Outlander II GEN Techniczne - płyn w układzie wspomagania kierownicy Mitsubishi 2,4 2009r
alegator - 15-08-2024, 10:20
Wszystko to racja, olej silnikowy wymienia sie często a pozostale plyny w zaleznosci od ich stanu. To tzw. ekonomika eksploatacji. Tak czesta wymiana plynow znaczaco nie wydluzy żywotności samochodu. Wezcie przyklad tasowkarzy, ktorzy sa zazwyczaj centusiami i pieniazkow w bloto nie zwykli wyrzucac. Oni robia obslugi i coś wymieniają jak już jest pilna potrzeba a mimo to zaliczaja olbrzymie przebiegi. Pracowalem kiedyś jako onstruktor nauki jazdy i w firmie budżetowe przeciez pojazdy do nauki jazdy takie jak fiat panda zaliczaly przebiegi po 370 tys km. Oczywiscie wymienialo sie to i owo w zaleznosci od potrzeb ale przeciez jak sie ma 20 pojazdow to wymiana we wszystkich wszystkich mozliwych plynow , doliczajac koszty uslugi i czas samej obslugi, to byl jednak koszt. Na to nikt sie nie decydowal. Robiono wiec tylko te czynnosci obslugowe i wymiany, ktore byly niezbedne. Dodam, że wszystkie byly "zagazowane" a wiemy jak gaz masakruje silniki, a jednak te pojazdy zaliczaly olbrzymie przebiegi, prawie wszystkie osiagaly ponad 250 tys. Wniosek: o zywotnosci pojazdu bardziej decyduje sposob jazdy, technika, styl, a takze to czy pojazd kezdzi okazjonalnie a nie czestotliwosc wymiany plynow .
A teraz na koniec, dolalem plyn do układu wdpomagania, przejechalem ok 1000 lm i stwietdzilem widoczny ubutek ma poziomie kilku ml. Duzo to nie jest ale pokazuje, ze cos w ikladzie jest nie tak. Po powrocie z wczasów zabieram sie za to. Ciekaw jestem jaki to koszt. Maglownica jest sucha ale wokol pompy jest dziwnie wilgotno. Mieliscie rację, skoro ubywa to cos jest nie ok.
|
|
|