE:
Znalazłem. Czytałem kiedyś z nudów książkę serwisową i znalazłem jak poprawnie ustawić czujnik przepustnicy. Jeśli go odkręcaliście to może być źle ustawiony. Sprawdzasz go na włączonym zapłonie i wyłączonym silniku. Poprawne wartości z czujnika są między 530 - 740 mV.

mkm - 28-01-2019, 04:12

Dejwideoo, co prawda nie widziałem go już chyba ze dwa lata, więc nie wiem czy dalej działa w stałym składzie, ale wysyłam do niego znajomych i nikt się nie skarżył.
Nie zdziera, robi "na raz" czyli bez poprawek/reklamacji i liczy normalnie (ani nie tanio, ani nie drogo). Przynajmniej tak było jeszcze jakiś czas temu :wink:

Najlepiej zadzwoń i się umów: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=13221

Powinien Ci to zrobić na miejscu od ręki.

Dejwideoo - 28-01-2019, 16:47

Jestem po wymianie przepustnicy i krokowego. Pan Leszek polecił kupno takiego kompletu i wymianę 1:1 bez przyuczania etc. Okazało się, że gość mi przysłał trochę inną.
-> kupiona https://allegro.pl/oferta/przepustnica-silniczek-krokowy-space-star-1-3-7636685256?snapshot=MjAxOS0wMS0yOVQwOToyNzo0MS44MjZaO2J1eWVyO2FlNjUxZTVlYjQ0NmE5YzUxYWEyNjFlYzFhYjk4NjM0MGIzMTllZDdjMjgxMWY2YTkzNDE0NDJmNTA1N2RlZWQ%3D
-> moja https://allegro.pl/oferta/przepustnica-mitsubishi-space-star-1-6-16v-6974371527

Po złożeniu wszystko działa idealnie (obroty ~900). Bez żadnego spadku obrotów etc., ssanie powróciło. Tylko ciekawi mnie to czy nie będzie przez to większego spalania. Różnice to tylko umiejscowienie dyszy na wężyk płynu chłodniczego.

tommo1982 - 31-01-2019, 15:16

Dejwideoo napisał/a:
Jestem po wymianie przepustnicy i krokowego. Pan Leszek polecił kupno takiego kompletu i wymianę 1:1 bez przyuczania etc. Okazało się, że gość mi przysłał trochę inną.
-> kupiona https://allegro.pl/oferta/przepustnica-silniczek-krokowy-space-star-1-3-7636685256?snapshot=MjAxOS0wMS0yOVQwOToyNzo0MS44MjZaO2J1eWVyO2FlNjUxZTVlYjQ0NmE5YzUxYWEyNjFlYzFhYjk4NjM0MGIzMTllZDdjMjgxMWY2YTkzNDE0NDJmNTA1N2RlZWQ%3D
-> moja https://allegro.pl/oferta/przepustnica-mitsubishi-space-star-1-6-16v-6974371527

Po złożeniu wszystko działa idealnie (obroty ~900). Bez żadnego spadku obrotów etc., ssanie powróciło. Tylko ciekawi mnie to czy nie będzie przez to większego spalania. Różnice to tylko umiejscowienie dyszy na wężyk płynu chłodniczego.


Na ciepłym silniku obroty utrzymują się na 900/min? Trochę za dużo, tak mi się przynajmniej wydaje. Powinno być 750 +- 100, ale mogę się mylić.

Bizi78 - 31-01-2019, 17:34

Przepustnica w 1.6 i 1.3 są różne, przynajmniej mają inne numery.
W 1.3 były dwa numery w zależności od rocznika
do 05.2000r. auta z aparatem zapłonowym
i po 06.2000r. z dwoma cewkami.
Czyli albo w aukcji jest zły rocznik podany albo Twój MSS jest troszkę starszy :wink: .

Dejwideoo - 31-01-2019, 17:56

Stawiam na to że mój MSS jest troszkę starszy 2001. Na tej przepustnicy co przyszła było napisane 1.3 GLX space star. Po nauce obrotów ma 850-900. Zobaczymy rano.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group