Space Star Techniczne - Czyszczenie przepustnicy
gsm_virus - 30-06-2020, 23:29
kolego MSS02 takie objawy to wysokie prawdopodobieństwo że masz nieszczelność w kolektorze dolotowym, (pewnie ta uszczelka).
Jak chcesz to może uda mi się podjechać koło Ciebie... w końcu z tego samego miasta jesteś
Jak coś, to napisz PW z kontaktem do Siebie.
MSS02 - 01-07-2020, 12:37
gsm_virus, dzięki. Poszła wiadomość.
tommo1982 - 06-07-2020, 17:34
Tak w temacie. Chciałem wyjąć krokowy i obejrzeć jak wygląda. Niestety śruby są miękkie i grożą obróceniem śrubokręta. Jak sobie poradziliście z takim problemem?
Tak w ogóle, to jak sprawdzić czy krokowy jest sprawny? Podłączyć na krótko do akumulatora?
gsm_virus - 06-07-2020, 20:11
kolego tommo1982, krokowiec ma bodajże 6 pinów w dodatku z tego co kojarzę sterowanie też do najłatwiejszych nie należy, w sumie to i tak nie rozwiązuje Tobie tego, jak zauważysz jego działanie skoro i tak będzie on wkręcony w przepustnice.
Pozostaje Tobie sprawdzenie "na słuch", czyli wyłącz wszelkie wentylatory czy tam i inny sprzęt hałasujący pod maską.
Potrzebujesz drugiej osoby, która będzie przekręcała kluczyk w stacyjce,
sam pod maską przybliż ucho jak najbliżej przepustnicy i nasłuchuj.
Zaraz po przekręceniu kluczyka na zapłon (czyli drugi stopień po ACC - ON) bez uruchamiania silnika,
silniczek krokowy się ustawia (w sumie w sekundę) i powinno być słychać jego działanie, tak samo on się cofa gdy działa, do pozycji początkowej po przekręceniu kluczyka na LOCK , czyli poz po wyłączeniu silnika.
Co do śrub mocujących "krokowiec" w przepustnicy, to udało mi się wykręcić tylko 2 z 3, bo ostania "stanęła na dębowo" i dosłownie ukręciła się główka, próbowałem to jeszcze rozwiercać, ale i tak skończyło się dla niej i silniczka na blachowkręcie ,
i w sumie na wymianie całe przepustnicy ;-/
tommo1982 - 06-07-2020, 20:28
gsm_virus napisał/a: | kolego tommo1982, krokowiec ma bodajże 6 pinów w dodatku z tego co kojarzę sterowanie też do najłatwiejszych nie należy, w sumie to i tak nie rozwiązuje Tobie tego, jak zauważysz jego działanie skoro i tak będzie on wkręcony w przepustnice.
Pozostaje Tobie sprawdzenie "na słuch", czyli wyłącz wszelkie wentylatory czy tam i inny sprzęt hałasujący pod maską.
Potrzebujesz drugiej osoby, która będzie przekręcała kluczyk w stacyjce,
sam pod maską przybliż ucho jak najbliżej przepustnicy i nasłuchuj.
Zaraz po przekręceniu kluczyka na zapłon (czyli drugi stopień po ACC - ON) bez uruchamiania silnika,
silniczek krokowy się ustawia (w sumie w sekundę) i powinno być słychać jego działanie, tak samo on się cofa gdy działa, do pozycji początkowej po przekręceniu kluczyka na LOCK , czyli poz po wyłączeniu silnika.
Co do śrub mocujących "krokowiec" w przepustnicy, to udało mi się wykręcić tylko 2 z 3, bo ostania "stanęła na dębowo" i dosłownie ukręciła się główka, próbowałem to jeszcze rozwiercać, ale i tak skończyło się dla niej i silniczka na blachowkręcie ,
i w sumie na wymianie całe przepustnicy ;-/ |
Dobrze, że nie odkręcałem na siłę. Znając moje szczęście to bym coś urwał.
Spróbuję tak jak mówisz. Bezpieczniejsze niż wykręcanie.
Hugo - 09-07-2020, 21:19
tommo1982, jak śrubki są zapieczone w aluminium to praktycznie zawsze pomaga puknięcie w nie młotkiem, najlepiej przez krzyżakowego bita albo śrubokręt krzyżakowy, ale taki z metalową końcówką do pobijania.
tommo1982 - 10-07-2020, 19:15
Hugo napisał/a: | tommo1982, jak śrubki są zapieczone w aluminium to praktycznie zawsze pomaga puknięcie w nie młotkiem, najlepiej przez krzyżakowego bita albo śrubokręt krzyżakowy, ale taki z metalową końcówką do pobijania. |
Spróbuję po urlopie. Wyjeżdżam na parę dni, a na razie działa to wolę nie pogorszyć
|
|
|