To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero FAQ - System SUPER SELECT [SS]

Qnrad - 28-03-2021, 23:32

Witam wszystkich.
Reasumując posty również z innych tematów (źr. głównie jawaldek, gene) forum możemy przyjąć co poniżej przedstawiłem, czy powinny być jakieś zmiany?

SUPER SELECT MITSHUBISHI OBSŁUGA


2H (2wheels HIGH) - naped na 2 tylne koła
Załączanie: Postój lub podczas jazdy z prędkością nie przekraczającą 100km/h i kołami na wprost
Warunki: Codzienna jazda

4H (4wheels HIGH)- napęd na 4 koła (dołącza przód) z centralnym mechanizmem (czyli zmienny rozdział mocy między osiami od 33:67 do 50:50).
Załączanie: Postój lub podczas jazdy z prędkością nie przekraczającą 100km/h i kołami na wprost
Warunki: Śliskie warunki na asfaltach, śnieg, ewentualnie na lekki teren, w cięższym terenie obciąża sprzęgło

4HLC (4wheels HIGH, Lock Central Differention)- jak 4H ale z zblokowanym miedzyosiowym centralnym dyferencjałem między osiami na sztywno, rozdział mocy 50:50 (czyli po asfalcie nie jeździmy) BIEG TERENOWY SZYBKI 50:50
Załączanie: Postój, sprzęgło, biegi na N luzie
Warunki: Terenowe przełożenie nie wymagające jeszcze reduktora. Tylko na luźne powierzchnie umożliwiające uślizg koła. WYŁĄCZAĆ NA ASFALCIE.

4LLC (4wheels LOW, Lock Central Differention)- jak 4HLC z reduktorem – BIEG TERENOWY WOLNY 50:50
Załączanie: Postój, sprzęgło, biegi na N luzie
Warunki: Ciężkie warunki terenowe wymagające reduktora (podjazdy, piasek, trawersy, błoto). Przełożenie tylko na luźne powierzchnie umożliwiające uślizg koła. WYŁĄCZAĆ NA ASFALCIE.


R/D (rear differential lock) przycisk na kokpicie to blokada mechanizmu rożnicowego tylniego mostu.
Załączanie: Postój lub toczenie do 10km/h
Warunki: Używane w ciężkim terenie przy podjazdach na wprost, zakopaniu się. Jeżeli się wkleimy i buksuje 1 koło z tyłu i 1 z przodu. Włączając R/D blokuje nam tylny most i kręcą się nam 2 koła z tyłu i 1 z przodu.

Petroholic - 25-12-2023, 13:53

Odgrzeje lekko kotleta ale nie zgodze sie z jednym wpisem powyzej. Przelaczanie 2H->4H->2H nie wymaga "kol na wprost". To jest wlasnie magia SuperSelect gdzie centralny mechanizm roznicowy niweluje roznice predkosci obrotowej miedzy mostami. Na wprost przy wrzucaniu 4H tylko w EasySelect :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group