L200 Ogólne - l200 awarie i jeszcze raz awarie
stanik - 11-11-2007, 23:15
Hubeeert napisał/a: | I między innymi po to jest ograniczenie czasowe mocy max żeby nie dopuścić do przegrzania. |
Czy ja dobrze rozumiem (z tej całej rozmowy), że jest coś takiego w komputerze zaprogramowane że wybija czas 4 minuty i 56 sekund (przykładowo) i komputer zmniejsza moc samochodu? i samochód ma wtedy gorsze osiągi?
Pozdrawiam
Hubeeert - 12-11-2007, 00:46
http://forum.tdi-tuning.p...p?p=26575#26575
Tomek Miluski na http://forum.tdi-tuning.pl napisał/a: | Witam
Jako przedstawiciel MMC chcę Wam przedstawić wyjaśnienie o modułach Rallitronic montowanych w L200 i nowym Outlanderze.
Moduły Rallitronic posiadają szereg funkcji, których zadaniem jest zabezpieczenie silnika i całego układu napędowego samochodu przed uszkodzeniem i przedwczesnym zużyciem. Moduł nie działa jeśli:
-temperatura silnika jest zbyt niska lub zbyt wysoka
-ciśnienie doładowania przekracza wartość dopuszczalną
-obroty silnika przekraczają wartość maksymalną
-zostanie wykryty wewnętrzny błąd w module Rallitronic
Uzyskane pomiary na hamowni mogą wynikać ze zbyt szybkiego rozpoczęcia pomiaru po uruchomieniu silnika. Po rozruchu ciepłego silnika, moduł Rallitronic może aktywować się dopiero po 5 minutach (zależnie od temperatury silnika). Ten czas jest potrzebny na cyrkulację płynu chłodzącego w silniku i równomierne rozgrzanie jego elementów.
Pomiar na hamowni powinien być wykonany w czasie 30 sekund lub krótszym. Przez ten czas moduł pracuje na 100% swoich możliwości, zwiększając moc silnika do 167 KM, po czym stopniowo moc spada.
Pozdrawiam
Tomek Miluski
MMC Car Poland
Dział techniczny |
Anonymous - 12-11-2007, 17:21
Wygląda na to że po problemie podobna zapchały się filtry powietrza i paliwa koszt 466 zł.I po sprawie , naprawy gwarancyjnej nie było więc firma jest w porządku wobec klienta .A skrzynia jak brzęczała tak brzęczy.
Anonymous - 12-11-2007, 18:10
Hi hi
Cytat: | zapchały się filtry powietrza i paliwa |
Dzięki Ci Niko za możliwość podyskutowania o fabrycznym chipie.
Anonymous - 12-11-2007, 18:51
Na szczęście zwykła eksploatacja ale może ktoś mi powie co ze skrzynią bo ja nie jestem do końca przekonany ,że tan nasilający się hałas jest naturalny .A co do innych awarii to nawet jak już wszystko będzie w porządku to niesmak i tak zostaje . Autko jest w OK jazda nim przyjemna szczególnie w zimę , zostaje tylko pytanie kiedy znowu spotkanie w serwisie . Oczywiście poza przeglądami gwarancyjnymi , mam nadzieje ,że nie prędko .
Anonymous - 12-11-2007, 21:40
niko33...współczuję...kiedyś miałem wielkie problemy z Renault Laguna...w zasadzie po każdym wyjeździe lądowałem w serwisie. Tyle tylko, że nie było żadnego problemu z samochodem zastępczym. W ostateczności jak nie mieli swojego to z wypożyczalni podstawiali. Może dlatego miałem tak dobrze , że ponad 10 lat renówkami jeździłem.
Teraz przesiadłem się na Mitsubishi Outalndera - by było mało awaryjnie. Mam nadzieję, że tak będzie, bo jak czytam o serwisach Mitsubishi to mi się słabo robi. Przjechałem 19 tyś. i już z jednym serwisem się rozstałem.
Anonymous - 12-11-2007, 21:48
niko33 napisał/a: | Na szczęście zwykła eksploatacja ale może ktoś mi powie co ze skrzynią bo ja nie jestem do końca przekonany ,że tan nasilający się hałas jest naturalny .A co do innych awarii to nawet jak już wszystko będzie w porządku to niesmak i tak zostaje . Autko jest w OK jazda nim przyjemna szczególnie w zimę , zostaje tylko pytanie kiedy znowu spotkanie w serwisie . Oczywiście poza przeglądami gwarancyjnymi , mam nadzieje ,że nie prędko . |
niko33,,,, przyjacielu historia mojej przeprawy z chipem i cała resztą usterek w Lleczce jest na forum więc nie będę się powtarzał,,,, wiesz co pomogło,,,,, ZLOT MitsuManiaków w Strykowie hehe,,, od tamtej pory, jak misio oraz jego pan zintegrował się z rodziną, przeszło jak ręką odjął bracie, wiec przykulaj się do Grudządza a przedyskutujemy temat dogłębnie,,,, jakies 2 literki Sir Edwardsa (wtajemniczeni wiedzą co Axer nosił w plecaku ) a będzie dobrze,, misio nabierze pokory tak jak mój, a narowisty był że jezu.....
Anonymous - 12-11-2007, 22:03
Dzięki za zaproszenie bardzo chętnie się wybiorę jak mi tylko czas pozwoli. A może mi ktoś podpowie jak się na taki zlot załapać ? Eleczką jeżdżę co prawda już drugi sezon ale na żadnym zlocie nie byłem a jak to pomaga to ja jestem chętny na taką imprezkę.Nie wiem tylko jak się do tego zabrać .
Anonymous - 12-11-2007, 22:13
niko33 napisał/a: | Dzięki za zaproszenie bardzo chętnie się wybiorę jak mi tylko czas pozwoli. A może mi ktoś podpowie jak się na taki zlot załapać ? Eleczką jeżdżę co prawda już drugi sezon ale na żadnym zlocie nie byłem a jak to pomaga to ja jestem chętny na taką imprezkę.Nie wiem tylko jak się do tego zabrać . |
niko poczytaj temat zloty i spoty bedziesz miał wiadomości o ostatnim w Strykowie,,, następny za rok w Grudządzu, piszę oczywiście o ogólnopolskim, warto kolego,, nprawdę warto a i pomaga,,,, widzę po nicku że jesteś od czerwca zrejestrowany,,, to gdzie ty byłeś w Śerpniu bracie.....
Anonymous - 12-11-2007, 22:18
We Włoszech na urlopie.
Anonymous - 12-11-2007, 22:41
niko33 napisał/a: | We Włoszech na urlopie. |
No to malina,,,, włoskie wino,,, gorące laski hehe,,, ale na drugi rok zplanuj inaczej i przyjdź na zlot a gwarantuje że zapamiętasz i będziesz chciał wracać co rok,,,,, a włochy no cóz to tylko pare km,,,, od Kudowy, zawsze na weekend można wyskoczyć
Gene - 13-11-2007, 07:04
Axer zostaniesz komandorem zlotu jak tak dalej bedziesz ludzi namawial.
Anonymous - 13-11-2007, 19:04
sukces !!!!!!!!!!!!!!!
Odebrałem właśnie misia z naprawy jazda bez zastrzeżeń. Mam nadzieja ,że to koniec niemiłych przygód , teraz tylko sama frajda z jazdy na dodatek ,że zaczyna sypać śnieżek.
Gene - 13-11-2007, 19:16
he he zobaczymy, powodzenia
Anonymous - 16-11-2007, 13:26
Witam,
W moim miśku piszczały resorki - przesmarowano w ASO i po 10000 km jest nadal ok.
Ale pojawiły sie następne problemy:
1. Zniknęła śruba stablizująca resor w takim uchwycie w kształcie literki U. Byłem a ASO, wszystko zostało obfotografowane i spisany został protokół reklamacyjny. Sympatyczny pan mnie poinformował, że muszą zamówić śrubę, a na razie mogę spokojnie jeździć. Minęły 2 tygodnie, śruby nie ma, a ja się zastanawiam, czy aby na pewno nic się z zawieszeniem nie dzieje.
Czy ktoś miał podobny przypadek?
2. Dźwignia zmiany biegów wpada w rezonans na III, IV, V biegu przy 2100-2900 rpm. Mam nadzieję, że to tylko wina źle założonego BearLocka. Ale i tak strasznie wkurza, bo są to standardowe obroty w trasie.
We wtorek jadę do ASO, bo ponoć wszystko ma dojechać (śruba do resora) i mają mi to zrobić. Tylko nie wiem dlaczego na wkręcenie śruby i sprawdzenie o co uderza dźwignia zmiany biegów ASO potrzebuje 4-5h
Ale tak naprawdę, to autko jest super. I jestem z niego zadowolony.
Pozdrawiam Mitsumaniaków
ps. nie jestem mechanikiem i na mechanice się nie znam, więc proszę wybaczyć moją nieznajomość fachowego słownictwa.
|
|
|