[02-06]Lancer CS0 - Nierówna praca silnika
Klark - 27-05-2019, 21:26
Bizi no ja miałem mniej szczęścia, ale mam nadzieję, że jeszcze auto pojeździ.
Bizi78 - 27-05-2019, 21:32
Klark napisał/a: | mam nadzieję, że jeszcze auto pojeździ. |
Głowicę mechanik będzie zdejmował i dawał do sprawdzenia, czy tylko wymiana rozrządu
Klark - 27-05-2019, 22:36
Bizi tylko wymiana rozrządu, gdybym nie wymieniał tarcz, klocków przód, oleju i serwisu klimy to nie wiem, czy chciałbym to składać.
plecho1 - 28-05-2019, 06:55
No to nieźle że po takim przebiegu pasek mógł się tak rozciągnąć.
MitsuGo - 29-05-2019, 09:07
Ciekawe czy napinacz Aisin mógł być przyczyną przeskoczenia paska,
Bizi78 jaki miałeś napinacz gdy przeskoczył pasek po około 35 tys. ?
Bizi78 - 29-05-2019, 09:12
Jak napisałem już wcześniej GMB.
MitsuGo - 29-05-2019, 09:26
Musiałem to przeoczyć
To jednak wyklucza napinacz danej firmy jako przyczynę przeskoczenia paska.
Klark - 30-05-2019, 03:30
Ciężko mi się wypowiedzieć co było w moim przypadku prawdziwą przyczyną awarii, bo wg mechanika są co najmniej 2 teorie spiskowe: 1 standardowa, że 3,5 roku temu źle mi założono rozrząd - dokładnie coś z napinaczem - czyli standardowe "Panie, ale ktoś to Panu ... zepsuł", drugie, że po kolizji z marca tego roku coś się mogło "zawiesić" i ostatnio jak przegoniłem po autostradzie to się zepsuło. Dla mnie jako laika wygląda na to, że problem jest z napinaczem AISIN, gdyż stanął i nie naciągał paska (jak dzisiaj będę odbierał autko postaram się zrobić zdjęcia wymontowanych elementów, o ile nie trafiły na szrot).
Obecnie zakupiłem i zostały zamontowane: 3 rolki SKF, 2 paski Conti i napinacz ASHIKA.
krzychu - 30-05-2019, 07:29
Klark napisał/a: | że problem jest z napinaczem AISIN, gdyż stanął i nie naciągał paska |
Ale stanął czy się skończył jego zakres? Bo u mnie po 60 tys się skończył zakres napinacza, a sam osobiście przy montażu wkładałem zawleczkę do napinacza po 2 obrotach i 15 minut odczekania.... On nie ma za dużego zakresu regulacji więc całość jest bardzo wrażliwa na rozciągnięcie paska.
MitsuGo - 30-05-2019, 07:54
Przeczytałem jeszcze raz temat i wydaje mnie się, że miesza się tu dwa rodzaje napinaczy i może to być mylące dla czytających.
GMB o którym wspomniał Bizi78 to napinacz rolkowy a Aisin to prawdopodobnie napinacz z taką jakby iglicą, nie znam fachowej nazwy tego elementu.
Nie można więc porównywać tych dwóch napinaczy gdyż napinają zupełnie inne paski i mają inną budowę.
Jeden napina pasek balansu a drugi główny pasek rozrządu. Jeden i drugi wymienia się w Lancerze przy wymianie rozrządu.
markusmaksimus - 10-08-2022, 13:49
W większości przypadków jest to zawór jałowy, ale może być też utrata szczelności. Sprawdzić wszystkie uszczelki.
CB4W_00 - 20-08-2022, 19:59
krzychu napisał/a: | Klark napisał/a: | że problem jest z napinaczem AISIN, gdyż stanął i nie naciągał paska |
Ale stanął czy się skończył jego zakres? Bo u mnie po 60 tys się skończył zakres napinacza, a sam osobiście przy montażu wkładałem zawleczkę do napinacza po 2 obrotach i 15 minut odczekania.... On nie ma za dużego zakresu regulacji więc całość jest bardzo wrażliwa na rozciągnięcie paska. |
Jakieś 50kkm temu wymieniałem rozrząd na japońskich gratach, paski mitsuboshi, napinacz aisn, rolki ntn, koyo.
Jakiś czas temu zdejmowałem górną osłonę rozrządu i pasek był słabo napięty, po odpaleniu i zgaszeniu pasek napiął się odpowiednio. Teraz pytanie czy szwankuje napinacz hydrauliczny czy pasek się rozciąga?
Trochę mnie to zaniepokoiło i chyba lepiej będzie wydać hajs na nowy zestaw niż na remont silnika.
Gdzieś na forum widziałem temat o wyciągających się paskach mitsuboshi.
krzychu - 21-08-2022, 12:32
Ale to masz 4G63 lub jakąś bliźniaczą konstrukcję DOHC?
Trudno coś doradzić. Ten pasek na górze trochę jest luźny nawet nowy. Dziwne to jest, niby super silnik a trochę strach jeździć już po 50-60 tys od wymiany. Nie wiem czy to miarodajne sprawdzać na górze.
CB4W_00 - 21-08-2022, 16:56
Mam 4G69 z jednym wałkiem u góry SOHC.
Może źle się wyraziłem ale pasek wyraźnie poluzował się z przodu zdjęcie poglądowe poniżej
https://zapodaj.net/b29a36b5d474c.jpg.html
Ogólnie te rozrządy są bardzo podobne w budowie.
Jak będę miał chwilę wolnego to pościągam osłony i sprawdzę czy wadliwy jest napinacz czy pasek się wyciągnął.
Ogólnie niby człowiek zamawia markowe części a tu takie gówno.
Co myślicie na tematy pasków rozrządu DAYCO? Widzę że są dosyć popularne i nie spotkałem się negatywną opinią.
krzychu - 21-08-2022, 17:50
No ale urban legend jest taki, że przeskoczenie paska w SOHC jest praktycznie niespotykane... Więc bym się raczej mniej przejmował. A rozrząd może i podobny, ale zasadniczo inny
|
|
|