To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - Twardy pedal sprzegla

Hugo - 10-10-2007, 08:27

Krzyzak napisał/a:
4G37 ma tez skrzynke F5M22 i tam jest guma oslaniajaca widelec - tu mozesz prysnac.
W 4G92 też jest guma osłaniająca. A co pod nią to nie wiem.

http://moto.allegro.pl/it...nia_biegow.html
W F5M22 będzie takie rozwiązanie. W którym miejscu to nasmarować?

Krzyzak - 10-10-2007, 14:58

podwazasz ta gume, gdzie widelec wchodzi do skrzyni i pryskasz na walek sprzeglowy (na nim jezdzi lozysko widoczne na tej fotce z Allegro)
Artii - 22-10-2007, 20:37

Polewanie goracym olejem nie dalo pozytywnych rezultatów :( .

Mechanik powiedzial ze wywierci dziurke w skrzyni i wpsiknie jakis olej. Czy to jest realne do zrobienia. Czy jeśli by jakies opiłki ze skrzyni wpadly do srodka to czy moze mi sie stac cos ze skrzynia?
Jaki ja mam model skrzyni? F5M21?

josie - 23-10-2007, 11:09

Artii napisał/a:
Mechanik powiedzial ze wywierci dziurke w skrzyni i wpsiknie jakis olej


Moim zdaniem kiepski pomysł.
Najprawdopodobniej masz kawałek ułamanej sprężyny tarczy w docisku. Dlatego czasami znika ten objaw.
Nie wiem na co mechanik chce tam psikać - może na wałek sprzęgłowy - ale trafić pod tarczę tak żeby jej nie ufaflunić olejem - nie wyobrażam sobie. Tym bardziej smarowania po omacku wypustu po którym jeździ łożysko oporowe.

Artii - 23-10-2007, 15:12

Josie to raczej nie jest sprezyna tarczy w docisku. To jest to co pisales wczesniej tzn walek ktory wchodzi do wewnatrz skrzyni. Kiedys musialem lekko mlotkiem stuknac w wysprzeglik jak sie zablokowal.
Mechanik chyce nasmarowac te filce z bez rozbierania skrzyni. Uwazasz ze to jest nierealne?

josie - 23-10-2007, 19:56

Artii napisał/a:
Mechanik chyce nasmarowac te filce z bez rozbierania skrzyni. Uwazasz ze to jest nierealne?


Może i realne, ale czy poskutkuje to druga sprawa. Jak mi się łapa przytarła to siedziałem pół godziny ze skrzynią na podłodze i merdałem kluczem francuskim założonym na łapę, a na wałek lałem wszystko co się dało:)
Opiłki raczej nic nie zrobią - będą sobie leżeć na dnie czaszy.
Aczkolwiek to lekko brutalna metoda, chociaż mając do wyboru 200 czy 250zł za zdjęcie skrzyni i smarowanie też bym wiercił dziurę :roll:
Daj mechanikowi zdjęcie co Krzyzak wkleił na poprzedniej stronie

Artii - 22-11-2007, 12:15

josie napisał/a:
[Aczkolwiek to lekko brutalna metoda, chociaż mając do wyboru 200 czy 250zł za zdjęcie skrzyni i smarowanie też bym wiercił dziurę :roll:


Tak też zrobiłem. Wywiercił mi dziurke, wstawił taki zaworek i smarowniczką wcisnął smar. Łapa już sie nie blokuje a przynajmniej nie zdarzyło mi się to od kilku tygodni.

Mam natomiast inny problem. Wczoraj jak jechałem misiem to czułem ze sprzęgło mi odbija bardzo "dynamicznie" jednak pomyślałem sobie ze coś mi sie zdawało. Kilka godzin później wsiadam do misia a tu sprzęgła nie ma. Co sie okazało, powodem był brak płynu w zbiorniczku od sprzęgła. Zauważyłem że ta guma przy wysprzęgliku była taka napompowana i w niej był owy płyn.

Odpowietrzyłem i jest już ok ale jak długo. Co o tym myślicie?

Krzyzak - 22-11-2007, 17:07

zestaw naprawczy wysprzeglika i do roboty - musisz zamontowac nowe uszczelnienia, bo pewnie sie puscil :)
Artii - 23-11-2007, 13:06

Właśnie też o tym myślałem tylko chciałem sie upewnić.
Jakiej firmy ten zestaw naprawczy mam kupic?

Dużo jest roboty przy wymianie tego? Dam rade zrobić to samemu, bez kanału?
Nie trzeba żadnych specjalistycznych narzędzi?

Jak odłączyć łape od wysprzęglika bo to wyglada jakby była na stałe.

Czy da rade zrobić 3 000km bez wymiany tych uszczelniaczy?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group