To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Nierówna praca silnika

Klark - 27-05-2019, 21:26

Bizi no ja miałem mniej szczęścia, ale mam nadzieję, że jeszcze auto pojeździ.
Bizi78 - 27-05-2019, 21:32

Klark napisał/a:
mam nadzieję, że jeszcze auto pojeździ.

Głowicę mechanik będzie zdejmował i dawał do sprawdzenia, czy tylko wymiana rozrządu :?:

Klark - 27-05-2019, 22:36

Bizi tylko wymiana rozrządu, gdybym nie wymieniał tarcz, klocków przód, oleju i serwisu klimy to nie wiem, czy chciałbym to składać.
plecho1 - 28-05-2019, 06:55

No to nieźle że po takim przebiegu pasek mógł się tak rozciągnąć.
MitsuGo - 29-05-2019, 09:07

Ciekawe czy napinacz Aisin mógł być przyczyną przeskoczenia paska,
Bizi78 jaki miałeś napinacz gdy przeskoczył pasek po około 35 tys. ?

Bizi78 - 29-05-2019, 09:12

Jak napisałem już wcześniej GMB.
MitsuGo - 29-05-2019, 09:26

Musiałem to przeoczyć :oops:
To jednak wyklucza napinacz danej firmy jako przyczynę przeskoczenia paska.

Klark - 30-05-2019, 03:30

Ciężko mi się wypowiedzieć co było w moim przypadku prawdziwą przyczyną awarii, bo wg mechanika są co najmniej 2 teorie spiskowe: 1 standardowa, że 3,5 roku temu źle mi założono rozrząd - dokładnie coś z napinaczem - czyli standardowe "Panie, ale ktoś to Panu ... zepsuł", drugie, że po kolizji z marca tego roku coś się mogło "zawiesić" i ostatnio jak przegoniłem po autostradzie to się zepsuło. Dla mnie jako laika wygląda na to, że problem jest z napinaczem AISIN, gdyż stanął i nie naciągał paska (jak dzisiaj będę odbierał autko postaram się zrobić zdjęcia wymontowanych elementów, o ile nie trafiły na szrot).
Obecnie zakupiłem i zostały zamontowane: 3 rolki SKF, 2 paski Conti i napinacz ASHIKA.

krzychu - 30-05-2019, 07:29

Klark napisał/a:
że problem jest z napinaczem AISIN, gdyż stanął i nie naciągał paska


Ale stanął czy się skończył jego zakres? Bo u mnie po 60 tys się skończył zakres napinacza, a sam osobiście przy montażu wkładałem zawleczkę do napinacza po 2 obrotach i 15 minut odczekania.... On nie ma za dużego zakresu regulacji więc całość jest bardzo wrażliwa na rozciągnięcie paska.

MitsuGo - 30-05-2019, 07:54

Przeczytałem jeszcze raz temat i wydaje mnie się, że miesza się tu dwa rodzaje napinaczy i może to być mylące dla czytających.
GMB o którym wspomniał Bizi78 to napinacz rolkowy a Aisin to prawdopodobnie napinacz z taką jakby iglicą, nie znam fachowej nazwy tego elementu.
Nie można więc porównywać tych dwóch napinaczy gdyż napinają zupełnie inne paski i mają inną budowę.
Jeden napina pasek balansu a drugi główny pasek rozrządu. Jeden i drugi wymienia się w Lancerze przy wymianie rozrządu.

markusmaksimus - 10-08-2022, 13:49

W większości przypadków jest to zawór jałowy, ale może być też utrata szczelności. Sprawdzić wszystkie uszczelki.
CB4W_00 - 20-08-2022, 19:59

krzychu napisał/a:
Klark napisał/a:
że problem jest z napinaczem AISIN, gdyż stanął i nie naciągał paska


Ale stanął czy się skończył jego zakres? Bo u mnie po 60 tys się skończył zakres napinacza, a sam osobiście przy montażu wkładałem zawleczkę do napinacza po 2 obrotach i 15 minut odczekania.... On nie ma za dużego zakresu regulacji więc całość jest bardzo wrażliwa na rozciągnięcie paska.


Jakieś 50kkm temu wymieniałem rozrząd na japońskich gratach, paski mitsuboshi, napinacz aisn, rolki ntn, koyo.
Jakiś czas temu zdejmowałem górną osłonę rozrządu i pasek był słabo napięty, po odpaleniu i zgaszeniu pasek napiął się odpowiednio. Teraz pytanie czy szwankuje napinacz hydrauliczny czy pasek się rozciąga?
Trochę mnie to zaniepokoiło i chyba lepiej będzie wydać hajs na nowy zestaw niż na remont silnika.
Gdzieś na forum widziałem temat o wyciągających się paskach mitsuboshi.

krzychu - 21-08-2022, 12:32

Ale to masz 4G63 lub jakąś bliźniaczą konstrukcję DOHC?
Trudno coś doradzić. Ten pasek na górze trochę jest luźny nawet nowy. Dziwne to jest, niby super silnik a trochę strach jeździć już po 50-60 tys od wymiany. Nie wiem czy to miarodajne sprawdzać na górze.

CB4W_00 - 21-08-2022, 16:56

Mam 4G69 z jednym wałkiem u góry SOHC.
Może źle się wyraziłem ale pasek wyraźnie poluzował się z przodu zdjęcie poglądowe poniżej
https://zapodaj.net/b29a36b5d474c.jpg.html

Ogólnie te rozrządy są bardzo podobne w budowie.
Jak będę miał chwilę wolnego to pościągam osłony i sprawdzę czy wadliwy jest napinacz czy pasek się wyciągnął.
Ogólnie niby człowiek zamawia markowe części a tu takie gówno.

Co myślicie na tematy pasków rozrządu DAYCO? Widzę że są dosyć popularne i nie spotkałem się negatywną opinią.

krzychu - 21-08-2022, 17:50

No ale urban legend jest taki, że przeskoczenie paska w SOHC jest praktycznie niespotykane... Więc bym się raczej mniej przejmował. A rozrząd może i podobny, ale zasadniczo inny :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group