To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - [1.8DI-D] DPF

Bizi78 - 22-01-2021, 12:56

A przepływkę kupiłaś w zamienniku?
kamil508 - 22-01-2021, 13:03

Może przepływomierz źle dobrany albo coś z instalacją - jakiś gryzoń był.
Napisz już po wszystkim co i jak wyszło i co z tym DPF-em czy jest w końcu czy go nie ma. I co z mapą?

JuliP - 22-01-2021, 13:57

Auto krajowe rocznik 2010, pierwsza rejestracja 12.2010. Siedzimy dalej.. pan walczy z programem. Ktoś już tu łapki wkładał, dodawał też mocy , modyfikował.


kamil508 napisał/a:
Jak to jest rocznik 2010 to może a nie musi mieć dpf-a. Krajowy czy sprowadzony ? Bo może nawet nie 2010 a 2009 i w tedy w PL nie musi mieć DPF jak przechodzi test zadymienia na SKP, a zawsze możesz podjechać na najbliższa stację i poprosić o pomiar a nawet wydruk testu zadymienia.
DPF to nie katalizator w silniku benzynowym że po wycięciu do razu CO i HC skacze i 'trujemy' planetę. Masa diesli po usunięciu DPF-a fizycznie i oczywiście programowo (sterownik musi wiedzieć że nie ma DPF-a i poprawionej mapie) bez najmniejszego problemu mieści się w zadymieniu przewidzianym w sposobie przeprowadzania badań technicznych a i w wartości określonej na tabliczce (najczęściej) znamionowej pojazdu.

Chcesz możesz iści do sądu ze sprzedawcą, sprawa będzie trwała kilka lat, zdąży Ci się auto znudzić i go nie sprzedaż bo ciągle będzie sprawa trwała - po co utrudniać sobie życie.
A zadzwonić do sprzedawcy i podpytać do czy i co robił z DPF-e, gdzie robił program, na pewno nie zaszkodzi a może nawet ułatwi rozwiązanie problemu czyli naprawę auta.


[ Dodano: 22-01-2021, 14:00 ]
Przepływka w zamienniku , pierwsza wzięłam oryginalna i nie działała. Kupiona w inter cars.. że sladami używania , kupiona jako nowa. Nie robię już tam więcej zakupów.. co do przepływki teraz jest ok ten zamiennik, działa ale pan musiał go na nowo zapisać , zarejestrować nie wiem jak to się tam nazywa i teraz wskaźniki są poprawne tak jak powinno być. Chwilowo błędów nie ma, zobaczymy jak przyniesie sterownik i jaki będzie powrót do domu. Ma tą chwilę czekamy aż znajdzie oryginalny program do tego auta tak by DPF więcej się już nie pokazał.

Bizi78 napisał/a:
A przepływkę kupiłaś w zamienniku?


[ Dodano: 22-01-2021, 14:53 ]
Wracamy :) i jedzie !!! Błędów brak, moc wróciła , co prawda troszkę zmniejszona a raczej w oryginale 116 jak było a nie 150.. no szkoda ale cóż.. coś za coś. Zobaczymy jak będzie dalej, czy coś się pokaże. DPf wycięty ale to tyle.. ktoś kto to robił nie wykasował go, był ten cziptuning czy jakoś tak pan powiedział..




JuliP napisał/a:
Auto krajowe rocznik 2010, pierwsza rejestracja 12.2010. Siedzimy dalej.. pan walczy z programem. Ktoś już tu łapki wkładał, dodawał też mocy , modyfikował.


kamil508 napisał/a:
Jak to jest rocznik 2010 to może a nie musi mieć dpf-a. Krajowy czy sprowadzony ? Bo może nawet nie 2010 a 2009 i w tedy w PL nie musi mieć DPF jak przechodzi test zadymienia na SKP, a zawsze możesz podjechać na najbliższa stację i poprosić o pomiar a nawet wydruk testu zadymienia.
DPF to nie katalizator w silniku benzynowym że po wycięciu do razu CO i HC skacze i 'trujemy' planetę. Masa diesli po usunięciu DPF-a fizycznie i oczywiście programowo (sterownik musi wiedzieć że nie ma DPF-a i poprawionej mapie) bez najmniejszego problemu mieści się w zadymieniu przewidzianym w sposobie przeprowadzania badań technicznych a i w wartości określonej na tabliczce (najczęściej) znamionowej pojazdu.

Chcesz możesz iści do sądu ze sprzedawcą, sprawa będzie trwała kilka lat, zdąży Ci się auto znudzić i go nie sprzedaż bo ciągle będzie sprawa trwała - po co utrudniać sobie życie.
A zadzwonić do sprzedawcy i podpytać do czy i co robił z DPF-e, gdzie robił program, na pewno nie zaszkodzi a może nawet ułatwi rozwiązanie problemu czyli naprawę auta.


[ Dodano: 22-01-2021, 14:00 ]
Przepływka w zamienniku , pierwsza wzięłam oryginalna i nie działała. Kupiona w inter cars.. że sladami używania , kupiona jako nowa. Nie robię już tam więcej zakupów.. co do przepływki teraz jest ok ten zamiennik, działa ale pan musiał go na nowo zapisać , zarejestrować nie wiem jak to się tam nazywa i teraz wskaźniki są poprawne tak jak powinno być. Chwilowo błędów nie ma, zobaczymy jak przyniesie sterownik i jaki będzie powrót do domu. Ma tą chwilę czekamy aż znajdzie oryginalny program do tego auta tak by DPF więcej się już nie pokazał.

Bizi78 napisał/a:
A przepływkę kupiłaś w zamienniku?

kamil508 - 22-01-2021, 20:03

Jak dpf wycięty fizycznie i w sofcie to jak będzie teraz ok przez 300-500km, to trzeba podnieść moc do 150KM i będzie "po Bożemu" :)
JuliP - 24-01-2021, 18:20

No właśnie teraz jest 116 tak jak było w oryginale... Wcześniej było podkręcone do 150 i takie szopki były. Jeżdżę od piątku i wszystko ok jak na tą chwilę. Zobaczymy co będzie dalej.



kamil508 napisał/a:
Jak dpf wycięty fizycznie i w sofcie to jak będzie teraz ok przez 300-500km, to trzeba podnieść moc do 150KM i będzie "po Bożemu" :)

Polj4ik - 20-04-2021, 20:35

A co to majster? Bo nam tak uśmiercili sterownik. Tokyo oglądał i ratunku nie ma :( tylko nowy...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group