To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Stuki w silniku popychacze zaworowe

Lechu92 - 03-09-2021, 09:00

Dzięki za info!
Matan - 18-09-2021, 09:06

Krzyzak napisał/a:
Nie wyrzucaj starych popychaczy - chętnie odkupię bo często niektóre da się uratować.


Możesz powiedzieć jak je ratujesz ? :D

Krzyzak - 18-09-2021, 20:59

odpowietrzam w oleju napędowym
savagger995 - 19-09-2021, 12:25

https://www.youtube.com/watch?v=jX_XcLPAPtc
Tutaj masz na przykładzie silnika 2.0

Matan - 08-10-2021, 22:26

Przekładałem głowice , przy okazji wygrzebałem drugi zestaw popychaczy, moczyłem w nafcie 2 dni później wszystkie ładnie powyciskałem. Teraz silnik nie do poznania , nawet na sekunde żaden sie nie zająknie na zimnym silniku :D
sato - 30-10-2021, 13:08

Panowie, ja również od niedawna stałem się posiadaczem ea5w. Niestety pomimo całkiem sensownych wymian oleju przez poprzednika, tuż po zakupie zrobiłem płukankę silnika i niestety na wolnych te łobuzy zaczęły lekko się odzywać. W domowych warunkach da się to samemu ogarnąć? Problemu z kluczami nie mam...i lubię ale to dla mnie nowy silnik i jeszcze nie wiem jak się zabierać do roboty ^_^ Wspomniana wyżej klawiaturę łatwo się ściąga? Czy mam również zaopatrzyć się w nowe uszczelki pokrywy i świec jeżeli zmieniane były pół roku wcześniej? Jeszcze pytanie z innej beczki. Da się w tym silniku wymieniać uszczelniacze gniazd zaworowych bez ściągania głowicy? Tak jak to jest robione tutaj...https://youtu.be/BHfv2MrL4W4
Hugo - 31-10-2021, 10:53

sato, demontaż wałków pośrednich z dźwigienkami w tym silniku to żaden problem, nie różni się niczym od demontażu tego w silniku 2,0 16V. Jak uszczelki pokryw i świec były wymieniane to ich nie wymieniaj tylko złóż na cienką warstwą pasty Dirko lub Reinz.

Wymiana uszczelniaczy zaworowych jest możliwa przy użyciu takiego przyrządu jak na filmiku. Najgorzej zrobić to na tylnej głowicy, która jest pochylona w stronę ściany grodziowej i w przypadku niektórych zaworów ramię przyrządu haczy w wygłuszenie ściany grodziowej, ale da radę zrobić, a ramię w razie potrzeby zawsze można skrócić.

Oczywiście o tłokach w maksymalnym górnym położeniu na danym cylindrze nie trzeba chyba wspominać.

Potrzebne narzędzia:
1. Ściągacz sprężyn zaworów: https://allegro.pl/oferta/sciagacz-zaworow-wypinacz-rozpinacz-asta-a-evs3-10566239882
2. Przyrzad do demontażu i montażu uszczelniaczy zaworów: https://allegro.pl/oferta/szczypce-do-uszczelniaczy-zaworowych-zaworow-275mm-11321444708
3. Szczypce zaciskowe z blokadą do wyjmowania i montażu zamków zaworów: https://allegro.pl/oferta/szczypce-zaciskowe-kleszcze-stal-chirurgiczna-10cm-5642379276
4. Mocny magnes neodymowy do łapania zamków zaworów: https://allegro.pl/oferta/chwytak-teleskopowy-magnes-na-teleskopie-61cm1-6kg-5851626076

I tyle. Przyda się druga osoba do wyjmowania i później wkładania z powrotem zamków zaworów oraz trochę świeżego oleju do posmarowania nowych uszczelniaczy przed ich wciśnięciem na trzonki zaworów. I duuużo spokoju i cierpliwości.

sato - 31-10-2021, 15:06

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź ^_^
Matan - 01-11-2021, 11:41

Kiedyś w jakimś audi 1.6b zmieniałem uszczelniacze używając przyrządu którym podaje się ciśnienie do cylindra, bajeczny temat poszło jak pomaśle :) dużo cierpliwości przy wyciąganiu i wkładaniu zamków i będzie dobrze
Hugo - 02-11-2021, 08:26

Matan, to też dobry sposób na podtrzymanie zaworów, podanie sprężonego powietrza do cylindra przez otwór na świecę, łatwo można sobie wyspawać przedłużkę ze starej świecy i kawałka rurki. Robiłem tak kiedyś w poprzednim Galancie z silnikiem 2,0 16V benzyna. Poszło sprawnie, ale jednak wolę jak zawór oprze się na tłoku, pewniej się czuję :wink:
Krzyzak - 02-11-2021, 08:43

Hugo napisał/a:
łatwo można sobie wyspawać przedłużkę ze starej świecy
ściągacz i taka przedłużka z gwintami na różne rozmiary świec oraz szybkozłączką z drugiej strony, są bez problemu dostępne - jakoś z 15 lat temu pożyczałem takie cuda od Bartka z tego forum i już wtedy można było toto kupić
wg mnie sprężone powietrze lepsze a tłok tylko w razie W (gdyby prąd wyłączyli i sprężarka zdechła) - im wyżej jest zawór tył łatwiej zamki założyć

Matan - 02-11-2021, 22:00

Hugo napisał/a:
Matan, to też dobry sposób na podtrzymanie zaworów, podanie sprężonego powietrza do cylindra przez otwór na świecę, łatwo można sobie wyspawać przedłużkę ze starej świecy i kawałka rurki. Robiłem tak kiedyś w poprzednim Galancie z silnikiem 2,0 16V benzyna. Poszło sprawnie, ale jednak wolę jak zawór oprze się na tłoku, pewniej się czuję :wink:


Dokładnie tak było, narzędzie wtedy znajomy pożyczył i faktycznie wyspawane z kawałka rurki, końcówka do szybkozłącza plus tzw kranik do regulacji ciśnienia :D

Tak swoją drogą to kiedyś słyszałem,że nie w każdym silniku można sobie tak podeprzeć zawór o tłok oby rozpiąć zamek, w dieslu napewno daje rade bo często zawory są niemalże na równi z płaszczyzną więc są bardzo blisko tłoka, a co jeśli zawory są pod kątem? wtedy podpiera się samą krawędzią zaworu ? nie masz szans żeby wtedy coś uszkodzić ?

jacek11 - 03-11-2021, 16:24

Nic się nie uszkodzi. Rozpinanie zaworów to delikatna precyzyjna robota. Siły tam używał nie będziesz.
Hugo - 04-11-2021, 07:46

Matan, w silniku 4G63 na pewno tłok podwórze zawór, wymieniałem też uszczelniacze w tym silniku. jacek11, ale uważać trzeba, czasami zamki zaworu mocno przywrą do zaworu i talerzyka i przez nieuwagę by je ruszyć można zdrowo przywalić zaworem w tłok.
Krzyzak - 04-11-2021, 08:29

Hugo napisał/a:
czasami zamki zaworu mocno przywrą do zaworu
oj bardzo często - dawno temu to uderzałem w talerzyk przez nasadkę a i tak zamki potrafiły latać po garażu... zakładało się prześcieradło z małym otworem na zawór - była szansa, że w nie wpadnie :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group