To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I Ogólne - Nierównomierna praca silnika 4G69 mivec 2,4

elektryk - 26-08-2012, 23:09

Ja mam akurat 4G63, tylko podpiąłem się pod wątek. U mnie żadnych błędów, świece wymienione jakieś pół roku temu na ten typ co fabrycznie montują, dziur w dolocie nie ma.
Babu - 26-08-2012, 23:21

aaa czyli 2.0, u mnie sprawdzane było sporo rzeczy, napisz mi jakie dokładnie objawy, czy jak właczysz silnik i pochodzi troche to z pod maski słychac takie cykanie, czasem trzeba sie wsłuchac gdzies w okolicy swiec tak jakby iskra gdzies skakała. Zobacz czy nie masz oleju na fajkach przy swiecach, ew w gniazdach swiec.
elektryk - 26-08-2012, 23:35

Główny objaw jest taki że silnik drży, czasem drżenia przenoszą się na kierownicę, lub czuję drżenia podłokietnikach na drzwiach ale to raczej objaw a nie przyczyna, akurat trafia w rezonans. Obejrzeć wyciek przy świecach ciężko od ręki, to zajmie mi chwilkę. Podejrzanego cykania nie słychać, ale wątpię żeby było słyszalne, w komorze silnika słychać samo "terkotanie". Źle ustawiony wałek balansowy został już poprawiony, nic nie zmieniło. Na próbę wymieniłem napinacz hydrauliczny paska rozrządu, używka za używkę, nic to nie zmieniło. Rozrząd i pasek alternatora ma jakieś półtora roku (ok 20tyś), napinacz paska alternatora wymieniony na nowy jakieś 9 miesięcy temu. Poduszki przednia i tylna wymienione na inne z używek, bez zmian. Dodatkowo czasem w rezonans wpada łożysko oporowe sprzęgła, ale to raczej objaw a nie przyczyna.
krzychu - 27-08-2012, 07:27

Może wymień te 2 przewody wysokiego napięcia? Ciekawe czy w ogóle są dostępne? Ale to chyba by skutkowało jakimś błędem w ECU?

Ja miałem po wymianie rozrządu taki objaw (znaczy mogło się to zacząć wcześniej, ale przed wymianą rozrządu dłuższy czas mu nie zasadzałem buta od 2 do 7 tys), że jak np. na 2-jce dałem buta przy 2 tys to gdzieś koło 4-5 była taka 1 sec zamułka i dalej szedł... Dość powtarzalne to było, ale delikatne Po wymianie świec ustało.

elektryk - 27-08-2012, 12:45

krzychu napisał/a:
jak np. na 2-jce dałem buta przy 2 tys to gdzieś koło 4-5 była taka 1 sec zamułka i dalej szedł...
No właśnie ja mam tak na biegu jałowym, tzn możliwe że tak też jest przy wyższych obrotach ale tego się wtedy nie czuje. Najbardziej jest to dokuczliwe poniżej 1000obr, jak dodam gazu powyżej to jest to nieodczuwalne.
skull - 30-08-2012, 00:38

Babu napisał/a:
witam a czy wyskakuja jakies błady? np P0300 lub np P0301... Mam podobny problem ale chyba juz wiem co sie dzieje, przyanjmniej u mnie, z checia pomoge bo troche juz ten silnik przejzałem i porozbierałem. Mam 2.4 Mivec 4g69 akurat w galancie, pozdrawiam

Babu to nawlekaj temat,bo ja tak mam raz błąd P0301 lub P0302

Stachhu - 06-01-2019, 18:38

Czesc,

Dzis mialem taka sytuacje jade na gazie nagle czuje 4-4,5tys obrotow silnik szrpie i trzesie sie, oraz nie chce sie wkręcić na obroty bardziej. Nastepnie wylaczylem gaz sytuacja sie uspokoiła i wywalilo blad P0301 potem juz samochod jechal normalnie bez problemu i na benzynie i LPG.
Jakos rozwiazalisfie problemy swoje?

Bzyk_R1 - 06-01-2019, 19:30

Wypadanie zapłonu na 1 cylindrze. Nasuwa się wiele pytań i rozwiązań:
-jaka instalacja lpg jakie wtryskiwacze ile przebiegu na niej?
-jakie świece jakie cewki ile przebiegu na nich?
-jaki stan rury wlewu paliwa? Czy nie ma dziur czy psyka przy tankowaniu?

Stachhu - 07-01-2019, 10:31

Bzyk_R1,

Odpowiadając na część twoich pytań:

Wypadanie zapłonu na 1 cylindrze. Nasuwa się wiele pytań i rozwiązań:
-jaka instalacja lpg jakie wtryskiwacze ile przebiegu na niej?
tutaj lista zamieszczona w wyciągu homologacji:


Przebieg na instalacji 6kkm

-jakie świece jakie cewki ile przebiegu na nich?
Świec niestety nie wymieniałem od zakupu auta, ale od zacznę, ze zmienię świece. W każdym razie obecne są Irydowe. Mam stare świece, ale nie wiem która od którego cylindra.

-jaki stan rury wlewu paliwa? Czy nie ma dziur czy psyka przy tankowaniu?
Przy tankowaniu benzyny? Nie zauważyłem takich, a co to może mieć do rzeczy?

Krzyzak - 07-01-2019, 11:45

STAG Qbox ma kilka odmian - zaczynając od wersji Basic. Generalnie duzym grzechem instalatorów przy tym sterowniku jest brak podłączenia brązowego kabelka pod czujnik TDC, który daje info o obrotach a branie go ze złącza OBD podczas strojenia. Wtedy instalacja czasem się wyłącza.
Dodatkowo to są silniki z gniazdami zaworów z prasowanego ryżu, więc luzy obowiązkowo do sprawdzenia.

Bzyk_R1 - 07-01-2019, 15:19

Cytat:
Świec niestety nie wymieniałem od zakupu auta,


No to masz zapewne odpowiedź, świece w benzyniaku i jeszcze na lpg to podstawa. Zwróć uwagę w jakim są stanie i czy to nie jakiś bosch, bo na nich często wypadają zapłony. Kup dedykowane do outlandera NGK madeo in japan.

Cytat:
Przy tankowaniu benzyny? Nie zauważyłem takich, a co to może mieć do rzeczy?


Częsta przypadłość, rdzewieje rura wlewu paliwa, czasem dziury są tak małe i zalepione brudem i błotem że ich nie widać. Odkręcając wlew przy tankowaniu powinno być słychać psyk, co gwarantuje że w baku jest ciśnienie i szczelność. Jeżeli nie psyka to prawdopodobnie jest dziura/y. Są dziury to brud i piach idzie do baku, tam trafia na pompę a potem przewodami trafia do wtryskiwaczy i je zabija co objawia się wypadaniem zapłonu na tym cylindrze gdzie zatkało brudem wtryskiwacz. Taka historia...

Krzyzak - 07-01-2019, 16:26

Bzyk_R1 napisał/a:
w baku jest ciśnienie
jest podciśnienie :) , ten dźwięk to zasysanie
Bzyk_R1 - 07-01-2019, 20:55

Krzyzak, zarówno podciśnienie jak i nadciśnienie to zjawiska mieszczące się w słowie ciśnienie. A w baku właśnie mamy oba zjawiska, w zależności od warunków jakie panują. Dlatego pod maską jest takie sprytne urządzenie. I dlatego napisałem ciśnienie. Zauważ że na wlewie piktogram nie ostrzega przed zassaniem a raczej wybuchem, upuszczeniem oparów paliwa ;-)
CB4W_00 - 01-02-2020, 17:10

Krzyzak napisał/a:

Dodatkowo to są silniki z gniazdami zaworów z prasowanego ryżu, więc luzy obowiązkowo do sprawdzenia.


Że co niby? Możesz rozwinąć bo zakrawa mi to na żart.

Krzyzak - 01-02-2020, 19:57

Prasowany ryż = gównolit = materiał do wyrobu różnych rzeczy stosowany w czasach wszelakich oszczędności i cięcia kosztów oraz nastawienia na skrócenie żywotności produktu.
Jest przeciwieństwem materiałów porządnych, stosowanych w czasach, gdy produkcja aut była nastawiona na wysoką jakość i niezawodność.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group