To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Dziwny odgłos od strony silnika.

Anonymous - 12-12-2005, 19:21

żeby oberwać poduszki wystarczy pare razy przelecieć przez śpiącego pałe za szybko i tyle :wink:
Anonymous - 08-01-2006, 20:15

Po sprawdzeniu bledow ECU wyszlo ze to TPS. Po wyregulowaniu TPS i przeczyszczeniu przepustnicy odglos zanikl.

Aha jest jeszcze jedna sprawa, po tej calej regulacji i czyszczeniu mam wrazenie ze podzcas hamowania silnikiem tak jakby za bardzo mnie ten silnik hamowal. Jezdze po tej samej trasie mniej wiecej, tam jest taka gorka i do tej pory jadac z tej gorki na czworce wystarczylo ze sie toczylem i jechalem ze stala predkoscia, a teraz zauwazylem ze mnie zwalnia i musze dodawac gazu. Im mniejszy bieg tym bardziej mnie hamuje, poza tym nie da sie plynnie jechac z delikatnie wcisnietym pedalem gazu po prostu szarpie.
Poduchy silnika sprawdzone i sa ok, myslalem ze to cos z linka gazu ale jest naciagnieta dobrze. Chyba ze teraz jest mroz i tam jakies oleje albo smary (np. lozyska) sa bardziej zagestniale i to przez to? pozdrawiam

Anonymous - 08-01-2006, 23:10

teraz przydalo by sie ustawic IPS - Idle Position Sensor - tzn taki czujnik styku koncowki
silniczka krokowego do ramienia poruszajacego przepustnica.
to 1 mozliwosc
2 = masz tak jak ja oberwana poduszke silnika i tak szarpac bedzie - ale silnik moj hamuje normalnie ;)

Anonymous - 08-01-2006, 23:47

adams12 napisał/a:
teraz przydalo by sie ustawic IPS - Idle Position Sensor - tzn taki czujnik styku koncowki

W 4G13 TPS i IPS to jedno o ile się nie mylę. Nie ma osobnych regulatorów TPS i IPS. :lol:

Anonymous - 09-01-2006, 07:07

mylisz sie ;)
Throttle Position Sensor to ten czarny potencjometr ktory przesuwa sie przy regulacji obrotow
a IPS - Idle Position Switch (nie sensor-moj blad) jest niejako wbudowany w silniczek krokowy a
jego wlaczanie lub wylaczanie - zerojedynkowe - regulujesz zakresem odbijania przepustnicy
tu jest fota silniczka krokowego a IPS to ten maly sutek na czubku :)


Anonymous - 09-01-2006, 08:42

adams12 napisał/a:
IPS - Idle Position Switch (nie sensor-moj blad) jest niejako wbudowany w silniczek krokowy a
jego wlaczanie lub wylaczanie - zerojedynkowe - regulujesz zakresem odbijania przepustnicy

Masz na mysli srubke zgrubna, ktora reguluje sie wychylenie przepustnicy na wolnych obrotach?

Krzyzak - 09-01-2006, 09:56

Żeby Was rozsądzić - Grześ ma rację - w 4G13 IPS jest wbudowany w TPS - dlatego są 4 kabelki od wtyczki (a w Galancie Adamsa są 3 kabelki i osobno IPS).
Co do tego hamowania silnikiem - może teraz nareszcie hamuje tak jak trzeba, a wcześniej przez źle wyregulowaną przepustnicę dawał paliwo i auto samo przyśpieszało. Ponadto fakt z gęstszym olejem w skrzyni zimą jest niezaprzeczalny.

Anonymous - 09-01-2006, 10:10

U mnie tez bardzo wyraznie czuc hamowanie silnikiem - i zawsze tak bylo, wiec zakladam, ze tak wlasnie powinno byc. Wrazenie mocnego hamowania zwiekszylo sie dodatkowo po wymianie kompletu sprzegla (ponoc to kwestia docisku). Co sie zas tyczy gestosci oleju w skrzyni - u mnie w zimie wyraznie ciezej wchodza biegi.
Anonymous - 09-01-2006, 15:37

gregorbu napisał/a:
W 4G13 TPS i IPS to jedno

heh, nie doczytalem symbolu silnika i stad wyszlo cale zamieszanie ;) - spieszylem sie na zajecie :)

Anonymous - 09-01-2006, 18:19

Nie chce szukac dziury w calym ale wkurzea mnie to szarpanie. Jadac na biegu puszczam pedal gazu i jest ok ale gdzies okolo 2-3 sekundy po tym jak puszcze gaz to tak jakby mnie ktos za zderzak z tylu chycil, jak mielem poloneza to tez tak mialem ale w poldkach to dyfer z tylu w kite dawal. Nie wiem ale to chyba ta regulacja obrotów daje znac, przed czyszczeniem przepustnicy, regulacja obrotów i tps obroty falowaly czasami na poziomie 1200-1500rpm, teraz spadaja na postoju do 800rpm, w czasie toczenia do 1100rpm, ale gdy dluzej na luzie pociagne to po pary sekundach zaczynaja spadac. Moze tu jest problem?
Moze da sie to jeszcze jakos podregulowac zeby caly czas byly na 1100rpm? (podczas toczenia oczywiscie)

Pytanie: czy jak bede probowal podniesc obroty poprzez srubke na przepustnicy ktora odpowiada za ilosc powietrza (troche ja wykrecajac) na uruchomionym silniku, nie odpinajac przewodow od silniczka krokowego i tps, czy czasem komputer i tak mi ich nie obnizy?

Krzyzak - 09-01-2006, 19:25

Kręcąc śrubkami możesz wszystko znów rozregulować. Mogłeś źle ustawić IPS i stąd to szarpanie - prawidłowe ustawienie opisałem http://www.mitsubishiklub...p?TID=3957&PN=1.
Anonymous - 09-01-2006, 19:50

No wlasnie tylko ze moze to smieszne ale nie wiem jak mam zrobic to: "2. podłącz do masy złącze do ustawiania zapłonu".
Krzyzak - 09-01-2006, 20:53

tomasek36 napisał/a:
No wlasnie tylko ze moze to smieszne ale nie wiem jak mam zrobic to: "2. podłącz do masy złącze do ustawiania zapłonu".

A przeczytałeś całość? - nie tylko ten post? Tam dalej jest pokazane jakie to złącze, gdzie się znajduje - trzeba je tylko podłączyć kablem do '-' na akumulatorze.

Anonymous - 09-01-2006, 22:38

A tak z ciekawosci, (niestety nie jestem mechanikiem) czemu sie to zlacze powinno podpiac do masy przy regulacji obrotów?
ROMEL - 10-01-2006, 07:15

Tomasek... złącze podpinasz do masy aby wyeliminowac korekty w "locie" przez ECU.... przykładowo... ustawiasz zapłon (masujesz złącze) ustawiamy na 5 stopni.... ściągasz mase - sprawdzasz kąt wyprzedzenia i z pięciu robi Ci sie skaczące delikatnie 8 st.... poprostu ECU koryguje z duzą czułaścią kąt wyprzedzenia.... a zarazem pośrednio wolne obroty itd...
Dlatego tez musisz tak jakby zablokowac pracę ECU aby Ci nie cwaniakował podczas regulacji wolnych obrotów... ty będziesz kręcił śrubką a on korekta i guzik Ci to kręcenie da... hyhy - taki z niego .....


Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group