To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Problem ze spalaniem gazu na 100 km Lancer 1.6

kuba!!! - 16-02-2023, 14:17

Jak ci się mapy rozjechały to myślę że że 150km będziesz musiał zrobić aby się napisały. A poprzednio jak jeździłeś na benzynie to nie zakrecales butli? Co to za instalacja? Opisz problem na forum LPG tam coś podpowiedza jak to coś z instalacją.
Wyczajus - 16-02-2023, 16:38

gaz firmy lpg tech w zeszlym roku w wakacje wstawiony i chodzilo wszytko normalnie, tak nagle sie to stalo. a mapy juz napewno sie nadpisaly bo robie po 50 km dziennie. wczoraj odloczylem gaz calkowicie i niestety benzyny spala tez 20 l .
Tygr - 16-02-2023, 20:54

Zrób chociaż te 200 km na benzynie i sprawdź spalanie.
Wyczajus - 17-02-2023, 16:46

zrobilem i ciagle bierze 20 litrow. wczoraj podmienilem czujnik mapsensor i teraz ciagnie jeszcze wiecej.

pytanie czy jest możliwe żeby przez katalizator mogło być takie spalanie? np jak jest zapchany lub rozsypany i czy jak by tak było ze jest cos z tym katalizatorem nie tak to czy było by to słychać. czy warto jak okaze sie ze katalizator jest padniety wyciac go i wstawic strumienice oczywiscie dorzucajac emulator 2 sondy. co o tym myslicie ?

kuba!!! - 17-02-2023, 19:32

Świece kiedy wymieniane? Sprawdzony układ zapłonowy? Jak auto się nagrzewa, u mnie po 5min jazdy jest już temp robocza. Coś się zmieniło w zachowaniu auta gdy zaczął więcej palić? Jakie masz obrotu na biegu jałowym na zimnym silniku a jakie po 5minutach? Jak gazownik ustawił autokalibracje to mogło coś się przestawić jak przez 3/4 dnia auto stoi na biegu jałowym. Na forum LPG mają listę polecanych warsztatów, jedź do innego gazownika niech podepnie się pod kompa i zrobi porządnie strojenie na trasie pod obciążeniem na sztywno.
Wyczajus - 18-02-2023, 09:04

tylko ze to nie wina gazu bo benzyny pali tyle samo wiec co da kalibracja gazu? silnik nagrzewa sie tak jak piszesz 5 min i jest juz temperatura . nic sie nie zmienilo od kiedy wiecej pali, zahcowuje sie tak samo jak wczesniej, obroty sa takie same na zimnym i na cieplym. tutaj raczej wina jest cos innego niz gaz bo odlaczylem calkowicie gaz i dalej spalil 20 litrow benzyny.
kuba!!! - 18-02-2023, 09:15

Na zimnym mam ok 1100 obrotów na ciepłym 750.
Sprawdź to bo może cały czas na bogatej dawce jeździ. Instalacja gazowa potrafi namieszać w mapach benzyny jak została źle wystrojona.

Wyczajus - 18-02-2023, 16:24

tak jak piszesz na zimnym wlacza sie ssanie i dopoki sie nie nagrzeje ma 1.5k 2.5k oborotow i tak mial zawsze jak sie zagrzeje ladnie spada i chodzi rowno na 750-800

[ Dodano: 18-02-2023, 18:33 ]
zdjelismy pokrywe zaworow i okazalo sie ze cewki sie rozpadly wiec je wymienilismy oraz w jednym z gniazd swiec byl olej :shock: , wymienilismy swiece i oczyscilismy to gniazdo oraz je uszczelnilismy moze to bylo przyczyna wiekszego spalania bynajmniej mam taka nadzieje

[ Dodano: 21-02-2023, 14:35 ]
mała aktualizacja dziś na komputerze pojawił się błąd P0421 wiec możliwe że katalizator sie posypał i przez to lancerek pali więcej . . .

kuba!!! - 21-02-2023, 18:32

Przy zapchanym katalizatorze objawy to :
utrata dynamiki samochodu, odczuwalny spadek mocy silnika, zdecydowanie gorsze przyspieszenie, nierównomierna praca na biegu jałowym.
Pisałeś że takiego problemu nie ma. Zapytam jeszcze raz o korekty paliwowe
Możesz jeszcze odpiąć akumulator na noc a rano podłączyć i odpalić niech pochodzi z 30 min na biegu jałowym, może się coś poprawi.

Wyczajus - 22-02-2023, 16:27

kuba!!! napisał/a:
Zapytam jeszcze raz o korekty paliwowe.


można jaśniej ?

[ Dodano: 22-02-2023, 18:33 ]
na komputerze mam pozycje : " krótkookresowa korekcja dawki paliwa, rząd 1 (%)" i wartości skaczą od 0.8 do -1.5 ; 0.0 do -2.2 ; 0.0 do 0.8 do -1.5 zaś "długookresowa korekcja dawki paliwa, rząd 1 (%) stoi na wartości 9.4.


link do filmiku: filmik

kuba!!! - 22-02-2023, 21:38

Generalnie korekty powinny być na 0 lecz często są +-5% sprawdź czy korekty nie zmieniają się między pb i LPG . U mnie na postoju są podobne
Na benzynie i gazie. Długoterminowa trochę wysoka u mnie jest ok 3.5 możesz ją obserwować w czasie jazdy czy nie przekracza 30%. Jak będziesz miał wysokie korekty na LPG to mogło dojść do rozjechania się map benzyny, nadal podejrzewam instalacje LPG i zakładam że takie rzeczy jak filtr powietrza, układ hamulcowy i zapłonowy są ok.

Wyczajus - 23-02-2023, 16:07

tak jak pisalem wymienilem swiece i cewki, filtr mam "stożkowy", uklad hamulcowy robiony prawie rok temu.

Musze wlasnie zajechac i wziac komputer na przejazdzke i wtedy zobaczyc jakie beda wskazniki.

[ Dodano: 23-02-2023, 16:09 ]
a czemu gaz? skoro benzyny spala tyle samo i to nawet jak odlacze gaz calkowicie.

krzychu - 23-02-2023, 19:05

Ponieważ korekty długoterminowe mogą być tak rozjechane, że zanim dawka zostanie skorygowana sondą to dostaje za dużo paliwa. Ale nie wiem ile trwa korygowanie korekty długoterminowej.
kuba!!! - 24-02-2023, 10:24

Tak jak pisał Krzychu, jeśli jeździłeś na gazie i ten był ustawiony na auto kalibrację, to ta mogła się rozjechać jak np. zmieniłeś filtr powietrza na stożkowy i więcej powietrza zaczęło trafiać do układu. Wtedy korekty korekty krótkoterminowe poszły na + i mapy gazu na autokorekcie się rozjechały. Ja jeździłeś z tym dłuższy czas to korekty długoterminowe też się zmieniły. Teraz masz długo terminowe ok 10% a dla krótko terminowych np 5% z tym że te krótkoterminowe startują już nie od zera tylko od 10, więc realnie ma 15%. I mogą się cały czas zmieniać.
Dodam że Lancer ten nie ma przepływomierza co też może mieć w tym znaczenie.

Wyczajus - 24-02-2023, 15:39

tylko ze zaczal wiecej palic dlugo po zmiane filtra i wogole ponad pol roku na instalacji.

[ Dodano: 24-02-2023, 15:41 ]
i czemu pali tez tyle benzyny skoro jak odlacze gaz calkowicie to juz nie steruje sterownik gazu tylko sterownik glowny



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group