To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Ogólne - Doładowanie Akumulatora

Marcino - 14-02-2020, 13:33

JAk sie start stop uaktywnia znaczy ze poziom nałądowania nawet na krótkich trasach odpowiedni.
Ale w sumie wydłuzyć zywot mozna łątwo patrząc na wasze testy z ładowaniem i 7lat zyja

guzzi - 14-02-2020, 17:26

malyr napisał/a:
Staram się przynajmniej raz w miesiącu doładować akumulator. Niby codziennie się jeździ około 50-60 km ale nie ma cudów żeby naładować akumulator do pełna.
Te "inteligentne" prostowniki też pewnie nie ładują do 100 % :)

- alternator i ładowarka nigdy nie naładuje ci do 100% jak masz stary akumulator, musisz używać trybu RECOND.
malyr napisał/a:
Pytanie do fachowców. ASX 1.6 Cleartec rocznik 2014 akumulator od nowości SHIN KOBE 66AH 620A, ładowarka CTEK MXS 5.0
Akumulator naładowany do pełna.

- co to znaczy do pełna? Jak będziesz miał szczęście w twoim przypadku do pełna to będzie jakieś 50%, jakie masz SOC(stopień naładowania), SOH(tzw.zdrowie akumulatora) - tylko pomiar testerem da ci pełny obraz.
malyr napisał/a:
Po kilku dniach pomiar napięcia (w zapalniczce ładowarka z opcją pokazywania napięcia akumulatora) spada poniżej 12V - tak około 11,4 - 11,8V
W czasie jazdy ładowanie 13,5-14 V momentami 14,5. Najwyższe parametry podczas hamowania silnikiem.

- napięcie musisz zmierzyć multimetrem cyfrowym bezpośrednio na akumulatorze, przy odłączonych klemach - albo tester. Masz start-stop czyli układ, który jak nie musi to nie ładuje akumulatora, czasami przy uruchomionym silniku pokazuje jakby nie było ładowania i każą ci wymienić alternator. Musisz uruchomić klimę, nawiew na max., ogrzewanie szyby, lusterek itp. i dopiero wtedy zmierzyć ładowane. Też prawdopodobnie przy hamowaniu silnikiem start stop zarządza energią.
malyr napisał/a:
Pasek klinowy wymieniony bo już potrafił zapiszczeć.
Zdaje sobie sprawę, że moment i akumulator do wymiany ale zastanawia mnie te różnicę w ładowaniu (Cleartec?)

- zmierz gęstość elektrolitu areometrem i będziesz wszystko wiedział, napięcie czasami możesz mieć 15V a gęstości zero, a jak gęstość zero to napięcie 11V po 1 dniu. Możesz spróbować naładować zwykłym prostownikiem i wtedy zobaczysz.

Bzyk_R1 - 14-02-2020, 17:31

guzzi, jaki masz tester? Co sądzisz o Autool BT360?
guzzi - 14-02-2020, 17:39

Bzyk_R1 napisał/a:
guzzi, jaki masz tester? Co sądzisz o Autool BT360?

Fajna zabawka, zastanów się tylko jak często będziesz to wykorzystywał, zainwestuj w multimetr cyfrowy (napięcie przynajmniej dwa miejsca po przecinku) i areometr.
Zdaję sobie sprawę, że "areometr" kojarzy wam się z latami osiemdziesiątymi ale nie wiem czy wiecie, że nawet Japończycy w instrukcji do akumulatorów, które w większości mamy, proponują używać tego przyrządu. Ciągle zadaję sobie pytanie, dlaczego jak kupujemy nowy samochód nie dostajemy instrukcji do akumulatora?
Polecam dwa razy do roku jechać do ASO - tam pomierzą wszystko EXP-830 z atestem.

camel88 - 14-02-2020, 18:09

malyr napisał/a:
Staram się przynajmniej raz w miesiącu doładować akumulator. Niby codziennie się jeździ około 50-60 km ale nie ma cudów żeby naładować akumulator do pełna.
Te "inteligentne" prostowniki też pewnie nie ładują do 100 % :)

Pytanie do fachowców. ASX 1.6 Cleartec rocznik 2014 akumulator od nowości SHIN KOBE 66AH 620A, ładowarka CTEK MXS 5.0
Akumulator naładowany do pełna. Po kilku dniach pomiar napięcia (w zapalniczce ładowarka z opcją pokazywania napięcia akumulatora) spada poniżej 12V - tak około 11,4 - 11,8V
W czasie jazdy ładowanie 13,5-14 V momentami 14,5. Najwyższe parametry podczas hamowania silnikiem.
Pasek klinowy wymieniony bo już potrafił zapiszczeć.
Zdaje sobie sprawę, że moment i akumulator do wymiany ale zastanawia mnie te różnicę w ładowaniu (Cleartec?)


nie masz się czym przejmować, u mnie ładowarka usb włożona w gniazdo zapalniczki rano przed odpaleniem auta też pokazuje 11,8V, (przy czym ta wartość jest nieco zaniżona niż pomiar na klemach) w czasie jazdy też różnie, raz 13,6V-14,5V, podobnie jak u Ciebie podczas puszczenia nogi z gazu wzrasta napięcie, taki to już urok cleartec'a z as&g, system działa podobnie jak w nissanie gashqai'u j11, no i oczywiście akumulator ładuje tylko do 75% pojemności, już to sprawdziłem zarówno w jednym jak i w drugim aucie, ot ekologia ...

Bzyk_R1 - 14-02-2020, 20:27

guzzi, właśnie bardzo często używam bo badam akumulatory w traktorkach kosiarkach :wink: mam też multimetr cęgowy i zwykły. Zabawki fajne i mogą dużo powiedzieć. Przymierzam się również do Kulona i jakiegoś boostera bezpiecznego ale nie mam pomysłów.
guzzi - 14-02-2020, 21:15

Hmm, kulon 912 no cóż obecnie, chyba nic jej nie przebije. Ale są też minusy: dystrybutor, cena, serwis.
jeśli chodzi o prostownik myślałeś o Stef-Polu albo Reco Arctic, (czasami praktyczność tkwi w prostocie), a booster - po prostu drugi akumulator :-) , można także rozważyć Ultrastarter Ideal, chociaż Stef ma je także w ofercie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group