[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] Nie przyspiesza - Brak Mocy - Dławi się
Anonymous - 23-05-2007, 23:29
Masz tu przykładowy wykres Lambdy, wartości nigdy nie będą idealnie "jedynką" lub "zerem".Faktycznie z tą sondą możesz mieć racje bo sonda pracuje dopiero w ustalonych warunkach (na cieplym silniku) a jak silnik jest zimny to komputer pracuje na wartościach domyślnych.
[ Dodano: 23-05-2007, 23:29 ]
josie - 23-05-2007, 23:31
Anazar, podobnie mi sie auto zachowywało jak przepływomierz padł.
Zdejmij z niego wtyczkę i spróbuj pojechać - powinno być lepiej
Anonymous - 24-05-2007, 17:53
tomusn napisał/a: | poszukaj kogoś z Palmtopem i MMCd......
wskazanie powyżej 0.5V to bogata mieszanka, poniżej - uboga. ECU koryguje paliwo na bieżąco - dodaje i odejmuje, stąd zmiany w wynikach sondy (co ciekawe ECU bierze te wyniki pod uwagę przy ustalaniu dawki paliwa ) |
Jak znajde jakiegoś Palmtopka to napewno to zrobię.
Skoro mam wskazania bliskie 0,9V...
więc czy to znaczy że komputer dostaje informacje o zbyt bogatej mieszance i zmniejsza dopływ paliwa
W sumie po odłączeniu sondy lambda też nie ma istotnej poprawy.
Sprawdziłem cały układ dolotu powietrza (szczelność itp.), czyli chyba wszystkie elementy dochodzące do układu wtrysku, kolektora dolotowego, filtra powitrza itp....
Wszystko wygląda na wpełni sprawne.
Przepustnica wygląda na całkiem czystą... ale jak znajdę kolejną chwilkę to i przepustnicę poczyszczę.
Po zdjęciu wtyczki z przepływomierza silnik na wolnych obrotach pracuje niestabilnie, zapala się wiadoma kontrolka i nie jedzie wcale lepiej
-----------------
Pozdrawiam i czekam na kolejne sugestie.
Anazar
Anonymous - 24-05-2007, 18:03
Zdecydowanie ta sonda jest jakaś lipna i faktycznie daje ECU informacje ze dawka paliwa jest za duża.Pewnie nie masz kogoś na podmianke??
josie - 24-05-2007, 20:50
Anazar, odkręć wtryski (2 śruby), ale nie odczepiaj dopływu i odpływu paliwa od listwy. Na środku ściany grodziowej znajdziesz wtyczkę z 1 kabelkiem (nie pomylić ze złączem które się masuje do ustawiania zapłonu), to będzie złącze testowania pompy paliwa. Jakby co w serwisówce w dziale Fuel powinno być gdzieś ładnie pokazane. Jak podasz "+" na tą złączkę to włączy się pompa - zobacz wtedy czy wtryski nie leją - powinny być szczelne.
tomusn - 24-05-2007, 23:07
Anazar napisał/a: | Skoro mam wskazania bliskie 0,9V...
więc czy to znaczy że komputer dostaje informacje o zbyt bogatej mieszance i zmniejsza dopływ paliwa |
tak ale jeżeli jest ciągle 0.9V to wcale nie zmniejsza...
albo twój miernik nie nadąży rejestrować i wyświetlać
Anonymous - 24-05-2007, 23:08
Ale chyba przy laniu wtrysków problemy wystepowaly by również ( a nawet głównie) na zimnym silniku.
Anonymous - 25-05-2007, 16:15
mitutoyo napisał/a: | Ale chyba przy laniu wtrysków problemy wystepowaly by również ( a nawet głównie) na zimnym silniku. |
Na zimnym ma delikatnie większa moc... wystarczy że się nagrzeje do pełnej swojej temperatury - szczególnie po przejechaniu kilku kilomerów na trasie to wtedy w wyprzedzianiu miałbym szanse jedynie z maluszkiem- i to z wielkim trudem.. z niektórymi maluszkami pewnie nie miałbym szansy.
DŁAWI SIĘ OKROPNIE. NIE POZWALA PRZEZ TO MOCNO WCISNĄĆ PEDAŁU GAZU
Pomiary sondy dokonywałem wyłącznie na solidnie rozgrzanym silniku w różnych zakresach obrotów (pełny zakres w jakim się wachał odczyt to 0,76-0,89V - wczesniej usredniłem troche wynik. Przy gwałtonym puszczaniu gazu spada praktycznie do zera (na ułamek sekundy - zaraz po tym chwilkę dłużej utzymuje się na 0,1V i po sekundzie wskakuje na wartość powyżej 0,84V).
Ma ktoś może jakiś solidny schemat instalacji elektrycznej do mojego Colta
1991 C52 1.5 12V 4G15
Interuje mnie parę kabelków itp.
Chcę teraz sprawdzić zapłon i pompę paliwa. Nie rozróżniam wtyczek. Są na ścianie grodziowej. Mam też jeden luźny kabelek przy alternatorze, wisi i nie wiem czy nie ma byc gdzies podłączony, ale nie ma gdzie go wetknąć , a miernik pokazuje na nim 12V.
tomusn - 25-05-2007, 17:22
Anazar napisał/a: | Ma ktoś może jakiś solidny schemat instalacji elektrycznej do mojego Colta
1991 C52 1.5 12V 4G15 | jest na forum do ściągnięcia , ale do wersji USA, w euro mogą być różnice, ale pewnie niewielkie.
tak przy okazji to ja mam, ale ani to zeskanowac, ani skserować się nie za bardzo da, bo to płachty wielkie (nie tyle wielkie co długie: 5 płacht 30x100cm)
Anonymous - 26-05-2007, 13:40
tomusn napisał/a: | Anazar napisał/a: | Ma ktoś może jakiś solidny schemat instalacji elektrycznej do mojego Colta
1991 C52 1.5 12V 4G15 | jest na forum do ściągnięcia , ale do wersji USA, w euro mogą być różnice, ale pewnie niewielkie.
tak przy okazji to ja mam, ale ani to zeskanowac, ani skserować się nie za bardzo da, bo to płachty wielkie (nie tyle wielkie co długie: 5 płacht 30x100cm) |
Może jesteś w stanie zeskanować końcówkę wiązki dochodzącą do alternatora i opisać który kabel do czego służy
Jak pisałem interesuje mnie jeden luźny kabelek. Na którym po włączeniu zapłonu pokazuje się 12V.
Może się powtarzam... ale ogólnie zachowanie się silnika mogę podsumować tak, że dławienie się rośnie wraz ze wzrostem temperatury silnika. Na maksymalnie rozgrzanym silniku podczas jazdy mocniej się dławi. Po krótkim postoju lub na zimnio do czasu pełnego nagrzania dławi się odczuwalnie mniej (ale też się dławi).
saphire - 26-05-2007, 17:26
To może masz walnięty czujnik temperatury silnika lub temperatury powietrza na wlocie albo ciśnienia powietrza na wlocie - co aby czasem nie jest zintegrowane z przepływką?
Anonymous - 26-05-2007, 22:51
saphire napisał/a: | To może masz walnięty czujnik temperatury silnika lub temperatury powietrza na wlocie albo ciśnienia powietrza na wlocie - co aby czasem nie jest zintegrowane z przepływką? |
Czujnik temperatury silnika sprawdzę dokładniej. Czujnik w przepływomierzu daje poprawne odczyty. Przepływomierz mógł też nawalić.
Zastanawiam się tylko czy przepływomierz byłby w stanie wywoływać opisane wyżej zjawisko jak to, że raz by działał, a raz dawał dobre odczyty?
Mam jeszcze kolejne pytanie. Przez trzy tygodnie tym autkiem jeździł ktoś inny i
okazało się że nigdy nie czekał przy odpaleniu na zgaśnięcie kontrolki:
CHECK ENGINE
Czy to może uszkodzić komputer?
Anonymous - 26-05-2007, 23:28
Robiłeś już kondensatory w ECU, często jest tak że jak wyleje się elektrolit to traci odczyty z kilku losowych czujników. Fakt, że temperatura silnika nie miała by wtedy wpływu. Co do lambdy to jest sprawna bo pokazuje zbyt bogatą mieszankę, przy zdjęciu nogi z gazu wtryski zostają zamknięte stąd spadek napięcia na lambdzie do 0,1V. saphire, ma racje nałeżało by sprawdzić czujniki temperatury silnika i powietrza. No i na początek odczytać błędy z ECU, nawet jak nie świeci się CE to mogą być jakieś zapamiętane i to może naprowadzić na właściwy trop.
Anonymous - 27-05-2007, 01:46
burst napisał/a: | Robiłeś już kondensatory w ECU, często jest tak że jak wyleje się elektrolit to traci odczyty z kilku losowych czujników. Fakt, że temperatura silnika nie miała by wtedy wpływu. Co do lambdy to jest sprawna bo pokazuje zbyt bogatą mieszankę, przy zdjęciu nogi z gazu wtryski zostają zamknięte stąd spadek napięcia na lambdzie do 0,1V. saphire, ma racje nałeżało by sprawdzić czujniki temperatury silnika i powietrza. No i na początek odczytać błędy z ECU, nawet jak nie świeci się CE to mogą być jakieś zapamiętane i to może naprowadzić na właściwy trop. |
OK. Dopiero w środę będę miał czas podłubać. Sprawdzę wszystko tak jak mówisz...
zobaczę oczywiście czy wyświetli jakieś błędy. Nie interesowałem się tym, bo kontrolka normalnie gaśnie.
Kondensatory wymienione. Nie były wylane. Ale jak sprawdzałem ich pojemność to dwa wylutowane o pojemności 47 miały pojemność 42,5 Trochę straciły swoje parametry. W sumie to nie jest jeszcze tak dużo.
Pozostałe wg. miernika trzymały nominalną pojemność.
Wszystkie jednak, były lekko spuchnięte!
______________________________________________________
Sprawdziłem błedy ECU
Wyświetla 3 długie i 1 krótki czyli 31 - czujnik spalania stukowego
Nie wyświetla innych błędów. Tylko ten jeden.
Czy może on mieć aż tak ogromny wpływ...
Jest jakas metoda upewnienia się, czy napeno jest uszkodzony?
Po odłączeniu tego czujnika zapala się kontrolka CE.
Chciałbym dla pewności sprawdzić ustawienie zapłonu...
ale nie wiem który przewód "zmasować"
Nie mogę znaleźć jasnego konkretnego opisu na forum.
Każdy pisze "zmasuj i ustaw- złącze jest na ścianie grodziowej"
wszystko jest proste, poza tym "co zmasować"
Jak je znaleźć?
Może ktoś ma fotkę
nie znalazłem nigdzie dokłednej procedury ustawiania zapłonu.
masuję złącze (sprawdzam miernikiem czy zmasowane) i dalej nie mogę ustawić.
Nie reaguje na masowanie.
Krzyzak - 30-05-2007, 15:52
no niech bedzie - nie wiem, ktory juz raz to pisze
1. silnik goracy
2. podpinasz zlacze pokazane ponizej do minusa akumulatora (powinny wyraznie spasc obroty)
tu zlacze w C52:
a tu w E32
3. podpinasz lampe stroboskopowa (odpowiednio - do + i - aku oraz do przewodu zaplonowego nr 1) i badasz czy blysk lampy uwidacznia, ze naciecie na kole pasowym jest na wprost odpowiedniego znacznika na dolnej obudowie rozrzadu
4. jak nie jest, to krecisz aparatem zaplonowym, by bylo na kresce miedzy 10 a T (czyli ustawiasz wyprzedzenie na 5 st. BTDC)
|
|
|