To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Zmiana oleju a branie oleju .

5darek - 23-01-2020, 14:49

Czytałeś ze zrozumieniem to co piszę i zrozumiałeś wykres? sadzę że nie bo dla wartości 10W w tym silniku graniczną temperatura stosowania jest -25 czyli w naszych warunkach pomijając ostatnie anomalie pogodowe ten typ oleju jest nie do zastosowania. Wg wykresu nalej sobie 20w40 to zobaczysz jak to się skończy
Tak jak napisałem wyżej do kosiarki ok

CB4W_00 - 23-01-2020, 16:48

5darek napisał/a:
Czytałeś ze zrozumieniem to co piszę i zrozumiałeś wykres? sadzę że nie bo dla wartości 10W w tym silniku graniczną temperatura stosowania jest -25 czyli w naszych warunkach pomijając ostatnie anomalie pogodowe ten typ oleju jest nie do zastosowania. Wg wykresu nalej sobie 20w40 to zobaczysz jak to się skończy
Tak jak napisałem wyżej do kosiarki ok


Czytałem. Ty chyba nie rozumiesz co piszesz olej 10w30 jak najbardziej można stosować w naszym klimacie. Sam taki lałem do micry k11 wg tego co pisze producent w dokumentacji serwisowej. Tu masz zdjęcie https://zapodaj.net/12bd7cc93f2a6.png.html

5darek - 23-01-2020, 16:59

to że coś lałeś do pojazdu którego konstrukcja pochodzi z lat 90-tych nie znaczy że nadaje się do obecnych, do traktora tez możesz nalać
FredPL - 23-01-2020, 17:53
Temat postu: Re: Zmiana oleju a branie oleju .
dobson21 napisał/a:
Witam ponawiam temat brania oleju w Lancer 1.6 . Prosze o konkretne odpowiedzi zjakiego oleju na jaki przeszliscie i jakie byly efekty. Moj obecnie bierze ok 1L na 1000 km ,jezdze na Mobilu 10W30 .Dzieki za odp. pozdrawiam.


Przy takim poborze oleju zmiana nic nie da, trzeba się przymierzyć do remontu. Sam w swoim 2.0 mam wlane Valvoline VR1 Racing 5W50 i auto przez ostatnie 2tyś wzięło jakąś znikomą ilość (nie musiałem dolewać). Przebieg rzekomo mam 217tyś.

Wcześniej miałem Mitsubishi Carismę z przebiegiem 330tyś i nie brała w ogóle oleju, cały czas jeździła na 5W40.

Jak auto bierze olej to się je remontuje/naprawia, a nie zmienia olej na 'gęstszy' ;)

plecho1 - 23-01-2020, 17:57

Z olejami 10w różnie może być, jeśli będzie markowy oryginał to pewnie problemu nie będzie ale jak się trafi kiepski to może być problem. Miałem tak kiedyś w Oplu Astrze F na Castrolu 10w40 że przy -25 podczas porannego odpalania kontrolka ciśnienia oleju świeciła prze około 30s. Jakoś go w końcu pompa zassała ale od tamtej pory nie wlałem i więcej nie wleję oleju o takich parametrach.
Krzyzak - 23-01-2020, 19:17

Ostrzegam was, żebyście się nie obrażali - można dyskutować kulturalnie.
CB4W_00 - 23-01-2020, 21:03

5darek napisał/a:
to że coś lałeś do pojazdu którego konstrukcja pochodzi z lat 90-tych nie znaczy że nadaje się do obecnych, do traktora tez możesz nalać


Chciałeś przykłady wiec nie wiem o co koledze chodzi?

[ Dodano: 23-01-2020, 21:21 ]
plecho1 napisał/a:
Z olejami 10w różnie może być, jeśli będzie markowy oryginał to pewnie problemu nie będzie ale jak się trafi kiepski to może być problem. Miałem tak kiedyś w Oplu Astrze F na Castrolu 10w40 że przy -25 podczas porannego odpalania kontrolka ciśnienia oleju świeciła prze około 30s. Jakoś go w końcu pompa zassała ale od tamtej pory nie wlałem i więcej nie wleję oleju o takich parametrach.


Oleje 10w40 i 10w50 lałem do silnika 4g92 w lancerze CB4W i naprawdę przez cały okres użytkowania auta(7lat) nie było problemów z odpalaniem i ciśnieniem oleju. Auto mialo nalatane 295.000km i do końca silnik chodził perfekt.
Jedyne co pamiętam to problem z olejem 15w40 zalanym do colta z silnikiem 4g13 przy -25 nie chciał zakręcić ale to zrozumiałe, przy takich temperaturach zrobił się smalec z oleju.
Kiedyś to były mrozy dzisiaj to nie ma mrozów...

plecho1 - 23-01-2020, 21:28

Ten Castrol był kupiony w normalnym stacjonarnym sklepie motoryzacyjnym dokładnie w Chełmie na Mickiewicza :) ale to było 15 - 17 lat temy więc może i jakość była inna.
5darek - 24-01-2020, 03:45

Chodzi mi o to że podając przykład odnoszący się do pojazdu ktorego produkcje rozpoczeto w roku 1992 wprowadzasz w błdąd. Rownie dobrze możesz siegnąć do danych technicznych Forda K z początku ubiegłego wieku. Obecnie standardem dla silników jest stpsowanie oleju 0w lub 5w. Oczywiście producent dopuszcza również i inne ale trzeba wziąć pod uwagę, ze przy ujemnych temperaturach olej jest bardzo gęsty i raczej skleja dobrze spasowane elementy i zapycha magistrale niż smaruje. Czyli to co napisałem wcześniej i potwierdził jeden z kolegów -20 i ontrolka oleju nie gaśnie przez kilkadziesiąt sekund. No chyba że ktoś ma tak zużyty silnik że te oleje typu 0l ub 5w z powodu zużycia pierścieni są spalane i ratuje sie gęstszym doszczelniając układ.
Zresztą nie przyjmujesz tego co pisze użyj wujka google ktory na pierwszych pozycjach pokazuje 10w30 do kosiarek, dalej do motocykli i trudno znaleźć do samochodu.

MitsuGo - 24-01-2020, 13:49

Lancer CS czyli wersja 7 to nie jest auto z 2020, 2019 czy 2018 roku. Są to samochody ponad 13 letnie. Leje się do nich benzynę 95 i jeździ na olejach 10W40. Na zimy jakie są od kilku lat nie potrzeba 5W czy 0W ale jak ktoś lubi to można i takie stosować, sam stosuję aktualnie 5W40 :)

Co do łykania 1l oleju na 1000 km to wg mnie sporo ale strona 234 instrukcji do cs mówi :

Zużycie oleju zależy głównie od obciążenia, prędkości obrotowej itp. Może ono osiągnąć 1l na 1000km zależnie od stylu jazdy.

Niestety nie wiadomo jaki typ oleju Mitsubishi miało na myśli :badgrin:

remi - 10-02-2020, 21:41

Tez uważam, że nasze auta konstrukcyjnie sięgaja lat 90-tych, więc olej 10W powinien dawać radę, pod warunkiem, że nie trafia się ekstremalnie niskie temperatury. Co do brania oleju, to mam pewne doswiadczenia i zauważułem, że olej z górnej połki którego nazwa zaczyna się na "C" czesto jest spalany przez starsze silniki. Sam przerabialem to w Carismie. Tam, ten olej znikał w oczach. Mówie tu o oleju 5W40. Po zmianie na inny markowy, problem nie występował. Tearz w Lanim też leję 5W40 mimo, że ma już prawie 300 tyś. nalatane.
Co do brania oleju z tematu. Moim zdnaniem jednak tylko remont ten silnik uratuje. Ja w swoim dolewam niecały litr na 15 tyś km. do tego mam LPG.

mkm - 11-02-2020, 07:00

remi napisał/a:
Tez uważam, że nasze auta konstrukcyjnie sięgaja lat 90-tych

Wcześniej.
80te lub nawet 70te. :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group