To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Ogólne - Space Star - wersje modelu

cns80 - 21-11-2007, 08:09

No i coś już wiem. 1,8 112KM to nie GDi tylko MPi. Co dalej ?
JCH - 22-11-2007, 12:34

JCH napisał/a:
Wydaje mi się, że dane od stopnia sprężania do zamknięcia zaworów dla F9Q2 są takie same jak dla F9Q1.
Potwierdzenie z manuala:

cns80 - 22-11-2007, 13:15

No i stopniowo białe (tzn. żółte :P ) plamy znikają. Dzięki.

[ Dodano: 22-11-2007, 13:45 ]
Ciekawe czy to 1,8 MPi to nie jest jakiś silnik Carismy ?

Anonymous - 21-12-2007, 20:34

Dane do tabeli:
/dot. rocznika 2000/

- 1,8 GDI:
- stopień spręż. - 12,5:1;
- skrzynia 5M;
- 1,8GDI i 1,3:
- świece te same: NGK (BKR5E-11 i IZFR6B), DENSO K16PR-U11, CHAMPION RC10YC4
- promień skrętu kół - 4,8 m, a nadwozie zawraca w kole o średnicy 10,3 m

Anonymous - 28-12-2007, 08:25

Witam czytajac zestawienie MSS rzucil mi sie w oczy jeden szczegol. Mam MSS 1.3 z 2001 roku i mam tarcze z tylu a nie bebny. Apropos sam jestem ciekaw do ktorego roku montowano bebny z tylu w MSS? Pozdr.
irekmiecz - 06-04-2008, 09:00

Wiele tu brakuje, ale może informacje z tej strony komuś pomogą.
http://www.motofakty.pl/t...98&model=2&typ=
POZDRAWIAM z NORWEGII :wink:

cns80 - 07-04-2008, 07:30

I tu jest problem.
W kilku miejscach, z których brałem dane są podane inne przyśpieszenia dla DiD'a, a do tego w tej tabelce nie ma 1,8 MPi i DiD 115KM.

pawel_wawa - 14-07-2008, 12:20
Temat postu: Rodzaje SS
MITSUBISHI Spacestar 1.3 i [DG] 60 4G13 SOHC 06.98\z->
MITSUBISHI Spacestar 1.6 i [DG] 72 4G18 SOHC 04.01\z->
MITSUBISHI Spacestar 1.8 GDI [DG] 87-90 4G93-G DOHC 08.98-08.02
MITSUBISHI Spacestar 1.8 i [DG] 82 4G93-3 SOHC 09.02\z->

szkuba - 15-04-2009, 21:44

Wrzucę swoje trzy grosze:
Wg intercars wersja 1,3 miała trzy poziomy mocy 86, 83 i 82 KM, przy czym im młodszy silnik tym słabszy ;) ostatni miał też inny rozdzielacz zapłonu zmieniony z mechanicznego z pojedynczą cewką na elektroniczny z dwoma cewkami. Dokładne daty zmian wersji trudno ustalić, w niektórych żródłach jest to do 05.2000 i od 06.2000 a na stronie intercars są takie daty:

Gabriel68 - 14-05-2009, 11:22

Ja również w temacie 1,3 czyli silniczka 4G13. Tak jak mówił szkuba silnik 4G13 podlegał modyfikacjom i jednym z elementów zmienionych był rozdzielacz zapłonu co będzie widać na zdjęciach które wkleję poniżej. Jednak elementem który został zmieniony a będzie miało oczywisty wpływ na zmianę tabelki wykonanej przez cns-a (sorry za dodatkową robotę cns) jest dodanie w tym pod modelu 4G13 - Auto Lash Adjuster czyli samoregulatorów zaworów co postaram się dowieść poniżej.

To zdjęcie silnika 4G13 z przed roku 2001 - ten konkretnie jest z 2000



To zdjęcie poniżej to już silnik z roku 2001 (nie mój ale mój wygląda dokładnie tak samo) zwróćcie uwagę na górną pokrywę silnika i zupełnie inne przyłącza elektryczne związane ze zmianą rozdzielacza zapłonu. Notabene silnik wygląda teraz niemal tak samo jak 4G18 przynajmniej z zewnątrz.




Teraz wycinek z serwis manuala datowany na rok 1999 Jak widać jednostka 4G13 nie jest wyposażona w samoregulatory.



A teraz dodatek do serwis manula z roku 2001 - tu jest mowa o kilku zmianach, między innymi o dodaniu samoreguloatorów.



Co potwierdzałoby, że od roku 2001 silnik ten wyposażony jest w samoregulatory i posiada inny system zapłonu. Mam takie wrażenie, że była to przymiarka pod silnik 4G18.
Swoją drogą historia 4G13 jest długa i ciekawa - montowany w coltach jako jednostka 8 ,12 i nawet 16 zaworowa. Silnik występował również w lancerach , co ciekawe była nawet wersja carismy z tym silnikiem w wersji 16 zaworowej, no i w protonach saga i satria też, oraz mało znanym Mitsubishi mirage dingo.
Na czasy dzisiejsze no cóż daje radę , ale 4G18 lepszy.
Jednak, że się lubi co się ma to ... ukłony głowy do konstruktorów silnika 4G13.

daniel_b11 - 11-06-2010, 19:39

Ja może wiele nie wniosę do tabelki ale myślę że warto by była poprawna po polsku :)
Cytat:
dokuszczalna

drtymf - 26-06-2010, 20:55

Ze strony http://www.auto-types.com...nual-25253.html

Do wersji 1,8 MPI 112KM

Cylinders 4, in line
Valves per cylinder 4
Capacity 1834 cm3
Bore x stroke 81,0 x 89,0 mm
Compression 9,5:1
Power 82 kW (112 hp); 5500 tpm
Fuel system multipoint injection
Valve operation ohc
Turbo no
Catalyst rain

lord_broncoo - 02-07-2010, 21:26

co do DiD 115ps spotkałem się gdzieś z wersją 116 DiD w Mitsubishi Carisma
RaVciO - 14-10-2010, 09:20

lord_broncoo napisał/a:
co do DiD 115ps spotkałem się gdzieś z wersją 116 DiD w Mitsubishi Carisma
A nie jest to tylko kwestia przeliczenia kW na KM w zależności od zaokrąglenia? Tak jak np. w 1.9TDI 96kW jedni przeliczają jako 130KM a inni jako 131KM :-)
misiumisiu - 23-12-2010, 17:45

A ja mam dziwną wersję jeden z pierwszych poliftowców 09-08-2002 zakupiony w salonie Mitsubishi w Hamburgu i tam używane jako auto pokazowe(oczywiście sam go stamtąd kupiłem i nikt go nie przerabiał)Wersja Famili 1.9 did 102 KM ,4 poduszki powietrzne,karbonowa konsola centralna,brak relingów,alufelgi 15 cali, :shock:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group