Eclipse Cross Techniczne - Ciężko pracująca skrzynia manualna
pitt63 - 11-07-2020, 10:33
Ogólnie z tego co wyczytałem skrzynie w Mitsubishi chodzą topornie. Ja zarówno do poprzedniego auta (Golf Plus) jak i do ASX-a dodałem do skrzyni taki środek: https://products.liqui-moly.com/additives/gear-oil-additive.html
Muszę przyznać, że biegi chodzą o niebo lepiej i płynniej. Koszt nie duży a warto spróbować. Dodam jeszcze, że to należy dodawać do w miarę świeżego oleju.
Robert S - 11-07-2020, 19:58
Niestety nic nie mogę dolewać , to nowe auto, ma 3 m-ce . Jedynie wizyta w serwisie wchodzi w rachubę . Szukam już przyczyny w technice jazdy , może Mitsubishi wymaga innych nawyków , jakoś inaczej zmieniać te biegi ? Nieraz nie ma tego zachrobotania , stąd mam obiekcje co do techniki zmiany biegów
krzychu - 12-07-2020, 09:14
Robert S napisał/a: | Szukam już przyczyny w technice jazdy , może Mitsubishi wymaga innych nawyków , jakoś inaczej zmieniać te biegi ? |
Niektóre skrzynie chodzą "babsko" bez filingu i niektórzy uczą się zmieniać biegi trochę na chama (trochę jak w sporcie). Znaczy po prostu jednym mocnym i szybkim ruchem wciskają dany bieg. Wiele skrzyni nie zaprotestuje.
Ale moim zdaniem poprawnie to powinno być tak, że lekko kierujesz dźwignię w dany bieg (tutaj delikatnie) jak poczujesz opór synchronizatorów to wtedy płynie zwiększasz nacisk do momentu wejścia biegu.... Polecam potrenować redukcję z 2 na 1 ze zwalnianiem samochodu (nie trzeba puszczać sprzęgła po wsadzeniu jedynki). Dla większości skrzyni to problem (synchronizatory muszą się napracować) i łatwo wyrzuć ten moment kiedy lewarek stawia opór, ale płynnie zwiększając nacisk skrzynia się synchronizuje i bieg wpada. Zrobienie tego na siłę zazwyczaj kończy się zgrzytem... Tak na wyobraźnie to tak jakbyś chciał zamknąć drzwi, dotykasz je ręką i popychasz, a nie walisz z półobrotu. Tak samo dotykasz synchronizatora i naciskasz (on musi mieć czas na zsynchronizowane wałków - zrównanie ich prędkości).
Zauważyłem też, że wiele osób redukując na 1 robi jakieś dziwne manewry np. próbuje nie wszedł to cofa lewarek i znowu próbuje tak ze 3 razy o jest. To błąd to właśnie chodzi o to żeby ten lewarek przytrzymać z naciskiem (ten nacisk właśnie powoduję pracę synchronizatorów) i dać czas synchronizatorom.
Ps. Swoją drogą jeśli dana skrzynia ma problem z redukcją 2 na 1 można poćwiczyć dla sportu miedzygaz (N -> puszcza się sprzęgło -> gaz -> wciska sprzęgło -> 1 bieg). Ale to dla pasjonatów.
Robert S - 13-07-2020, 18:51
Ta skrzynia pracuje specyficznie , biegi trzeba zmieniać praktycznie książkowo . Inne moje auta które miałem wiele wybaczały w tym zakresie , a Mitsu wymaga podejścia klasycznego . Na razie testuję technikę zmiany biegów z 1 na 2 ruszam do 2000 obr /min sprzęgło do końca , chwila przerwy potem klasycznie przerzutka biegu z małym przestojem na pozycje N . I jakby lepiej . Chociaż raz zgrzytnęło . Nie uważam się za świeżego kierowcę , parę aut różnych marek już objeździłem i nigdy nie miałem problemu ze zmianą biegów , aż do teraz . Dlatego chciałbym posłuchać opinii innych użytkowników konkretnie tego modelu . Może faktycznie mam uszkodzoną lub źle wyregulowaną skrzynię . A swoją drogą ciekawe czy skrzynie w EC to produkt japoński czy już Renault ?
Marcino - 14-07-2020, 08:05
Musiał bym się przejechać to bym powiedział o co chodzi
Robert S - 14-07-2020, 09:38
Dzięki za chęć pomocy , ale do Tczewa trochę daleko
Znalazłem podobny wątek na pod forum ASX , widzę że koledzy tez mają podobne problemy, czyli coś jest na rzeczy z tymi skrzyniami
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=110058&postdays=0&postorder=asc&start=0
Marcino - 14-07-2020, 10:02
Robert S napisał/a: | Dzięki za chęć pomocy , ale do Tczewa trochę daleko |
Podjedz do Malika do Pabianic, przejedzie się i ci powie co i jak.
Robert S - 14-07-2020, 11:39
Marcino napisał/a: | Robert S napisał/a: | Dzięki za chęć pomocy , ale do Tczewa trochę daleko |
Podjedz do Malika do Pabianic, przejedzie się i ci powie co i jak. |
Marcino , jakiś namiar na kolegę Malik ? można prosić
Dzięki
Marcino - 14-07-2020, 15:28
Poszukaj n Forum Japaneze albo ci wyśle nr. Naprawia skrzynie biegów mitsu wiec wie o co chodzi
Robert S - 14-07-2020, 17:44
Marcino napisał/a: | Poszukaj n Forum Japaneze albo ci wyśle nr. Naprawia skrzynie biegów mitsu wiec wie o co chodzi |
Znalazłem Dzięki
Marcino - 15-07-2020, 09:20
Daj znać co tam sie będzie działo w tym temacie.
Robert S - 15-07-2020, 18:32
Witam
Udało mi się skontaktować z kolegą Markiem ( Japaneze ) i od razu chciałbym mu na łamach forum bardzo podziękować za błyskawiczną odpowiedź i pomoc
Pozwolę sobie zacytować odpowiedź którą dostałem :
Witam
Nie znam tej skrzyni, ale jest tam przypuszczalnie synchronizacja progresywna, czyli im wiecej siły wkładamy w nacisk na synchronizator tym mocniej on hamuje lub przyspiesza koło. W tego typu skrzyniach zazwyczaj jest taki dziwny efekt kliknięcia lub lekkiego uderzenia kół o siebie, nie może natomiast być zgrzytu, to już objawy złej synchronizacji i wymaga naprawy.
Pozdrawiam
Marek Malik
Tak więc wyjaśnia nam to efekt klikniecie ale nie zgrzytania , Dlatego nadal proszę innych użytkowników EC o opinie jak to u Was działa . Mnie zaczyna przekonywać ta synchronizacja progresywna . A najbardziej efekt lekkiego uderzenia kół o siebie . To taki dziwny efekt jakby zgrzyt , jakby toporne zazębienie - ciężko to opisać . Nadmieniam ze na jeździe próbnej bogatszą wersji auta niż mam , efekt chrobotania był również na zmianie biegu z 2 na 3 . Czekam na rozwiniecie tematu . Dla przypomnienia temat jest również aktywny w wątku ASX-a
[ Dodano: 05-08-2020, 09:04 ]
Uparłem się "rozkminić" tą skrzynię . W ostatni weekend spędziłem cały dzień na jeżdżeniu i próbowaniu różnych technik jazdy . Przyzwyczajony do skrzyń z grupy VW ( skąd inąd całkiem dobrych ) nabyłem pewnych nawyków które mogą nieco odbiegać od klasycznej szkoły zmiany biegów. Postanowiłem pojeździć zgodnie z klasyczną zasadą - sprzęgło do końca , wrzucamy bieg , przy zmianie sprzęgło do końca zrzucam , czekam chwilkę i wrzucam kolejny bieg . Czyli książkowo . Efekt piorunujący , wszytko działa na tzw.klik . Wspomnę że zaskoczyła mnie zmiana biegów z 1 na 2 . Tutaj tylko powadzę manetkę która sama wskakuje , nie używam w ogóle siły , po prostu przesuwam . Przy tej technice nie występują żadne zgrzyty i zacięcia . Jest tylko już tu poruszany klik , czyli zjawisko całkiem normalne w tej skrzyni . Wnioskuję zatem że tej skrzyni się trzeba nauczyć , trzeba zapomnieć o wszystkich przyzwyczajeniach . Wtedy skrzynia staje się przyjazna a jazda bezstresowa . Jeżdżę już tak od Niedzieli i naprawdę jest dobrze . Pewno to cała tajemnica . No cóż każda marka ma swoje tajemnice , Mitsu to skrzynia
guzzi - 05-08-2020, 21:46
A jak tam wsteczny, zawsze wchodzi?
Marcino - 06-08-2020, 00:10
Czyli za dużo siły było
tościk - 07-08-2020, 09:41
guzzi napisał/a: | A jak tam wsteczny, zawsze wchodzi? |
Wciskasz sprzęgło, wrzucasz na luz (wypuść drążek na chwilę z ręki, żeby sobie wrócił spokojnie na środek), puszczasz sprzęgło, ponownie wciskasz sprzęgło i wrzucasz wsteczny. Nie ma bata, żeby nie wszedł. Trochę ćwiczeń i będziesz to robić w ułamku sekundy.
|
|
|