To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - Czyszczenie przepustnicy

gsm_virus - 30-06-2020, 23:29

kolego MSS02 takie objawy to wysokie prawdopodobieństwo że masz nieszczelność w kolektorze dolotowym, (pewnie ta uszczelka).
Jak chcesz to może uda mi się podjechać koło Ciebie... w końcu z tego samego miasta jesteś ;)
Jak coś, to napisz PW z kontaktem do Siebie.

MSS02 - 01-07-2020, 12:37

gsm_virus, dzięki. Poszła wiadomość.
tommo1982 - 06-07-2020, 17:34

Tak w temacie. Chciałem wyjąć krokowy i obejrzeć jak wygląda. Niestety śruby są miękkie i grożą obróceniem śrubokręta. Jak sobie poradziliście z takim problemem?
Tak w ogóle, to jak sprawdzić czy krokowy jest sprawny? Podłączyć na krótko do akumulatora?

gsm_virus - 06-07-2020, 20:11

kolego tommo1982, krokowiec ma bodajże 6 pinów w dodatku z tego co kojarzę sterowanie też do najłatwiejszych nie należy, w sumie to i tak nie rozwiązuje Tobie tego, jak zauważysz jego działanie skoro i tak będzie on wkręcony w przepustnice.
Pozostaje Tobie sprawdzenie "na słuch", czyli wyłącz wszelkie wentylatory czy tam i inny sprzęt hałasujący pod maską.
Potrzebujesz drugiej osoby, która będzie przekręcała kluczyk w stacyjce,
sam pod maską przybliż ucho jak najbliżej przepustnicy i nasłuchuj.
Zaraz po przekręceniu kluczyka na zapłon (czyli drugi stopień po ACC - ON) bez uruchamiania silnika,
silniczek krokowy się ustawia (w sumie w sekundę) i powinno być słychać jego działanie, tak samo on się cofa gdy działa, do pozycji początkowej po przekręceniu kluczyka na LOCK , czyli poz po wyłączeniu silnika.
Co do śrub mocujących "krokowiec" w przepustnicy, to udało mi się wykręcić tylko 2 z 3, bo ostania "stanęła na dębowo" i dosłownie ukręciła się główka, próbowałem to jeszcze rozwiercać, ale i tak skończyło się dla niej i silniczka na blachowkręcie ;-) ,
i w sumie na wymianie całe przepustnicy ;-/

tommo1982 - 06-07-2020, 20:28

gsm_virus napisał/a:
kolego tommo1982, krokowiec ma bodajże 6 pinów w dodatku z tego co kojarzę sterowanie też do najłatwiejszych nie należy, w sumie to i tak nie rozwiązuje Tobie tego, jak zauważysz jego działanie skoro i tak będzie on wkręcony w przepustnice.
Pozostaje Tobie sprawdzenie "na słuch", czyli wyłącz wszelkie wentylatory czy tam i inny sprzęt hałasujący pod maską.
Potrzebujesz drugiej osoby, która będzie przekręcała kluczyk w stacyjce,
sam pod maską przybliż ucho jak najbliżej przepustnicy i nasłuchuj.
Zaraz po przekręceniu kluczyka na zapłon (czyli drugi stopień po ACC - ON) bez uruchamiania silnika,
silniczek krokowy się ustawia (w sumie w sekundę) i powinno być słychać jego działanie, tak samo on się cofa gdy działa, do pozycji początkowej po przekręceniu kluczyka na LOCK , czyli poz po wyłączeniu silnika.
Co do śrub mocujących "krokowiec" w przepustnicy, to udało mi się wykręcić tylko 2 z 3, bo ostania "stanęła na dębowo" i dosłownie ukręciła się główka, próbowałem to jeszcze rozwiercać, ale i tak skończyło się dla niej i silniczka na blachowkręcie ;-) ,
i w sumie na wymianie całe przepustnicy ;-/


Dobrze, że nie odkręcałem na siłę. Znając moje szczęście to bym coś urwał.
Spróbuję tak jak mówisz. Bezpieczniejsze niż wykręcanie.

Hugo - 09-07-2020, 21:19

tommo1982, jak śrubki są zapieczone w aluminium to praktycznie zawsze pomaga puknięcie w nie młotkiem, najlepiej przez krzyżakowego bita albo śrubokręt krzyżakowy, ale taki z metalową końcówką do pobijania.
tommo1982 - 10-07-2020, 19:15

Hugo napisał/a:
tommo1982, jak śrubki są zapieczone w aluminium to praktycznie zawsze pomaga puknięcie w nie młotkiem, najlepiej przez krzyżakowego bita albo śrubokręt krzyżakowy, ale taki z metalową końcówką do pobijania.


Spróbuję po urlopie. Wyjeżdżam na parę dni, a na razie działa to wolę nie pogorszyć :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group