To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - wymiana oleju w automacie

Consiglio - 09-09-2019, 12:23

Panowie, czy zaproponowany koszt 2000 PLN za wymianę dynamiczną oleju w skrzyni biegów + most + skrzynka rozdzielacza jest do przyjęcia? Na cały dzień muszę zostawić auto w warsztacie.
elmundialo - 09-09-2019, 12:56

Każdego indywidualna sprawa. Ja metoda statyczna a tam idzie sporo mniej oleju za to samo 1300 ale.filtry kupiłem sam oryginalne 2 za 270 zł a nie w serwisie za 500 czy 700zl. Olej drogi i jeżeli on to zrobi zgodnie ze sztuką to i koszta wysokie wg mnie
Consiglio - 10-09-2019, 15:39

W tej cenie ich olej Ravenol, wymiana jednego filtra, tego przy chłodnicy oleju. Nie wiem jak wymieniłeś dwa. Rozkręcałeś skrzynie biegów?
Wiadomo, że samemu, pewnie wyjdzie taniej, ale nie będzie to wymiana dynamiczna, tylko statyczna. Dlatego pytam, czy 2 koła za wymianę oleju w tych 3 elementach: skrzynka rozdzielająca, skrzynia automatyczna i tylny most, to cena ok. Zaznaczam, że wymiana dynamiczna z płukaniem.

W zasadzie to nie wiem, czy powinienem to robić, ale auto ma 206 000 km przebiegu. Niby wszystko gra. Nie mam żadnej informacji, żeby kiedykolwiek olej był wymieniany. Na bank nie robił tego właściciel w PL - jeździł nim przez rok. A co robił Francuz? Pewnie nic :)

elmundialo - 10-09-2019, 15:56

Szczerze to ten przy chłodnicy to mało ważny, przynajmniej z tego co ka wiem. On kosztuje 70zł oryginał. Ten drugi 200 czy 230 . Do tego uszczelka nie pamiętam ile i tak , pokrywa od dołu musi być ściągnięte. Co do oleju to ja kupiłem auto od 1 z Austrii. Przy 170tkm robiłem zmianę bo tyle auto miało. Olej był totalny syf. Wątpię czy on robił.teraz robiłem przy 234tkm. Olej juz nie syf ale takze wypracowany.
Consiglio - 11-09-2019, 10:59

elmundialo napisał/a:
Szczerze to ten przy chłodnicy to mało ważny, przynajmniej z tego co ka wiem. On kosztuje 70zł oryginał. Ten drugi 200 czy 230 . Do tego uszczelka nie pamiętam ile i tak , pokrywa od dołu musi być ściągnięte. Co do oleju to ja kupiłem auto od 1 z Austrii. Przy 170tkm robiłem zmianę bo tyle auto miało. Olej był totalny syf. Wątpię czy on robił.teraz robiłem przy 234tkm. Olej juz nie syf ale takze wypracowany.


Masz inną skrzynię biegów, może prościej jest wymienić filtr w Twojej skrzyni. Mi powiedzieli przez fona, że w mojej skrzyni, żeby wymienić filtr, to trzeba zdemontować skrzynie biegów. Nie wiem, czy tak jest w rzeczywistości.

kopras75 - 11-09-2019, 21:26

Witam mam c crosser z taką skrzynią i według serwice box jest tylko jeden filtr oleju ten przy chłodnicy i innego nie ma
.

Consiglio - 12-09-2019, 01:18

kopras75 napisał/a:
Witam mam c crosser z taką skrzynią i według serwice box jest tylko jeden filtr oleju ten przy chłodnicy i innego nie ma
.


Hejka

Wymieniałeś może oleje w ww podzespołach?

kopras75 - 15-09-2019, 19:00

Tak wymieniłem
Consiglio - 17-09-2019, 12:44

kopras75 napisał/a:
Tak wymieniłem


Jakimi olejami zalewałeś?

kopras75 - 19-09-2019, 18:44

Motul
Moody - 19-09-2019, 19:58

Consiglio napisał/a:
Panowie, czy zaproponowany koszt 2000 PLN za wymianę dynamiczną oleju w skrzyni biegów + most + skrzynka rozdzielacza jest do przyjęcia? Na cały dzień muszę zostawić auto w warsztacie.


Nie wiem na ile lubisz, masz warunki i chcesz grzebać sam przy takich rzeczach ale ja bym to zrobił samodzielnie.
Nie mam takiej skrzyni ale zajrzałem do serwisówki - nic tam nie piszą o dynamicznej wymianie.
Sprawa jest prosta jak w zwykłej skrzyni (plus kilka wskazówek jak to robić) - są dwa korki spustowe, jeden wlewowy i jeden kontrolny.
Zaznaczają, że nie da się spuścić wszystkiego ale najwidoczniej nie jest to wymagane.
Piszą o 5,5 litra dolewki po spuszczeniu - przyjmując niespełna 40zł za litr (Motul) to przy 6 daje 240zł.
Przy takiej przebitce cenowej można to robić częściej jeżeli komuś przeszkadza, że nie wszystko da się zlać.
Filtr jest poza obudową skrzyni więc z wymianą także nie powinno być problemów.

spirosun - 23-09-2019, 11:18

Wyszło troche za drogo ale wg mnie warto jeśli przebieg jest już znaczący. ja osobiście jak bede wymieniał to dynamicznie bo jednak wymienia się wtedy cały olej i oczywiście najlepiej olej oryginalny a nie żadne motule czy ravenole (chociaż podobno można jeździć).
Lepsze to niż późniejszy remont skrzyni.

Serwisówka nie wymienia bo samochod ma przyjechać tyle i tyle i koniec. Kup nowy.

Moody - 25-09-2019, 19:34

spirosun napisał/a:
najlepiej olej oryginalny
- tylko jaki to jest ten oryginalny?
Ta sama skrzynia była stosowana w Citroen C-Crosser/Peugeot 4007 gdzie jako oryginalny wskazują Totala.
Także przez m.in. Forda a ten w swoich firmowych opakowaniach ma Castrola.
Producentem tych skrzyń był niemiecki Getrag więc chyba trzeba by było go zapytać jaki jest do tej skrzyni "oryginalny" olej - japoński, europejski czy amerykański?
Pewno by treściwie odpowiedzieli: olej, który spełnia takie a takie normy. I takie info zapewne dostają montujący ich skrzynie i dobierają sobie olej z jakim im jest po drodze.
Dodatkowo, w przyp. PSA i Forda producenci oleju są wiadomi. Mitsubishi jest w tej dobrej (dla siebie) sytuacji, że dając na etykietach zawsze tylko swoją markę może co kilka lat na nowo kontraktować z tymi, którzy dostarczą taniej.

spirosun napisał/a:
Serwisówka nie wymienia bo samochod ma przyjechać tyle i tyle i koniec. Kup nowy.
- a ta nieufność wobec metod wymiany z serwisówki już nie dotyczy oferowanego przez nich oleju? :)

Oczywiście każdy robi jak uważa.

Consiglio - 27-09-2019, 13:33

Jestem po wymianie i wyszło taniej, co jest miłym zaskoczeniem ze strony serwisanta. Telefonicznie mówił około 2k PLN, ale w ostateczności wyszło 1550 PLN. Wymiana dynamiczna, czyli wszystko, a nie 60%. Wymieniono również olej w rozdzielaczu i tylnym moście. Okazało się również, że olej był wymieniany kiedyś, bo filtr z 2013r, a auto jest z 2010r. Czyli dobrze.
Olej z tylnego mostu był ciemniejszy, niż ze skrzyni, ale wg serwisanta to nie był olej wypracowany po 200 000 km, czyli na bank wymieniany w 2013-2014 r.
Do skrzyni i rozdzielacza dali Ravenol, a do tylnego mostu Motul. Sporo ludzi u nich wymienia olej i chwalą sobie serwis. Zajmują się wyłącznie automatami.
Niestety ujawniono inne rzeczy, które mnie zaniepokoiły. Wykryto nieszczelność na wale, pomiędzy silnikiem a skrzynią, czyli wymiana uszczelniacza.
Pytanie co to za część i gdzie ją kupię? Wolę sam kupować, zawsze wychodzi taniej niż w warsztacie.
No i serwisant stwierdził, ze dwu-masa do wymiany na już.
Pytanie, jakie są objawy zużytej dwu-masy? Silnik 2.2 HDi automat. Gdzie kupię tanio? Czy sprzęgło też wymienia się w automatach za jednym razem?
Czym grozi jeżdżenie ze zużytą dwu-masą?

Moody - 03-10-2019, 21:50

Na początek: metoda dynamiczna jest na pewno lepsza niż statyczna.
Ale ta druga ma tę zaletę, że można ją bez problemu przeprowadzić samemu.
Przy statycznej dla tej skrzyni daje się spuścić około 75% oleju. Dynamiczna pod tym względem też jednak nie jest idealna bo w niej także podczas wymiany nowy olej miesza się ze starym i dlatego zaleca się użyć 2-3 razy więcej oleju niż wynosi objętość skrzyni.
Nic jednak nie stoi na przeszkodzie aby do statycznej także wziąć taką ilość oleju i zrobić dwie wymiany.
Więc jak dla mnie jak ktoś chce zaoszczędzić na robociźnie to statyczna nie jest złą opcją, zwłaszcza, że taką zawiera serwisówka.

Dynamiczna na pewno jest nieodzowna przy klasycznych automatach bo tam jednak tej hydrokinetyki jest znacznie więcej niż w DCT.

Osobiście lubię grzebać i gdybym miał taką skrzynię to robił bym to statycznie zmniejszając interwał wymiany o połowę.

PS. W dokumentach Getraga znalazłem, że ta skrzynia ma wewnątrz drugi filtr. Mitsu o tym nie wspomina. Więc albo zamówił wykonanie bez tego filtra albo uznał, że to nie jest warte wzmianki.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group