To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - OUTLANDER 2.0T - HAMULCE !!! pomozcie please

Bartek - 26-08-2009, 07:18

tomek.rzepek napisał/a:
Można również założyć komplet od Lancera ale to połowa wartości samochodu.


duża przesada
- zaciski używki można trafić z upgrade'u Evy prawie nowe za ok. 1500
- tarcze nowe tar-ox 1200 zł przód
- tarcze nowe tar-ox 1000 zł tył
- klocki przód Ferodo FDB1334 (Lancia pod zacisk Brembo) 350 zł - nie są to rewelacyjne klocki, ale są ciche
- klocki tył ok. 120 zł

Jak dogrzejesz te tarcze w mieście, masz u mnie piwo ;)

krzychu - 26-08-2009, 08:49

tomek.rzepek - a mnie się wydaje że jak kobieta wichruje tarcze to albo zajeździ na hamulcu z górek, albo po ostrzejszym zatrzymaniu trzyma hamulec w podłodze (ściśnięta tarcza się ochładza i wtedy wichruje).
tomek.rzepek - 27-08-2009, 00:03

ja tam nie wnikam, czy kobieta czy facet generalnie jets to problem w Outkach, ale na szczęście mnie nie dotyczy:-) apropos zestawu od lancera, tak rzuciłem hasło nie wiem ile to kosztuje, ale jeżeli kolega znajdzie zaciski od evo w bdb stanie za 1500zł no to pogratulować, do cinquecento zapłaciłem swego czasu 200zł;-) no i zakładając zaciski od evo załozyłbym od razu tarcze ebc nawiercane. Ale to nie ważne. Jest już temat o hamulcach i tam zostało powiedziane już wszystko.
Bartek - 27-08-2009, 01:16

tomek.rzepek napisał/a:
jeżeli kolega znajdzie zaciski od evo w bdb stanie za 1500zł no to pogratulować


ile zestawów potrzebujesz - na dzień dzisiejszy mogę załatwić ze 2 w podobnych pieniądzach....

tracze ebc nawiercane, może przydałyby się przy mocach >300 KM lub torowej jeździe. Na codzień w 100 % niepotrzebne, a bardziej brutalnie obchodzą się z klockami, które przy gładkich tarczach zminasz przy każdej zmianie oleju

elektryk - 02-09-2009, 00:25

Pytanko do tematu. Mam podczas mocniejszego hamowania tak ze 120 do 50 czuje spore drżenia na kierownicy i słychać to w całej kabinie. Zawieszenie było sprawdzane ostatnio na przeglądzie okresowym, bez luzów ani zastrzeżeń. Tarcze oglądałem po zdjęciu koła i przykładałem linijkę i nie widać żeby były w jakiś sposób pokrzywione. Co może jeszcze powodować takie objawy? Jak bardzo musi być skrzywiona tarcza żeby było słychać i czuć?
krzychu - 02-09-2009, 10:39

Tarcza ma tolerancję 0,1mm a np. EBC dopuszcza max 0,05mm. Nie ma szans tego zmierzyć linijką. Po za tym przeważnie tarcze jest zwichrowana względem osi czego nie da się zmierzyć linijką w ogóle. 100% masz zwichrowane. Polecam spróbować przetoczyć i założyć miękkie klocki. A jak nie pomoże to zakup nowych.
tomiayomi - 04-09-2009, 15:26
Temat postu: re
na bank tarcze, miałem to samo
po wymianie jak reką odjął

Anonymous - 15-09-2009, 23:07

tez mialem ten prblm nie bawilem sie w przetaczanie tarcz tylko kupilem nowe za 260zl na allegro, sam wymienilem i od tametj pory nie nie bije przy hamowaniu ...pzdr
emil0604 - 17-09-2009, 08:54

Mam nadziej że ktoś z Was, bardziej zaznajomiony z pojazdami Mitsubishi wyjaśni to zachowanie. Też miałem objaw drgań przy hamowaniu, w serwisie potwierdzili możliwość zwichrowania i powiedzieli żeby wyjeździć klocki i przy wymianie zmienić tarcze. Ciekawość sprawiła że chciałem zobaczyć jaki akumulator powinienem kupić i odłączyłem obecny celem wyciągnięcia i oględzin. Tym samym zrobiłem , nieświadomie, reset ECU. I w tej chwili objaw zniknął. ABS?
elektryk - 01-10-2009, 15:38

emil0604 napisał/a:
Mam nadziej że ktoś z Was, bardziej zaznajomiony z pojazdami Mitsubishi wyjaśni to zachowanie. Też miałem objaw drgań przy hamowaniu, w serwisie potwierdzili możliwość zwichrowania i powiedzieli żeby wyjeździć klocki i przy wymianie zmienić tarcze. Ciekawość sprawiła że chciałem zobaczyć jaki akumulator powinienem kupić i odłączyłem obecny celem wyciągnięcia i oględzin. Tym samym zrobiłem , nieświadomie, reset ECU. I w tej chwili objaw zniknął. ABS?
Aż muszę to u siebie przetestować, jeśli to ABS powodowałby drgania to byś chyba poczuł wibracje na pedale hamulca.
emil0604 - 05-10-2009, 14:25

Bardziej czułem to na kierownicy , w AutoGT powiedzieli - trzeba wymienić tarcze. Zapytam ich z ciekawości przy następnej okazji o to...jak będzie ;)
Gulczas - 09-01-2010, 19:55

Panowie mam pytanie troszkę z innej beczki a mianowicie chodzi mi o piasty do lancera CK0, otóż dostałem zaciski, tarcze i klocki z Evo 6, chciałbym je zamontować ale tarcze są na 5 szpilek. Wiem, że do przodu piasty podchodzą z eclipsa czy galanta, natomiast na tył nie wiem? Pytałem po sklepach i nie mogli mi udzielić takowej informacji. Wcześniej już przerobiłem układ hamulcowy z przestarzałych bębnów na tarczowe z colta. Proszę o informację na PW jeżeli ktoś wiem?
desti - 28-01-2011, 09:10

ja bym się raczej zastanowił na kompletem od brembo widziałem takowy za 3tyś zł tarcze klocki i zaciski
MadziaQ.. - 25-05-2015, 15:50

Podepnę się pod ten temat chociaż nie wiem czy diagnoza będzie związana z hamulcami.
Otóż dzisiaj rano jak jechałam w korku zauważyłam, że jak samochód toczy się i naciskam pedał hamulca to mniej więcej w połowie naciśnięcia go z przodu coś huczy. Ten dźwięk jest podobny do sygnału dźwiękowego(ostrzegawczego) jaki wydaje pociąg tylko bardziej głuchy. Dźwięk występuje tylko gdy samochód się toczy i zaczynam powoli hamować i tylko mniej więcej w połowie naciśnięcia pedału hamulca, jak docisnę do końca hamulec to po prostu hamuję i żadnego dźwięku nie ma, oczywiście jak hamuję i trzymam pedał w połowie to ten dźwięk jest cały czas do momentu aż zmienię ułożenie pedału hamulca. Poza tym wszystko jest w porządku samochód nie ściąga jedzie prosto, kierownica nie bije czasami tylko klocki lub tarcze popiszczą właśnie podczas hamowania. Czy może ktoś miał podobną sytuacje lub jest w stanie doradzić co to może być?

rezon - 25-05-2015, 19:53

MadziaQ.. napisał/a:
Ten dźwięk jest podobny do sygnału dźwiękowego(ostrzegawczego) jaki wydaje pociąg tylko bardziej głuchy. Dźwięk występuje tylko gdy samochód się toczy i zaczynam powoli hamować i tylko mniej więcej w połowie naciśnięcia pedału hamulca, jak docisnę do końca hamulec to po prostu hamuję i żadnego dźwięku nie ma
Miałem takie efekty w OII na ori fabrycznych klockach hamulcowych. NIe pomagało żadne przekładanie, smarowanie prowadnic, itp. Skończyło się z wymianą klocków na inne.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group