To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - geometria - pomoc potrzebna

josie - 15-12-2005, 20:13

zulu napisał/a:
(...) górne punkty mocowania kolumn McPhersona są przesunięte w tę samą stronę o około 4 mm(...)


Górne mocowania amortyzatorów w C5x po zluzowaniu mają luz na średnicy śruby około 3mm-4mm. Nie wiem w jakim stopniu to wpływa na geometrię, ja starałem się zamontować przy wymianie na środku.

Anonymous - 15-12-2005, 20:24

josie napisał/a:
zulu napisał/a:
(...) górne punkty mocowania kolumn McPhersona są przesunięte w tę samą stronę o około 4 mm(...)


Górne mocowania amortyzatorów w C5x po zluzowaniu mają luz na średnicy śruby około 3mm-4mm. Nie wiem w jakim stopniu to wpływa na geometrię, ja starałem się zamontować przy wymianie na środku.


A czy mozna by je poluzowac, po podniesieniu auta (z jedenj strony) i jesli dobrze kombinuje przesunac mocowanie do zewnatrz? Chyba nie wystarczy 'regulacji', ale moze warto zebym sprobowal

Bartek - 15-12-2005, 20:50

Tatwo policzyc ile musisz przesunac gorne mocowanie:

Przy zalozeniu, ze przesuniecie bedzie skutkowalo 1 stopniem nachylenia (warto sobie to narysowac ;) ):

powstanie trojkat rownoramienny o bokach a, b, c gdzie
ab=bc = wysokosc kolumny (od koncowki wahacza az po gorne mocowanie)
ac=przesuniecie mocowania
kat (alfa) przy miedzy bokami ab i bc = 1 stopien

1/2 ac = bc*sin(1/2 alfa) | *2

ac = 2bcsin(1/2 stopnia)

bc w Galancie to ok. 600 mm - u siebie musisz zmierzyc na stojacym samochodzie (na podnosniku najazdowym lub z kanalu)

sin(1/2 stopnia) mozesz przyjac 0,008726535498

dla Galanta ac= ok. 10.5 mm dla zmiany KPK o 1 stopien

Anonymous - 15-12-2005, 21:51

W moim opisanym wcześniej przykładzie z punto gdzie było przesunięcie 4 mm, wychodzi no to, że aby uzyskać symetryczne i równe pochylenia w obu kołach, należałoby skorygować je o 0,4 stopnia w każdym kole w odpowiednia stronę. Oznacza to że przesunięcie o 4 mm daje 0,4 stopnia, lub inaczej: 1mm=0,1 stopnia, co się zgadza z wynikiem powyżej (bo w samochodach zbliżonej wielkości te odległości są dość podobne).
Anonymous - 15-12-2005, 22:49

jeez, wy to liczycie. ja bym wyciągnął amory, pomierzył, wyklepał na równo, złożył i miał nadzieje że to załatwi sprawę.
Bartek - 16-12-2005, 09:30

Shovel - przeciez to matematyka na poziomie szkoly podstawowej.

Z wyliczen wynika, ze nie ma co drutowac, klepac, fasolkowac, przesuwac otworow mocujacych - tylko znalezc przyczyne i ja usunac.....

Hubeeert - 16-12-2005, 10:06

Bartek napisał/a:
nie ma co drutowac, klepac, fasolkowac, przesuwac otworow mocujacych - tylko znalezc przyczyne i ja usunac.....


Cholera z ust mi to wyjąłeś.
Popieram na 1000000%

ROMEL - 22-12-2005, 09:42

Sie normalnie dyskusja wywiązała.... i jeszcze ja tu w tekście sie przewijam.... hm...

Z tym fasolkowaniem to była dyskusja nad dyskusje - hyhy,... ale i tak jednoznacznie i całkowicie mnie nie przerobiłeś.... :twisted:
Dodam że sprawa zakończyła sie jakoś takoś.... że na drobna korektę leciutko skrzywionego amorka przy mocowaniu można sobie pozwolić to jest około 1mm, nie więcej...

Tak czy inaczej - PIOREK - fakt nie rozwaliłem sie ale korekte (fosolkowanie) zrobiłem nie długo przed wymiana amorków na nowe... i zaraz po założeniu nowych okazało sie ze bez żadnych problemów wszystko sie ustawiło w środki tolerancji pochylenia - geometrii - także moje pomiary co do budy okazały sie dobre... znaczy sie prawdziwe - buda prosta - amorek krzywy. -

Fakt faktem przyznałem racje że fasolkowanie bez umiaru - likwidowanie odchyłki 2 stopnie to jest drut i narażanie sie na niebezpieczeństwo.... wtedy to z pilnikiem z godzine spędzisz przy jednym otworze i wyrąbiesz go około 7mm...

OK - kończe... Amorki nowe i nie ma problemu - o ile buda jest prosta no i oczywiście pozostałe elementy zawieszenia...

Hubcio prosze tak po mnie nie jeździć bo w końcu Cie na jakimś temacie znowu przyhacze... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Pozdrawiam

Hubeeert - 22-12-2005, 09:46

ROMEL napisał/a:
w końcu Cie na jakimś temacie znowu przyhacze

Liczę na to.

Anonymous - 22-12-2005, 10:15

Jeszcze nic nie mierzylem, zbieram sie do tego jak ruski telewizor na lampach :/
Anonymous - 14-01-2006, 11:06

czesc,

czy w carismie 'wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy' oraz 'pochylenie kol przednich' sa elementami korygowalnymi bez ingerencji mlotka ? u mnie elementy te wynosza:
- wyprzedzenie L +2°30' P +1°48' (norma +2°54' +/- 0°30')
- pochylenie L -0°41' P -1°25' (norma -0°40' +/- 0°30').
w ASO poinformowano mnie, ze teraz juz tylko silowo moga skorygowac te parametry ...

dzieki,
pawel

szczeslaw - 14-01-2006, 11:54

pxal:
Niestety kąt pochylenia koła można ustawiać w bardzo ograniczonym zakresie (na tyle, na ile pozwalają fabryczne luzy na śrubach - jest to mnie więcej zakres 15-20'). Jeżeli chodzi o kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy to nie wiem czy wogóle da się go ustawić. Wygląda na to, że masz przestawiony któryś punkt mocowania zawieszenia prawego koła.

Anonymous - 14-01-2006, 13:02

dzieki za odpowiedz,

szczeslaw napisał/a:
Wygląda na to, że masz przestawiony któryś punkt mocowania zawieszenia prawego koła.

czy jest jakies wyjscie z tej sytuacji ? 'prostowanie podwozia' ....
jak mniemam te odchylenia od normy maja wplyw na szybsze i nierownomierne scieranie opon oraz rezonans w jaki wpada auto pow 80 km/h.

pawel

Matejko - 14-01-2006, 14:01

przesuniecie wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy powoduje jednoczesnie zmiane pochylenia kol przednich chyba:P ,
nawet auta wychodzace z fabryki nie maja go idealnie ustawionego dlatego sa wlasnie zakresy normy podane,
wez wydruk z geometri jedz do blacharza on juz bedzie wiedzial gdzie mlotkiem puknac

Anonymous - 14-01-2006, 17:32

Matejko napisał/a:
wez wydruk z geometri jedz do blacharza

czy moglby ktos polecic takowego w rejonie wawy badz jej samej ?

ps
bedac generalnie lajkonikiem, dopiero niedawno dowiedzialem sie, ze z opisanymi parametrami wypuscil mnie jeden z ....wskich ASO. nie chcialbym wciaz experymentowac ....

dzieki,
pawel



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group