Outlander II Ogólne - 2.4 MIVEC 170 KM i LPG - wasze doświadczenia - podsumowanie
plecho1 - 13-03-2020, 09:03
Tak jak napisali koledzy wyżej, niech gazownik ustawia jak powinno być bo żadne błędy nie powinny wyskakiwać a jak się pojawiają to nie najlepiej jednak świadczy o tym gazowniku bo dobrze wykonana instalacja i dobrze wyregulowana nie powinna dawać żadnej różnicy w jeździe.
Firma Alex to producent wtryskiwaczy Barracuda Reduktor ACR01 czarny do 150KM jest jedynym chyba ewenementem bo obrabia prawie 200KM ale bywa zawodny co zależy od partii. Jedne wytrzymają bez problemów ponad 100 tys a inne i po 20 tys mają problemy z ciśnieniem. Do około 250KM świetny i niedrogi jest reduktor Magic 3 Compact.
Jeśli reduktor puszcza w podciśnienie to lepiej odrazu go wymienić bo to może być niebezpieczne, może dojść do wybuchu kolektora ssącego podczas odpalania auta.
Jeśli reduktor jest dobrany odpowiednio do mocy a instalacja przełącza się na benzynę przy gwałtownym przyspieszaniu to oczywiście może być jego wina ale tez bardzo często tego przyczyną jest zła regulacja górnego zakresu a w zasadzie jej brak. To właśnie regulacja z sondą AFR za to odpowiada. Wielu gazowników to bagatelizuje a wtedy ten zakres jest najczęściej bardzo przelany a więc wtryski leją wtedy jak z wiadra więc ciśnienie spada na tyle że instalacja się przełącza na benzynę. Auto na dodatek pali więcej i jest bardziej mułowate przy przyspieszaniu.
PeWu_88 - 31-05-2025, 21:10
Patrząc na datę ostatniego posta, czuje się jak ostatni naiwniak licząc, że ktoś mi odpowie jednak nie mam nic do stracenia a temat idealnie wpisuje się w kontekst mojego pytania.
Jeśli zdecyduje się na zakup OT2 to będzie to PB. Interesuje mnie kwestia prześwitu i zabezpieczenia zwisającej pod autem butli. Na jednym z ogłoszeń zauważyłem, że butla wystaje dość poważnie poniżej zderzaka. Może kwestia perspektywy a może nie.
Trochę bez sensu brać auto 4x4 i zastanawiać się czy nie będę szorować butlą jadąc po polnych koleinach.
Jak to wygląda u Was Panowie? Da się jakoś zminimalizować "zwis"? Butla w bagażniku zabiera potrzebną mi przestrzeń czyniąc go niepraktycznym.
m4rud3r - 17-06-2025, 22:32
Zależy jaką butlę weźmiesz. Ja miałem do wyboru bodajże 45 lub 52l , wziąłem 45. 52 wystawała by parę cm więcej. Póki co o nic nie zahaczyłem, zdarza mi się jeździć autem po placach budowy. Z tyłu mam sprężyny Lesjoforsy i 3 rząd siedzeń. Jak nie zapomnę to postaram się zmierzyć ile mam od dołu butli do podłoża w obecnym stanie auta.
PeWu_88 - 17-06-2025, 22:47
m4rud3r napisał/a: | Zależy jaką butlę weźmiesz. Ja miałem do wyboru bodajże 45 lub 52l , wziąłem 45. 52 wystawała by parę cm więcej. Póki co o nic nie zahaczyłem, zdarza mi się jeździć autem po placach budowy. Z tyłu mam sprężyny Lesjoforsy i 3 rząd siedzeń. Jak nie zapomnę to postaram się zmierzyć ile mam od dołu butli do podłoża w obecnym stanie auta. |
Będę wdzięczny. Ewentualnie jakaś fotka na butle z poziomu krawędzi zderzaka. przypatrując się OT2 parkującym tu i ówdzie zauważyłem, że niektóre butle wystają mniej. Ile litrów wchodzi Ci do 45? 80% tj. 36?
Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedź.
Krzyzak - 18-06-2025, 06:52
Wygięcie pływaka daje możliwość zatankowania więcej niż 80%.
m4rud3r - 29-06-2025, 00:50
Mam butle jednak 52L
Do dolnej krawędzi butli mam ok 30 cm.
Do wieszaka na koło zapasowe (bo w nim siedzi butla) jest ~26 cm.
Tłumik końcowy jest niżej niż butla
|
|
|