Sigma/Diamante Techniczne - Tarcze hamulcowe
szpala85 - 16-01-2010, 15:06
wojtas021180 napisał/a: | A co wy sądzicie na temat tych tarcz? |
no ja je mam od pewnego czasu (MIKODA + klocki ATE ) i jak do tej pory wszystko OK nawet po kilkunastu ostrych hamowań nic się z nimi nie dzieje
wojtas - 16-01-2010, 21:34
Więc widzę, że opinie na temat Mikod podzielone ale ze skłonnością na +. Więc trzeba po raz kolejny zaryzykować ,koszt nie jest wygórowany więc i strata będzie niewielka jeśli się nie sprawdzą. Jak będą na miśku zdam relację. Dzięki za szybką odpowiedź.
Nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie, odnośnie odrestaurowania zacisków i jarzm klocków hamulcowych. Czy spraye odporne na wysoką temperaturę firmy MOTIP zdają egzamin? Dużo jest na ten temat na forum. No ale może ktoś ma lepsze rozwiązania.
Zajc3w - 16-01-2010, 22:07
Najlepszym jest piaskowanie i proszek. piaskowanie to około 100 zł za komplet(póki działała stocznia dało się za pifko ) Malowanie proszkowe od 20 do 50zl sztuka, zależy od zakładu i koloru, kolory dostępne wszystkie z palety RAL.
Pod spray i tak warto wypiaskować, ze wzgledu na korozję. Komin pieca mam takim pomalowany(Den Braven) i wytrzymuje naprawdę dużo, niestety rdza się go nie boi i po roku wylazła.
Jak będziesz piaskował nie oddawaj tam, gdzie Herdi - od września chyba mu piaskują
W pracy używamy cynku w sprayu wurtha, znosi do 490stopni i jest naprawdę antykorozyjny. Po 4 latach w trudnych warunkach(słona woda+chemia myjąca) zero korozji. Pewnie cena zabójcza ale w poniedziałek się zapytam zaopatrzeniowca, jeśli jesteś zainteresowany.
[ Dodano: 16-01-2010, 22:18 ]
na alledrogo jest po 39zł/puszka więc znośnie
wojtas - 17-01-2010, 00:56
No właśnie dylemat. Piaskować, czy nie. Niektórzy uważają że wystarczy porządnie oczyścić szczotką drucianą na szlifierce kontowej. I pierwszą warstwę wpalić na zasadzie podkładu i potem warstwa podstawowa. Co do cynku w sprayu Wurtha, znam ten produkt od kilku lat. Faktycznie jest antykorozyjny, lecz powierzchnia malowana musi być wolna od rdzy. Regenerowałem kiedyś ramiona wycieraczek w poprzednim aucie, niestety brak możliwości wyczyszczenia ich tak jak zrobiła by to piaskarka spowodował postęp korozji po około 0.5 roku. Wiadomo ,że nic nie jest wieczne i każda farba czy spray z biegiem czasu straci swoje właściwości.
Zajc3w - 17-01-2010, 01:35
Dlatego bez piaskowania nie ma sensu. Zaciski się grzeją, a podkłady typu burnox powyżej 100 stopni się wypalą i odpadają(testowane na burnoxie) a zacisk w swifcie po 1 hamowaniu z 80 do zera miał 50 stopni wiecej niż przed hamowaniem, w sigmie będzie więcej
Czyli piasek + cynk albo szczotka i żaroodporny podkład antykorozyjny.
mkm - 17-01-2010, 17:03
wojtas021180, najskuteczniejszy jak do tej pory okazal sie Hammerite.
Najmniej starannie trzeba przygotowywac podloze, nie zmienia koloru, bardzo latwo sie myje z pylu, bardzo ladnie blyszczy no i glowna zaleta - jest trwaly.
wojtas - 17-01-2010, 21:00
Faktycznie można spróbować Hammeritem. Nie wiedziałem, że jest odporny na wysokie temperatury . Napewno pochwalę się jak będą pomalowane.
mmatulek - 18-01-2010, 10:29
Czy jesteście w stanie jednoznacznie określić jakie tarcze powinny być z tyłu w kombiaku, tak jak przód opisał mitsu_maniak na pierwszej stronie. Przymierzam się do zmiany i nie chciałbym kupić złych tarcz.
Zajc3w - 18-01-2010, 19:23
Mogę co najwyżej pomierzyć wymiary.
mmatulek - 18-01-2010, 21:27
Hmm.
Ja w zasadzie też mogę jak się do nich dobiorę. Ale po wymiarach ciężko gada się ze sprzedawcami.
wojtas - 19-01-2010, 00:29
mmatulek napisał/a: | Czy jesteście w stanie jednoznacznie określić jakie tarcze powinny być z tyłu w kombiaku |
Z pomocą Łukasza12 mamy numer oryginału AW332010, no i po tm numerze w Inter carsie są następujące zamienniki:
HERTH+BUSS JAKOPARTS J3315017,
JC AUTO C45017JC
mmatulek - 19-01-2010, 09:28
Dzięki za info.
|
|
|