[02-06]Lancer CS0 - uciekający prąd
krzychu - 15-06-2020, 10:13
Daj znać jakie napięcie masz na akumulatorze kiedy alarm wyje...
0,2A to spokojnie powinno ze 3-5 dni wytrzymać, a nie 8h. Więc głównym problemem pewnie była ta klimatyzacja.
Jak chcesz wykluczyć radio to niekiedy na przejściówce ISO za radiem można przepiąć zasilanie na tylko po ACC lub cały czas zasilane. Możesz podłaczyć tylko po ACC i zobaczyć. Oczywiście wtedy traci ustawienia po zgaszeniu.
Janq - 15-06-2020, 17:54
mrcng radio włącza Ci się po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu na pierwszą pozycję, czy włączasz je sobie kiedy chcesz?
Radia samochodowe z reguły mają dwa zasilania - jedno po zapłonie, a drugie na podtrzymanie pamięci. Można podłączyć przewód od zasilania radia po zapłonie do przewodu, który jest na podtrzymanie, ale wtedy radio wcina sobie prawie 200mA :] Samo podtrzymanie wcina znikome ilości prądu 1-3mA
Krzyzak - 15-06-2020, 21:12
Janq napisał/a: | Można podłączyć przewód od zasilania radia po zapłonie do przewodu, który jest na podtrzymanie | a wiesz, że tak kiedyś niechcący zrobiłem? - tylko wtedy aku 55Ah wyczerpał się po miesiącu a nie po 8h
mrcng - 16-06-2020, 08:59
Janq napisał/a: | mrcng radio włącza Ci się po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu na pierwszą pozycję, czy włączasz je sobie kiedy chcesz?
|
Włącza się po przekręceniu na pierwszą pozycję z kluczyka
[ Dodano: 16-06-2020, 09:05 ]
Wpiąłem na nowo bezpiecznik od tej sprężarki. Teraz już nie ma poboru przez to. Za to wypiąłem te dwa złączone bezpieczniki (radio i oświetlenie wnętrza - nie mam zegarka też) I centralny zamek przez to nie działa też. I w tej konfiguracji nie ma poboru prądu. Nie wiem jak te dwa bezpiecnziki wyjąć z tego plastiku co je łączy, chyba jakoś podważać trzeba śrubokrętem, wciskać te bolce. Muszę to oddać do jakiegoś elektryka bo sam nie opanuje tego. A mierzyć o 4 rano napięcie jak alarm wyje to nie jest za fajne w gęstej zabudowie blokowisk. Dodam jeszcze, że przed tymi problemami miałem przez tydzień tak, że "skakał" mi obrotomierz. Po wymianie oleju, i tam uszczelek u mechanika zaobserwowałem takie coś. Zareklamowałem, ale oczywiście sprawdzili (nic nie zrobili) powiedzieli, że jest ok, a obrotomierz dalej działał lub nie działał. A potem już były po tygodniu te problemy z rozładowanym aku. Teraz już obrotomierz się "naprawił", także widać jakieś przebicie musiało być w instalacji.
[ Dodano: 17-06-2020, 07:14 ]
Jako ciekawostkę dodam jeszcze, że po wpięciu bezpiecznika od sprężarki (klimatyzacji) klima działa cały czas jak się włączy nawiew, przycisk klimy nic nie daje, a chłodzi jak szalona, i nie słychać, żeby sprężąrka się załączała. Ale prądu na szczęście na razie nie kradnie na postoju
krzychu - 17-06-2020, 08:32
Wygląda na jakieś poważne problemy z ECU? Może wilgoć albo zimne luty?
mrcng - 17-06-2020, 22:06
przekaźnik od klimy jest spalony. Będę polować na zamiennik lub oryginał i dam znać czy poprawiła się sytuacja
[ Dodano: 22-06-2020, 07:49 ]
Kupiłem oryginalny przekaźnik. Wszystko wróciło do normy. Auto śmiga jak na razie, prądu nie kradnie. Tzn kradnie, ale 0,2A. A powinno być 0,05A z tego co na internetach pisza ale przynajmniej to nie rozładowuje aku po 8h:)
krzychu - 22-06-2020, 08:24
Obrotomierz też się "naprawił"?
mrcng - 22-06-2020, 12:31
krzychu, no właśnie się naprawił. Także dziwna sprawa tzn dobrze, że już działa normalnie teraz jeszcze muszę poszukać na spokojnie tego niewielkiego poboru prądu co jest. 0,2A zamiar 0,05A. Ale już, odpukać na chwilę obecną, wszystko śmiga jak kiedyś.
Krzyzak - 22-06-2020, 14:43
mrcng napisał/a: | muszę poszukać na spokojnie tego niewielkiego poboru prądu co jest. 0,2A zamiar 0,05A | poczekałeś? - bo po wyjęciu kluczyka jeszcze parę systemów działa w aucie - np. światła wewnątrz, sterowanie szyb, czasem wentylator - wszystko zależy od auta, np. rekin na 2 minuty podaje zasilanie abyś zdążył ew. podnieść szyby itp.
po tym czasie zużycie spada do kilkunastu mA
|
|
|