To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Stuki w silniku cd..

luk_szc - 16-08-2007, 23:59

turek61 napisał/a:
No i właśnie...większość ma samochody o podobnym przebiegu ale niestety znamy koszt ich wymiany.Dlatego zamiast wymiany jak zrobił luk_szcz, który cieszy się z ciszy pod maską szukamy różnych rodzajów olejów, specyfików itp.

Może nie najtaniej ale efektywnie , usunięta przyczyna a nie objawy - I O TO CHODZI :)

Kaleid - 17-08-2007, 10:46

Witam po przerwie . Parę s łów o sławetnych stukach w silnikach GDI .Po pierwsze większość silników które posiadają hydrauliczną kompensację luzu zaworowego poklepuje .Carisma jest w sumie moim siedemnastym samochodem , więc myślę że coś wiem w tej materii . Po drugie w warsztacie mojego szwagra w Gdańsku gdzie regularnie serwisuję samochody , klekocą nie tylko GDI ,miałem kiedyś seata ibizę z silnikiem ABD z vw Golfa , też poklepywał.Po trzecie olej tak reklamowany do GDI jest olejem PÓŁSYNTETYCZNYM , ja używam midlanda 10w40 polecam . Po zalaniu olejem o tej lepkości jest cicho . jak ktoś upiera się przy 10w30 ,olej taki jest w ofercie firmy Quaker State, od shella tańszy, twierdzę że lepszy .Po dokładnych poszukiwaniach w różnych żródłach stwierdziłem , olejem zalecanym do silników GDI jest olej 10w40 lub 10w30 .Współczesne oleje półsyntetyczne a nawet niektóre mineralne,nie mają gorszych właściwości smarnych ani myjących od olejów syntetycznych Pozdrawiam od roku zadowolony właściciel Carismy GDI 1998
turek61 - 17-08-2007, 20:57

http://www.quakerstate.pl...kowe_oleje.html
http://www.ew2.lubesinfo....c=1333&langid=1
Quakerstate zaleca do GDI:
Best - Four by Four (4X4) Synthetic Blend 10W-30 (n) 3.8
Good - De Luxe Synthetic 5W-40 (n)

Trochę stary artykuł ale moze warto przeczytać:
http://uzywane.autocentru...stid=1108475154

Moomin - 17-08-2007, 21:40

Kaleid napisał/a:
Po trzecie olej tak reklamowany do GDI jest olejem PÓŁSYNTETYCZNYM


Ja właśnie nie jestem pewien jak to jest z tym Shellem. Niby 10W30 wskazywałoby na półsyntetyk, ale sami zobaczcie:



Tak czy inaczej, ja teraz spróbuję tego oleju. Jeśli się sprawdzi to zmieniał nie będę (tzn. gatunku oleju, bo olej jak najbardziej będę zmieniał :) ) bo zwycięskiej drużyny się nie wymienia. :D

luk_szc - 18-08-2007, 09:55

Ja mam zalany 10w60 TWS ,który też jest full syntetykiem .
turek61 - 18-08-2007, 10:41

Moomin, produktem syntetycznej technologi produkcji nie musi być koniecznie tylko olej pełny syntetyk...
Anonymous - 19-08-2007, 15:00

Witam!
Ja długi czas borykałem się ze stukającymi popychaczami. Próbowałem różnych olei i środków do wyciszenia, nic nie pomogło. Nie jestem mechanikiem ale samochody od zawsze były moją pasją, więc zaryzykowałem. Kupiłem używaną głowicę na allegro, miałem ją zmienić całą (oczywiście sam) ale po trudzie jaki musiałem włożyć aby dostać się do wałków rozrządu, zdecydowałem że wymienie tylko popychacze i krzywki. Same popychacze nie różniły się od siebie ale już krzywiki były nieco inne. Przed założeniem nowych (używanych) części dokładnie je przemyłem świeżym olejem. Złożyłem wszystko do kupy i ku mojemu zdziwieniu operacja się udała :) Silniczek pracuje równo i cicho, wcale go prawie nie słychać. Moim głównym spostrzeżeniem przy całej operacji był syf jaki znajdował się w silniku, według mnie całe stukanie i wszystko związane jest z tym syfem. Uważam że moje stare popychacze wcale nie były zużyte tylko były strasznie brudne i przez to nie spełniały swojej roli. Nowe popychacze przed założeniem czyściłem i też wyleciało z nich mnóstwo brudu. Stwierdzam też że wymiana popychaczy wcale nie musi pomóc, popychacze chodzą w kanalikach głowicy, jeśli te kanaliki się wyrobią nowy popychacz będzie miał luz i nadal będzie stukał. Jeśli ktoś będzie szukał pomocy związanej z tym tematem lub będzie chciał coś wiedzieć bardziej szczegółowo chętnie pomogę. Dodam jeszcze że mam do sprzedania całą kompletną głowicę z zaworami popychaczami, świecami (ze wszystkim, wg mnie założenie tej głowicy z powinno przywrócić ciszę :) Głowica jest wyczyszcona z syfu którego jest wiele w naszych silnikach, a to głównie przez jakość bęzyny.

Pozdrawiam!

Moomin - 19-08-2007, 15:07

Ile przejeździłeś z tym stukaniem? Miałeś takie rytmiczne stukanie non-stop czy tylko od czasu do czasu?
saphire - 19-08-2007, 16:01

Nawiązując do info o zatykaniu się kanalików olejowych w szklaneczkach o którym wcześniej już była mowa i specyfice GDI które ,,lubi'' smalić olej to częsta zmiana oleju na dobry wraz z DOBRYM filtrem nie powinna doprowadzić do stanu o którym pisze pawelbubu. Jednak może rzeczywiście jak komuś ostro klekoce i ma chęć to warto to sprawdzić i testowo rozebrać klawiaturę, wymyć wyczyścić, przepłukać, złożyć ponownie do kupy i nausznie się przekonać czy pomogło czy nie.
turek61 - 19-08-2007, 17:12

:shock: kurcze, może warto to zrobić :idea:
Pogadam z moim kolegą mechanikiem jaki będzie koszt tej operacji i może się zdecyduję.
Chociaz coś mi tu nie pasuje...
U mnie szkalanki strasznie klepią tylko podczas uruchamiania (szczególnie zimą)później to już tylko na wolnych obrotach co jakiś czas na kilka sekund słychać jakby jeden zawór.
Tak więc na mój chłopski rozum jeżeli popychacze były by zabrudzone dawały by znać o sobie cały czas.U mnie wygląda jakby po dłuższym postoju olej spłynął z popychaczy i po uruchomieniu zbyt późno się nim napełniają.a gdy podniosę obroty do 2tys. to silnik pracuje cicho.
W.g. tego artykułu co podał Bartek "jeżeli szklanki słychać tylko na początku i hałas zanika na wyższych obrotach to może to świadczyć o zbyt niskim ciśn. w układzie smarowania"
Tylko co mam zrobić w związku z tym.jak przywrócić prawidłowe ciśnienie ?


saphire napisał/a:
częsta zmiana oleju na dobry wraz z DOBRYM filtrem nie powinna doprowadzić do stanu o którym pisze pawelbubu.

Masz rację Bartek ale nie wiadomo jak poprzedni właściciel dbał o auto ?[/quote]

Anonymous - 19-08-2007, 20:50

Według mnie zapchane brudne kanaliki, blokują ciśnienie na wolnych obrotach... tak sądzę, nie jestem mechanikiem. Jeśli ktoś będzie zainteresowany samą konstrukcją, mogę wysłać fotki na maila. Ja przekręcając główkę samoregulatora wyraźnie czułem piach i w nowych i starych, po przemyciu główka kręciła się lekko i tarcie nie było wyczuwalne. Dodam że płukałem popychacze zwykłą pompką samochodową (nalałem oleju do pompki, zdjąłem końcówkę i szlałf założyłem na popychacz) Po remoncie przejechałem około 50 km na starym oleju Castrol GTX Magnatec 5W40, zaworki nie stukały i postanowiłem go wymienić (ze względu na syf w silniku) na Mobil Super S 10W40 i zaworki też nie stukają. Więc moje spostrzeżenie jest takie że jeśli popychacze są czyste i wszystko z nimi jest OK to jeśli wlejesz jakiś markowy olej powinno być dobrze i nie ma mądrego jaki jest najlepszy do GDI. Przeszukałem całe forum. Osobiście miałem zaleć Castrol Edge 5W30 lub ELF Exelium LDX 5W40 lecz sytuacja mnie zmusiła i wlałem to co wlałem :) ale nie najgorzej.


Pozdrawiam

saphire - 19-08-2007, 21:00

Co do magnatec'a to spotykałem się już z informacjami że po nim zostaje szlam w silniku aczkolwiek w Corsie na nim jeździłem i szlamu nie miała a i szklanki nie dzwoniły no może dlatego że mały przebieg miała 105tys jak ją sprzedałem ale mechanior mój zeznawał że w silniku ma czysto... Może właśnie specyfiki w rodzaju Molly itp robią ten szlam lub też jest to efekt lipnego filtra...
Moomin - 19-08-2007, 23:03

Przeczytaj ten artykuł z Wysokich Obrotów, który wkleiłem. Piszą tam właśnie o tym, że w tym silniku (GDI) szybko zbierają się osady i trzeba czyścić głowicę co kilkadziesiąt tysięcy. Stąd pewnie i problemy z popychaczami. A instrukcje serwisowe mówią właśnie w pierwszej kolejności o czyszczeniu popychaczy, a jeśli to nie da rezultatu to wtedy dopiero o wymianie.
saphire - 20-08-2007, 07:32

Oczywiście że lepiej rozebrać i poczyścić niż zabulić w ciemno za wymianę.
turek61 - 20-08-2007, 10:10

Dodatkowo, w którymś z artykułów wyczytałem iż przy każdej wymianie oleju powinno sie wymyć(przepłukać) silnik wewnątrz.Czy ktoś z Was koledzy stosuje się do tych zaleceń ?
Porządne warsztaty posiadają odpowiedni sprzęt tylko jaki jest tego koszt ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group