Problemy techniczne - Zabezpieczenie alufelg
Anonymous - 11-01-2006, 20:34
Skoro jeździły w Toyotce, byłbym ostrożny. Otwór centrujący może być ciut mniejszy. Mari kiedyś przymierzał jakieś fele z Corolli i nie weszły na piastę do CJ0 Najlepiej sprawdzić osobiście...
A te ostatnie przypominają Enkei z EVO
Rafal_Szczecin - 11-01-2006, 21:31
gregorbu napisał/a: | Najlepiej sprawdzić osobiście... |
troszke tak lipnie bo sprawdzic osobiscie nie zbyt moge.
a wiecie moze jaki powinien byc otwor centrujacy w lacnerze CAOW ?? (taki sam jak w colcie CAO ) to goscia jeszcze wypytam co i jak, ale tak jak mowie jak bym kupywal to pod koniec miesiaca/na poczatku nowego .
pozdr.
Anonymous - 11-01-2006, 21:47
Rafal_Szczecin napisał/a: |
a wiecie moze jaki powinien byc otwor centrujacy w lacnerze CAOW ?? (taki sam jak w colcie CAO ) |
56,1
Rafal_Szczecin - 11-01-2006, 22:21
no dobra i teraz pewno mnie pojedziecie niemilosiernie ale zaryzykuje i zapytam
wiadomo ze ET moze sie ciutke roznic od "nominalnego" ~35
a czy otwor centujacy moze sie roznic od tych 56,1 i jezeli tak to jak bardzo
ps. Gregorbu gratuluje kolejnego "pomogl" tyle zes mi w tym temacie podpowiedzial ze nie moglem Ci nie dac
ps2. sorki ze tak ciagle pytam i sie wypytuje ale chcialbym kupic raz a porzadnie by potem nie zalowac i nie plakac ze nie wchodzi czy wystaje itp
Matejko - 11-01-2006, 22:26
rafi jesli sie rozni w gore to okej bo wtedy to kwestia dostosowania odpowiedniego pierscienia centrujacego, a jesli w dol to trzeba roztoczyc otwor w feldze, a nie po to felgi sie kupuje aby do slusarza je zanosic
Anonymous - 11-01-2006, 23:43
Rafal_Szczecin napisał/a: | ps. Gregorbu gratuluje kolejnego "pomogl" tyle zes mi w tym temacie podpowiedzial ze nie moglem Ci nie dac |
Dziękuję Tylko pamiętaj, że pomagam z czystej chęci pomocy, a nie dla zaszczytów
Dokładnie tak, jak pisze Matejko - otwór centrujący może być większy. Wówczas stosuje się pirścienie centrujące. Otwór w moich obecnych felgach to bodaj 63 i został zredukowany pierścieniem do 56,1. Koszt niewielki (maks. 20 PLN, ja pł;aciłem 14), więc nie ma się czego obawiać.
W tej chwili przypomniało mi się coś jeszcze. Weź pod uwagę jeszcze szerokość felgi. Jeśli będzie ona wynosiła 6" i ET 37 to powinno być jeszcze o.k., ale jeśli kupisz felgę 7" lub - co gorsza - 7,5 i ET 37, zapomnij o montażu - oprze się o wahacz. Ja mam teraz właśnie felgi 7" z ET 35 i odległość między oponą a wahaczem wynosi ok. 5 mm
Rafal_Szczecin napisał/a: | ps2. sorki ze tak ciagle pytam i sie wypytuje ale chcialbym kupic raz a porzadnie by potem nie zalowac i nie plakac ze nie wchodzi czy wystaje itp |
Pytaj jak najwięcej. Swoje pierwsze alusy kupiłem zdając się tylko na opinie sprzedającego i to był błąd... Rozstaw nie pasował Na szczęście nei miałem żadnych problemów ze sprzedażą.
Grześku - 12-01-2006, 08:02
Porada nie techniczna - wiem że alu gęsto szprychowe są ładne ale wiem z doświadczenia, że bardzo ciężko utrzymac je w czystości. Mycie nawet wyspecjalizowanymi środkami jest mocno kłopotliwe.
Rafal_Szczecin - 12-01-2006, 17:08
Gregorbu a jaki masz profil opon ??
bo planuje kupic 195/50/15
i wlasnie felgi raczej beda 7' (calowe)
czyli co moge miec maly problemik z tarciem o wachacz ?
Anonymous - 12-01-2006, 17:23
Rafal_Szczecin napisał/a: | Gregorbu a jaki masz profil opon ?? bo planuje kupic 195/50/15 |
Mam dokładnie taki sam.
Rafal_Szczecin napisał/a: | i wlasnie felgi raczej beda 7' (calowe) czyli co moge miec maly problemik z tarciem o wachacz ? |
Na 98% nie podejdą. Gdybyś miał Colta Ca0, napisałbym, że na 100%, ale w Lancerze jest być może ciut inaczej - choć nie sądzę.
Rafal_Szczecin - 12-01-2006, 17:27
no ale przeciez do Ciebie podeszly a masz taki sam rozmiarek i tez 7 calowa felge (i w sumie prawie to samo auto bo lancer a colt z tych samych lat sa baaardzo do siebie podobne). a Ty moze cos tam nadginales w nadkolu by mniej tarlo czy raczej zostawiles tak jak jest ??
a powiedz mi jeszcze jak to jest jak masz auto na maxa zapakowane ?? bo wiadomo ze auto siada wtedy musi niezle trzec prawda ?
Anonymous - 12-01-2006, 18:16
Rafal_Szczecin napisał/a: | no ale przeciez do Ciebie podeszly a masz taki sam rozmiarek i tez 7 calowa felge (i w sumie prawie to samo auto bo lancer a colt z tych samych lat sa baaardzo do siebie podobne). a Ty moze cos tam nadginales w nadkolu by mniej tarlo czy raczej zostawiles tak jak jest ?? a powiedz mi jeszcze jak to jest jak masz auto na maxa zapakowane ?? bo wiadomo ze auto siada wtedy musi niezle trzec prawda ? |
Ja mam ET 37 i prześwit między oponą a wahaczem to ok 5 mm - może nawet mniej. Przy obciążeniu maks. nie mam problemów, ale były. Mój Misiek jest obniżony i utwardzony.
Na moich poprzednich (skradzionych ) felgach prześwit między oponą a rantem wynosił 1,5 palca i nawet gdy jeździłem sam i autko podskoczyło na równych polskich drogach, przycierało. Kilka razy koło przytarło mocniej i podgięło mi ranty ). By uniknąć przycierania, delikatnie rozciągnąłem sprężyny z tyłu (o jakieś 2 cm) i dla dodatkowego zabezpieczenia włożyłem gumy między zwoje sprężyn. Od tamtej pory nie przytarło ani razu - nawet przy maksymalnym obciążeniu (3 osoby z tyłu).
Rafal_Szczecin - 14-01-2006, 13:34
misiaki co sadzicie o tych aluuu ???
mnie sie bardzo widza, ale et 40 i 7' felga ... wejdzie czy nie ? jak myslicie ??
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=79740631
Matejko - 14-01-2006, 13:54
ze szczecina gosc podjedz i przymierz
Rafal_Szczecin - 14-01-2006, 14:06
ta ze szczecina gosc ?? :O dzisiaj to raczej nie podjade bo mis hmm jak to powiedziec stracil przedni zderzaczek ... :8
ale strasznie podobaja mi sie te felgi
a ET 40 hmmm ... no coz zobaczymy
jeszcze pytanko jak felgi maja otwor centujacy 57 mm a w misku jest 56,1 to beda pasowac na ulal prawda ?? i zadne pierscionki nie beda potrzebne (bo gdzie ktos robi takie chude ? - 0,9 mm )
strasznie spodobaly mi sie te felgi, w najblizszych dniach pojedziemy przymierzac i jezeli wszystko dobrze pojdzie to pod koniec miesiaca mis dostanie przezencik
|
|
|