Outlander I GEN Techniczne - Rozrząd po raz kolejny
nahar - 21-12-2021, 10:26
Nie masz gdzies jakiegos sensownego warsztatu od japonczykow? Pojechac opowiedziec co sie wydarza i moze cos wymysla.
Siema92 - 21-12-2021, 12:28
Według google najbliżej mnie to jakieś 120-140km, Wrocław lub Poznań. Spróbuje podzwonić może coś przez telefon doradzą...
h404 - 22-12-2021, 00:21
Cytat: | Wykonałem kilkanaście prób napinania i efekt mniej więcej ten sam. Napinacz nowy. Ja nie wiem co ja mam z tym zrobić.... |
Podczas pracy silnika na pasku nie będzie luzu. Od maja zrobiłem trochę kilometrów i nic złego się nie dzieje. Odnośnie przeskoczonego ząbka, masz na myśli znacznik na lewym kole? To ono dociska napinacz na postoju dlatego znacznik się przesuwa.
Siema92 - 22-12-2021, 11:25
h404 napisał/a: | Odnośnie przeskoczonego ząbka, masz na myśli znacznik na lewym kole |
Nie, u mnie po wymianach w warsztacie raz znaki wszystkie się nie zgadzały, drugim razem prawe koło wałka rozrządu było przestawione o jeden ząbek. Wiem że podczas pracy pasek jest napięty, martwi mnie ten luz na postoju, bo wydaje mi się, że przy uruchamianiu może przeskoczyć. Mechanicy jak wymieniali to też raczej dobrze ustawili a gdy sprawdzałem to znaki się nie zgadzały, więc myślę, że właśnie podczas uruchamiania silnika pasek przeskoczył...
Krzyzak - 22-12-2021, 13:02
Siema92 napisał/a: | u mnie po wymianach w warsztacie raz znaki wszystkie się nie zgadzały | pompa oleju zgadza się chyba co trzeci obrót wału - trzeba ustawić na znak wał i wałki rozrządu
Siema92 - 22-12-2021, 14:59
Krzyzak napisał/a: | pompa oleju zgadza się chyba co trzeci obrót wału - trzeba ustawić na znak wał i wałki rozrządu |
Wiem o tym, ustawiłem sam i znaki się zgadzają i nie w tym problem. Tylko w pracy napinacza hydraulicznego, po postoju jego trzpień chowa się w obudowę za bardzo i luzuje pasek między kołami rozrządu. Pasek jest nadmiernie luźny i jest wysokie ryzyko, że przy uruchomieniu może przeskoczyć...
CB4W_00 - 22-12-2021, 22:13
Tu jest pokazane jak poprawnie ustawić wałek balansowy na pompie oleju.
https://www.youtube.com/watch?v=StWL4GiT9yA
[ Dodano: 22-12-2021, 22:16 ]
Siema92 napisał/a: | Krzyzak napisał/a: | pompa oleju zgadza się chyba co trzeci obrót wału - trzeba ustawić na znak wał i wałki rozrządu |
Wiem o tym, ustawiłem sam i znaki się zgadzają i nie w tym problem. Tylko w pracy napinacza hydraulicznego, po postoju jego trzpień chowa się w obudowę za bardzo i luzuje pasek między kołami rozrządu. Pasek jest nadmiernie luźny i jest wysokie ryzyko, że przy uruchomieniu może przeskoczyć... |
A rolka napinacza jest wstępnie dobrze ustawiona? W manualu jset dokładnie opisane jak ustawić.
Siema92 - 23-12-2021, 12:25
Wiem jak ustawić wałek balansowy, nawet jakby był w złym położeniu nie mialo by to wpływu na napięcie paska. Oglądnałem już kilkanaście filmów na YT jak wymienić rozrząd w tym silniku i niczym praktycznie się nie różnią.
CB4W_00 napisał/a: | A rolka napinacza jest wstępnie dobrze ustawiona? W manualu jset dokładnie opisane jak ustawić. |
Według ciebie jak jest dobrze wstępnie ustawiona? Robiłem według autodaty, mam też 2 instrukcje po angielsku( są tam obrazki które pokazują jak to wygląda). Naprawdę wykonałem masę prób i nie mam pojęcia co mogę robić źle. Na weekend będe dalej walczył, może spróbuję na starym napinaczu, chociaż wątpię w tożeby 2 nowe były wadliwe...
CB4W_00 - 23-12-2021, 20:36
To tylko wycinek z serwisówki do 4g63 nie wiem czy wersja z turbo jest identyczna.
W serwisówce jest krok po kroku opisane jak wszystko zrobić.
https://zapodaj.net/56c916286d5c9.png.html
Bzyk_R1 - 23-12-2021, 21:18
h404 - 24-12-2021, 14:51
A co z paskiem? Jaki producent i ile masz na nim zębów? Jeśli ustawisz to zgodnie z instrukcją na zawleczkę to nic nie powinno przeskoczyć.
https://youtu.be/XY2Tit13lmE?t=473
Siema92 - 24-12-2021, 18:23
Dzięki Panowie, mam tą serwisówkę po ang. W tygodniu będę działał, bo się konserwacja podwozia przedłużyła. Pasek mam z zestawu SKF, niby 153 zęby. Fizycznie nie liczyłem, ale sprawdzę i to.
elektryk - 27-12-2021, 11:39
Potrzebuje ktoś z okolic Łodzi kompletny rozrząd, pasek osprzętu, pompa SKF/GMB albo oryginalny napinacz? Sprzedałem auto w stanie niezrobionym po kolizji rozrządu, a części trzymam chyba tylko z sentymentu Wszystko nowe z rachunkami, nawet nie było przymierzane do samochodu.
Bzyk_R1 - 27-12-2021, 18:43
elektryk, to może już czas na Turbo? Części zostały to będą w sam raz.
elektryk - 27-12-2021, 22:06
Bzyk_R1 napisał/a: | elektryk, to może już czas na Turbo? Części zostały to będą w sam raz. | Zmieniłem Outlandera na Pajero, Pajero ma turbiny, ale części nie pasują.
|
|
|