To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - Benzyna 95 a 98 a 100 oktan? Droższe znaczy oszczędniejsze?

tommyc1 - 25-07-2007, 19:33

coz, kazdy moze miec inne doswiadczenia

to co napisalem jest podparte moimi obserwacjami a nie analiza artykulow technicznych na ten temat-z faktami sie nie dyskutuje: w silniku 1.4 w toyocie zawsze mialem mniejsze zuzycie na 98 i lepsza dynamike, w galancie jest odwrotnie-i tyle, moze ktos inny ma jeszcze inaczej, ja pisze o sobie i autach, ktorymi jezdzilem:)

a jezdze od 14 lat...

Anonymous - 30-07-2007, 13:05

karolgt napisał/a:
tommyc1 napisał/a:
dodam jeszcze ze nie tankuje na podejrzanych stacjach, tylko na BP lub Statoil, wiec jakosc paliwa raczej powinna byc rowna przy kolejnych tankowaniach


moze troche OT.

dla mnie Statoil jest wlasnie podejrzana i omijam ja z daleka. jak mialem malucha to sie bawilem w testowanie, co dziwne, jak zatankowalem na Statoil to maluch nie jechal wiecej jak 80 km/h (rozpedzalem i rozpedzalem i po prostu ani 1 km/h wiecej nie szlo), a tankujac na orlenie czy shelli 110 km/h jechal bez problemu.

Test robilem wielokrotnie i w roznych odstepach czasu wiec jestem w 100% pewien ze to byla wina paliwa ze Statoil


hehehe dobre:)

[ Dodano: 30-07-2007, 13:13 ]
ja gdzies czytałem że różnica pomiedzy 95 a np 98 jest taka, że przy 95 jest mniej wybuchów czyli 95 na 100, a przy 98 jest ok 98 na 100 możliwych, a jesli chodzi o paliwa oznaczone jako 100 oktanów - to tylko chwyt marketingowy (shell oznacza jako 99+) - max 99, podobno nie pozwala na to skład mieszanki czy jakos tak - tak jak i nie ma spitytu 100%:)

tommyc1 - 31-07-2007, 20:14

klemens napisał/a:
karolgt napisał/a:
tommyc1 napisał/a:
dodam jeszcze ze nie tankuje na podejrzanych stacjach, tylko na BP lub Statoil, wiec jakosc paliwa raczej powinna byc rowna przy kolejnych tankowaniach


moze troche OT.

dla mnie Statoil jest wlasnie podejrzana i omijam ja z daleka. jak mialem malucha to sie bawilem w testowanie, co dziwne, jak zatankowalem na Statoil to maluch nie jechal wiecej jak 80 km/h (rozpedzalem i rozpedzalem i po prostu ani 1 km/h wiecej nie szlo), a tankujac na orlenie czy shelli 110 km/h jechal bez problemu.

Test robilem wielokrotnie i w roznych odstepach czasu wiec jestem w 100% pewien ze to byla wina paliwa ze Statoil


hehehe dobre:)

[ Dodano: 30-07-2007, 13:13 ]
ja gdzies czytałem że różnica pomiedzy 95 a np 98 jest taka, że przy 95 jest mniej wybuchów czyli 95 na 100, a przy 98 jest ok 98 na 100 możliwych, a jesli chodzi o paliwa oznaczone jako 100 oktanów - to tylko chwyt marketingowy (shell oznacza jako 99+) - max 99, podobno nie pozwala na to skład mieszanki czy jakos tak - tak jak i nie ma spitytu 100%:)


a widzisz, mylisz liczbe oktanowa z procentami-nie wiem czego ;) liczba oktanowa benzyny maksymalnie moze wynosic 160 i tego ucza na chemii w szkole sredniej ;)

[ Dodano: 31-07-2007, 20:14 ]
do samolotow w czasie II WŚ lano juz paliwa 100 i 120 oktanowe;)

[ Dodano: 31-07-2007, 21:41 ]
i jeszcze: teoretycznie im wiecej oktanow, tym wiekszy stopien sprezania a za tym idzie zwiekszenie mocy silnika

i jako ciekawostka, bo pewnie zaraz protesty beda co do 160 oktanowej benzyny;):

"W im większym stopniu weglowodory wchodzące w skład benzyny mają budowę rozgałęzioną, tym większą liczbę oktanową ma ta benzyna, tym jest ona lepsza. Liczba oktanowa określa jakość paliwa używanego do silników. Już po wybraniu n-heptanu i izooktanu jako węglowodorów wzorcowych okazało się, że istnieją węglowodory mające liczbę oktanową znacznie większą od 100 i inne, z liczbą oktanową mniejszą od zera"

Technologia Chemiczna
Interaktywny Podręcznik Internetowy
dr Jerzy Król-Bogomilski

(mam nadzieje ze nie pojde do wiezeinia za wykorzystanie fragmentu pracy pana dr bez jego wiedzy i zgody na to:))

Krzyzak - 01-08-2007, 22:10

tommyc1 napisał/a:
i jeszcze: teoretycznie im wiecej oktanow, tym wiekszy stopien sprezania a za tym idzie zwiekszenie mocy silnika

ogolnie nie jest zle, ale to powyzej to kompletna bzdura

ilosc oktanow = odpornosc paliwa na spalanie stukowe (pisze to po raz milionowy...)

tommyc1 - 01-08-2007, 23:40

Krzyzak napisał/a:
tommyc1 napisał/a:
i jeszcze: teoretycznie im wiecej oktanow, tym wiekszy stopien sprezania a za tym idzie zwiekszenie mocy silnika

ogolnie nie jest zle, ale to powyzej to kompletna bzdura

ilosc oktanow = odpornosc paliwa na spalanie stukowe (pisze to po raz milionowy...)


tak, ilosc oktanow ma wplyw na stukowe spalania-tzn im jest ich wiecej (oktanow) tym mniej stukow, ale to sie przekalda ogolnie na jakosc paliwa i jego wartosc dla silnika, kurcze, w kazdym artykule "grubszym" mozna to wyczytac, luuuuuuuudziiieeeeeeee...ale ja sie poddaje, nic juz wiecej nie napisze na ten temat-ku swojej i waszej uldze;)
pozdrawiam

saphire - 02-08-2007, 18:17

Co do spalania stukowego to proszę sobie przeczytać to: spalanie stukowe

Jednym z elementów zwiększanie mocy silnika jest przyśpieszanie statyczne i dynamiczne zapłonu które jest tym większe im wyższe obroty silnika niestety im bardziej zapłon jest przyśpieszany tym prawdopodobieństwo wystąpienia spalania stukowego jest wyższe zatem trzeba zwiększać odporność paliwa na tą jego przykrą przypadłość.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group