To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] Sterownik centralnego - montaż sterownika pilotów

kielurkk - 03-07-2008, 22:33

BOBROM napisał/a:
W pozostałych kablach też jest prąd

chyba raczej napięcie :)
BOBROM napisał/a:
W jednym z brązowych kabli nie ma prądu, który pojawia się w momencie naciśnięcia pilota i drzwi - zamykają się.

mówisz o kablach w samochodzie czy sterowniku który montujesz?
zrób proste doświadczenie i podłącz sygnał zamykania do przewodu otwierania i juz wiesz czy wyjście ze sterownika masz uwalone czy nie w ten przewód sie wpinasz

tdi1982 - 04-07-2008, 09:53

Nie chodzi tu o kable z instalacji samochodowej tylko kable ze sterownika!!!!.Prawdopodobnie masz je źle wpięte w instalacje.
Anonymous - 04-07-2008, 17:56

Pokombinuje jak mówisz. Za jakiś czas odezwę się.
tom1312 - 09-07-2008, 13:56
Temat postu: Panowie pomóżcie
Witam!
Ja też postanowiłem zakupić sterownik do centralki. Kupiłem coś takiego http://www.allegro.pl/ite...xxxxxxxxxx.html
Właśnie próbuje go podłączyć ale jakoś mi nie idzie :(
Mam pytanie który z poniższych schematów jest w Cari??
http://picasaweb.google.c...979639611438994
Ja podpiąłem według schematu 1. Coś zaczęło żyć ale polegało to na tym że zamykałem samochód przyciskiem otwierania ale otworzyć sie już nie dało. Probowałem podłączać kable przy przekaźniku jak podawał kielurkk oraz gregP (do tych konkretnych kolorów) ale nic to nie daje. Sterownik daje sygnał bo słychać go i dioda miga ale nic sie nie dzieje:(
Tu jest schemat podpięcia sterownika: http://picasaweb.google.c...979577914328274
Proszę pomóżcie i dzięki za wszelkie rady!

Anonymous - 09-07-2008, 14:27

Jesli masz fabryczny centralny zamek w cari to go znajdz si podepnij sie do niego. poszukaj se czarnej kostki pod pedalami od hamulca lub w tunelu gdzie jest reczny.
tdi1982 - 09-07-2008, 17:25

Kolego z tych schematów nic nie wiadomo.Przeczytaj dobrze który kabel(kolor kabla)za co odpowiada!!!.W Cari otwieraniem i zamykaniem steruje impuls masy(-) o długości 1s.Musisz znaleźć kabel od sterownika który daje właśnie taki impuls i dopiero podpiąć go w instalację.Proponuje też zapytać sprzedającego on ci na pewno pomoże!!!.Sam schemat nic nie wnosi bo nie ma opisów kabli.Nie wiem czy w tym sterowniku nie trzeba przylutować ścieżek-jeśli pisze w opisie do podłączania.
tom1312 - 09-07-2008, 17:33

Panowie ale dałem :butthead: Coś popierdoliłem z centralnym tak że umarł ! :( ((
kurde chyba żle podpiąłem ktoryś kabel i coś się spaliło bo po odpięciu sterownika nie działa z kluczyka :///
Macie Panowie jakieś propozycje co mogło paść??Czy to może przekaźnik?? Bezpiecznik jest dobry.
Dzięki za wszelkie podpowiedzi.

woxy - 20-11-2008, 08:24
Temat postu: Podłączenie do kostki radiowej i awaryjnych - pytania
Witam,
zakupiłem sterownik z pilotami. Ponieważ nie chcę naruszać przewodu + w wiązce od stacyjki, a i masy też pod jakąś śrubką tam nie ma, pomyślałem aby się wpiąć do wiązki biegnącej do radia. Jest tam stały + i masa. Oprócz tego jest blisko do włącznika awaryjnych, do którego planuję podpiąć wyjście na kierunki od sterownika.

I tu moje pytania:
1. Czy będzie ok jak z tamtąd wezmę zasilanie?
2. Ponieważ ze sterownika wychodzi jeden przewód na kierunki, dlatego pomysł z awaryjnymi, żeby nie bawić się z diodami. Czy włącznik awaryjnych łączy + bezpośrednio, czy łączy tylko przekaźnik? Jeśli przekaźnik to czy impuls ze sterownika także go załączy?

Może ktoś tak już podłączał?

Pozdrawiam
Woxy

kielurkk - 20-11-2008, 20:17

woxy napisał/a:
1. Czy będzie ok jak z tamtąd wezmę zasilanie?

tylko jeśli weźmiesz z podtrzymania pamięci gdzie jest stałe napięcie. Gdy podłączysz się pod zasilanie radia sterownik będzie działał TYLKO przy przekręconym kluczyku przynajmniej w pozycję "1" w stacyjce gdyż po na pozycji "0" i przy wyciągniętym kluczyku zasilanie z radia "ginie". No chyba że masz coś poprzerabiane i masz stały "+" zawsze
woxy napisał/a:
2. Ponieważ ze sterownika wychodzi jeden przewód na kierunki, dlatego pomysł z awaryjnymi, żeby nie bawić się z diodami. Czy włącznik awaryjnych łączy + bezpośrednio, czy łączy tylko przekaźnik? Jeśli przekaźnik to czy impuls ze sterownika także go załączy?

??????????????? nie mam pojęcia choć wydaje mi się że diody i tak Cie nie miną :)

woxy - 20-11-2008, 21:00
Temat postu: No i po montażu nasuneło się kilka pytań.
kielurkk napisał/a:
woxy napisał/a:
1. Czy będzie ok jak z tamtąd wezmę zasilanie?

tylko jeśli weźmiesz z podtrzymania pamięci gdzie jest stałe napięcie. Gdy podłączysz się pod zasilanie radia sterownik będzie działał TYLKO przy przekręconym kluczyku przynajmniej w pozycję "1" w stacyjce gdyż po na pozycji "0" i przy wyciągniętym kluczyku zasilanie z radia "ginie". No chyba że masz coś poprzerabiane i masz stały "+" zawsze
woxy napisał/a:
2. Ponieważ ze sterownika wychodzi jeden przewód na kierunki, dlatego pomysł z awaryjnymi, żeby nie bawić się z diodami. Czy włącznik awaryjnych łączy + bezpośrednio, czy łączy tylko przekaźnik? Jeśli przekaźnik to czy impuls ze sterownika także go załączy?

??????????????? nie mam pojęcia choć wydaje mi się że diody i tak Cie nie miną :)


Właśnie zakończyłem montaż sterownika. Stały + wziąłem z wiązki radia (bodajże czerwony przewód, gdzieś jest na forum opis przewodów), masę pod blachę wzmocnienia panela środkowego. Zamykanie - przekaźnik nad kolanem - przewód brąz/czarny, otwieranie - przewód brązowy.
Kierunki wziąłem z wiązki włącznika awaryjnych. Niestety nie udało mi się jednym przewodem pobudzić prawej i lewej strony samochodu. Pewnie się jakoś da, chociaż nie wiem napewno. Traktując poszczególne piny złączki awaryjnych impulsem + ze sterownika uzyskałem następujące efekty: lewe kierunki, prawe kierunki, efekt przekręcenia kluczyka(zapalenie sie srs i innych diod, w tym sluchać silniczek krokowy), włączanie podświetlenia zegarów i chyba tyle. Co ciekawe, tak wzbudzone kierunki chodziły bez przerywacha oryginalnego (jak sięwłączy awaryjne to słychać cykanie przerywacza, przy traktowaniu impulsem ze sterownika kolejnych pinów złączki awaryjnych nie udało mi się pobudzić przerywacza, możliwe że trzeba kilka pinów zwerzeć czy cuś.
Niestety kielurkk wykrakałeś i przynajmniej narazie wg mojej zdobytej wiedzy nie da się wpiąć z jednego kabla sterującego obu stron kierunków bez użycia diod. A tak apropos, to jak się łączy te diody , bo nie bardzo wiem jakby to zrobić (może jakiś schemat chociaż ideowy). Narazie wpiąłem jedną stronę migaczy tylko bo nie mialem diod i nie wiem jak je połączyć.

Pozdrawiam
Woxy

kielurkk - 21-11-2008, 21:05

woxy napisał/a:
A tak apropos, to jak się łączy te diody , bo nie bardzo wiem jakby to zrobić (może jakiś schemat chociaż ideowy). Narazie wpiąłem jedną stronę migaczy tylko bo nie mialem diod i nie wiem jak je połączyć.


Diody podłącz końcem z paskiem do przewodu od kierunkowskazu i lewego i prawego (dwie diody) a drugą stronę połącz ze sobą (zewrzyj) i połącz z przewodem od sterownika. Diody tak podłączone będą "przepuszczać" napięcie ze sterownika a blokować napięcie gdy włączysz kierunkowskaz. Powodzenia :)

repet - 23-02-2009, 18:57

Trochę odświeżę temat bo nie będę otwierać kolejnego
Otóż mam takie problem kupiłem sterownik centralnego zamka do swojej cari(centralny mam z kluczyka i chciał bym z pilota)
Mógł by ktoś zerknąć czy po kablach idzie coś wywnioskować czy potrzeba będzie oddać jednak do elektromechanika
Tu jest schemat sterownika który kupiłem
Link

A tak to wygla w mojej cari

Link

Czy ktoś mógł by mnie naprowadzić jak się za to zabrać ?u elektryka gosciu mi ponad 100zł krzyknął za robotę :shock: :P
Pozdr

Anonymous - 23-02-2009, 22:39

moim zdaniem musisz wykorzystać schemat C sterowanie minusem
czyli
open signal - w/b biało czarny
close signal - white biały

natomiast zasilanie to bedzie
+ przewód z bezpiecznikiem prawdopodobnie czerwony
- czarny

tak mi się wydaje nie jestem 100% pewny mam nadzieje że się nie mylę a jak się mylę to niech ktoś to naprostuje byle nie za późno :mrgreen:


Pozdrawiam

arekb - 13-04-2009, 12:21

Witam,
bede zakladal w srode ze znajomym alarm do mojej Cari i chce podpiac go pod moj centralny, ale chcialbym zeby wszystkim sterowala centralka od alarmu, bo moje oryginalne piloty sa do bani( czase dzialaja z 10 metrow, a czasem z 30 cm) jesli podepne sie pod te kabelki od otwierania i zamykania , to bedzie to dzialalo dobrze?

jeszscze drugie pytanie: nie chcac podpinac sie pod wszystkie krancowki drzwiowe wymyslilem, ze podepne sie pod ich wspolny kabel( 4 drzwi+bagaznik), ktory idzie do lampki sufitowej....i wlasnie, w ktorym miejscu ( w ktorym slupku) on sie znajduje, jakis kolor? od ktorego momentu jest "wspolny dla wszystkich drzwi i bagaznika?

Wiem, ze sa schematy, ale jakos nie moge tego tam odnalesc
Dzieki z gory za odpowiedz

kielurkk - 13-04-2009, 13:27

arekb napisał/a:
jesli podepne sie pod te kabelki od otwierania i zamykania , to bedzie to dzialalo dobrze?

tak, ale starą centralkę (od pilotów) najlepiej odłącz
[quote="arekb"]jeszscze drugie pytanie: nie chcac podpinac sie pod wszystkie krancowki drzwiowe wymyslilem, ze podepne sie pod ich wspolny kabel [quote]
wszystkie krańcówki drzwiowe są zwarte ze sobą więc najbliżej będziesz miał do słupka obok kierowcy z tym że bez bagażnika. Nie wiem gdzie są wszystkie tzn z bagażnikiem włącznie ale jak wymontujesz lampkę to będzie widać w którą stronę przewody idą i gdzieś na "dole" na słupku czy progu je znajdziesz.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group