ASX Techniczne - [1.6] Koszt regulacji zaworów .... ?
Krzyzak - 01-10-2024, 17:30
pitt63 napisał/a: | ASX-a, czyli 1,6 4A92 a tutaj oszczędności z jazdy na LPG są bardzo wątpliwe, mówiąc delikatnie | właśnie dokładnie odwrotnie - dacia z silnikiem 1.0 turbo naprawdę oszczędnie wychodzi i ta różnica nie jest duża
jak miałem Galanta V6 to palił 10 litrów PB i 11-12 LPG - zwrot nastąpił zdecydowanie szybciej a i instalację miałem od czasów, kiedy LPG kosztowało 1,2-1,5zł
teraz się robi niekorzystnie, bo regulacje komunistów z UE zaczynają coraz mocniej na ceny paliw oddziaływać
To masz - 01-10-2024, 20:55
Lawnowerman napisał/a: | zbigniew77 napisał/a: | Tak wiec jak sami widzicie jazda na LPG to pozorne oszczędności.To co zaoszczędzisz jadąc na LPG to zapłacisz za remont silnika.Normalny przebieg dla tego silnika do regulacji zaworów to 100 tyś km ale przy LPG regulację lub sprawdzenie wykonuje się co 40 tyś km.Wiec pytam gdzie tu sens i oszczędności??? |
Ale gdzie jest powiedziane, że masz remont silnia robić?
Może się okazać, że po sprawdzeniu zaworów wszystko jest ok.
Więc po co taka demagogia? |
To są fakty. Przy jeździe na LPG luz zaworowy znika bardzo szybko i raczej się okaże, że po 40 000 km jest do roboty, niż to że nie.
Wszystko fajnie jak regulacja jest śrubkami. Wtedy koszt (robiąc samemu) to wyłącznie uszczelka pod pokrywę za około 150 zł. Jeśli co 40 000- 50 000 trzeba zrzucać rozrząd, zdejmować wałki i szlifować lub w gorszym wypadku kupować szklanki to nikt tego nie zrobi za mniej niż 2000 zł.
Który mechanik weźmie na siebie nie wymienienie rozrządu po jego rozebraniu, gdy normalnie służyłby kolejne 40 000 km?
UltraStick - 04-10-2024, 08:01
Dla kolegi Bartka (Lawnowerman) - wysłałem Ci wiadomość na priv. Pozdrawiam.
To masz - 04-10-2024, 12:36
Może nie mam racji..., ale czy wypada podawać swój prywatny numer na ogólnodostępnym forum? W 20 sekund znalazłem twoje dane, miejsce pracy, stanowisko itp...
Ja bym proponował zawrzeć tę informację w wiadomości prywatnej
EDIT:
... i archiwalne aukcje allegro
UltraStick - 04-10-2024, 15:07
Dzięki za zwrócenie uwagi - pewnie masz rację. Pozdrawiam.
endriu59 - 08-12-2024, 20:47
powiem szczerze że o kant dupy te LPG .
Lawnowerman - 09-12-2024, 14:24
endriu59 napisał/a: | powiem szczerze że o kant dupy te LPG . |
Genialna uwaga.
Takie samochodowe Haiku.
Krynica mądrości
Prosimy o jeszcze .....
Gadziuwlkp - 19-01-2025, 07:36
Czy ktoś z was namierzył numer szklanek do silnika 1.6 benzyna 117km? 2011r, nie mogę znaleźć tych szklanek w internetach.
Dziwne te mitsubishi. Trochę tak jakbym sobie lupił chińczyka.
pitt63 - 19-01-2025, 08:10
Szklanki tylko w oryginale dostaniesz. Zaczynają się od nr 1032A382 itd. Pewnie chodzi o wdech i wydech. Z tego, co pamiętam, koszt jednej szt. około 100 PLN. Jak to się robi przeważnie bez ich wymiany jest opisane na forum.
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=MMC202403&ssd=%24%2AKwFKfm9eMy0JJRU0HQwUFxIGJiE_TkFMTV9wQwsNPik9MTc_bWp6PDwwKystLDVvaE0nCQ0JODMzPnlhdDlIKTQtSUxLExwLBho-BFoNXEYDdRFUWx1dQkgDAlRvSFoNXEVaI1xQA0xdWkNcPU5JP0QUdQc5W1JdGxBcRhADEQ1bRF1JSFNOEh8RVFsXXUJbT00QAAJJSCFNS0k4TBEeAUAgXAIGDxsUYVQREVtEXTI0PCRvaHJJLjUqSEtJThIXEVRbHV1CWzxKEW4LTSNKPlpVXBEDFRE_OE8oWlVcH00NCVohMDcwNUheXAAAAACLrbrM%24&vid=0&cid=1&uid=61148&q=JMBXNGA1WKU027238
Bizi78 - 19-01-2025, 08:22
Nie ma jednego uniwersalnego numeru OE (wymiaru), kupuję się konkretne rozmiary po sprawdzeniu luzów.
Gadziuwlkp - 19-01-2025, 16:24
Dziękuję, o to chodziło.
[ Dodano: 19-01-2025, 16:25 ]
Bizi78 napisał/a: | Nie ma jednego uniwersalnego numeru OE (wymiaru), kupuję się konkretne rozmiary po sprawdzeniu luzów. |
Tak wiem, ale czasami trzeba coś kupić. Dzięki
[ Dodano: 26-01-2025, 11:24 ]
Dziękuję wszystkim za pomoc. ASX odpalił po wyczyszczeniu przepustnicy, która wcześniej pracowała, tps pokazywał w komputerze poprawnie, wyczysciłem też MAP sensor - był zarzucony syfem z odmy, ale nie sądze, żeby to był powód, nie wiem jakie powinny być prawidłowe wartości podczas rozruchu.
Rozrząd był dobrze ustawiony, nie zdązyłem pomierzyć ciśnienia paliwa oraz ponownie ciśnienia sprężania na nowym sprzęcie który jeszcze nie dojechal do mnie - pierwszy pomiar ciśninia sprężania gdzie wyszly 3 bary się okazał niewiarygodny - przepuszczalo szybkozłącze pid manometrem czego nie wiedziałem robiąc pomiar w pojedynkę.
Ciekawostką jest że ktoś napisał o konieczności odpalania ASX z tym silnikiem tylkk z wciśnietym sprzęgłem - myślałm, ze moze ktos zrobil tam mostek i tam lezy problem ponieważ nigdy do tej pory nie musiałem wciskac sprzęgła. Okazalo się, ze mój model nie ma systemu bezkluczykowego i czujnkka zadziałnia sprzęgła nie ma, jest za to przy pedale gniazdo które ma wtyczkę z mostkiem - był ok.
Podsumowując: nie znalazłem jednozacznej przyczyny nie odpalania. Pozostaje czekac na kolejny taki przypadek. Przy czasie zaloguje sobie parametry podczas odpalania w celu późniejszej analizy w przypadku awarii.
Dziekuje i pozdrawiam.
FAZI50 - 27-02-2025, 21:09
Witam potrzebuję dowiedzieć się jakie są luzy zaworowe . Mam silnik 1,8 116 KM 85 Kw Did przebieg 210 tyś i będę zmieniał podkładki pod wtryskami myślę że przy okazji sprawdziłbym luzy zaworowe podobno się reguluje Dziękuję za pomoc
|
|
|