[96-02]Lancer CK0 - check engine
Hugo - 05-02-2008, 13:14
Objawy to szarpanie, "strzelanie" po dodaniu gazu, problemy z uruchomieniem silnika, a w ostateczności niemożliwość odpalenia auta.
Jak sprawdzić: odkręcić ją i pod światło zobaczyć czy nie jest pęknięta (często zdarza się to po kilkunastu latach eksploatacji), poza tym sprawdzić czy styki nie są powypalane.
Generalnie ja bym kopułki nie ruszał (u mnie chciałem ją odkręcić, ale musiałbym wyjąć akumulator) jeśli nie ma objawów jak wyżej. Takiej jak oryginalna już nie kupisz.
londolut - 05-02-2008, 17:03
Tutaj jest o kopułce w colcie ale myślę, że nie stanowi to dużego znaczenia, tylko podłączenie kabli może być inne http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=1911 . Nie musisz wymieniać kopułki, jak ją zdejmiesz to zobacz czy na elektrodach niema białego nalotu. Weź papier ścierny 1000 albo śrubokręt i usuń go jeśli będzie i dognij przy okazji tą blachę w palcu i zobacz czy jest poprawa.
Sprawdzałeś teraz błąd na ECU?
Anonymous - 05-02-2008, 20:15
moja kopułka jakoś nie wyglądała żle, nie miała zadnych pęknięć ani wypalonych styków. Tylko troche białego nalotu który został usunięty, ale dopiero wymiana kopułki pomogła!!!!!!!!!!
Niektórych zeczy nie da sie zweryfikować "na oko"!!!!!!
Trzeba poprostu wymienić, koszty nie są porażające ostatnio płaciłem za kopułke YEC koło 40 zł
Anonymous - 05-02-2008, 22:03
lukasz921 napisał/a: | Witam,
No i niestety ponownie pojawil mi sie check engine. Mysle ze raczej sprawdze moze ta kopulke poniewaz mialem ostatnio problemy z szarpaniem i moca podczas ulewy ? Poniewaz spalanie mam dobre okolo 6-7 litrow to moze nie bedzie sonda. Jak sprawdzic kopulke ? Da sie samemu ? I co swiadczy o tym ze jest juz zuzyta ?
Pzdr
Lukasz921 |
6-7 litrow to w jakim cyklu?
lukasz921 - 06-02-2008, 06:46
witam,
6-7 litrow w cyklu 400 trasa i 200 miasto. W sumie to w zimie bardziej 7l
pozdrawiam
Lukasz921
Anonymous - 06-02-2008, 14:08
Co do sondy, to za skład mieszanki odpowiada tylko ta przed katem?
Czy jestem w błędzie?
Anonymous - 06-02-2008, 18:10
Za skład mieszanki odpowiada tylko pierwsza sonda, ta przed katem.
Dróga kontroluje prace katalizatora.
lukasz921 - 26-02-2008, 06:46
witam,
Odpialem kleme zresetowalem ECU (ale tym razem dluzej poczekalem) i odpalilem sprzeta i chodzil az do osiagniecia normalnej temperatury (a nie jechalem od razu jak poprzednio) i poki co check engine nie swieci. Na razie pali normalnie to nie biore sie za sonde
Pozdrawiam
Lukasz921
Anonymous - 26-02-2008, 11:15
lukasz921 napisał/a: | witam,
Odpialem kleme zresetowalem ECU (ale tym razem dluzej poczekalem) i odpalilem sprzeta i chodzil az do osiagniecia normalnej temperatury (a nie jechalem od razu jak poprzednio) i poki co check engine nie swieci. Na razie pali normalnie to nie biore sie za sonde
Pozdrawiam
Lukasz921 |
wymrugaj sobie bledy
akbi - 26-02-2008, 11:25
mrogal napisał/a: | wymrugaj sobie bledy |
również polecam
SYGNAŁ:
-Cyfra 1: Impuls świetlny o długości 1.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą.
- Przerwa, lampka gaśnie na 2.5 sekundy.
- Cyfra 2: Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą.
- Przerwa, lampka gaśnie na 2.5 sekundy.
-Po przekazaniu pierwszego kodu następuje przerwa (lampka gaśnie na 2.5 sekundy), a następnie przekazywany jest kolejny kod.
-Kiedy przekazane zostaną wszystkie kody następuje przerwa (lampka gaśnie na 4.5 sekundy), i następnie powtarzana jest sekwencja kodów błędów. Kody są powtarzane dopóki próbnik z diodą świecącą jest połączony z końcówką wtyczki diagnostycznej.
KODY BŁĘDÓW:
Usterek nie ma wtedy, gdy próbnik w sposób ciągły pulsuje co 0.5 sekundy.
Kiedy lampka kontrolna silnika pozostaje zapalona, to ECU jest uszkodzony (kod błędu 0).
11 Sygnał czujnika tlenu bez zmian.
12 Wirowy miernik przepływu powietrza Karman.
13 Zbyt niskie lub zbyt wysokie napięcie na czujniku temperatury powietrza.
14 Czujnik położenia przepustnicy z przełącznikiem biegu jałowego.
15 Czujnik położenia silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
21 Czujnik temperatury chłodziwa.
22 Czujnik obr/min.
23 Czujnik zwrotnego położenia odkorbowego.
24 Czujnik prędkości pojazdu.
25 Czujnik ciśnienia bezwzględnego.
31 Czujnik uderzeń.
32 Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze.
36 Złącze korekcyjne zapłonu (złącze jest podłączone do uziemienia lub występuje zwarcie w zespole przewodów)
41 Wtryskiwacz.
42 Pompa paliwa.
44 Moduł zapłonu, cewka zapłonowa.
55 Silnik skokowy lub regulacyjny prędkość na biegu jałowym.
63 Czujnik tlenu (tylko typy ze złączem 10 wtykowym do czujnika tlenu)
lukasz921 - 26-02-2008, 12:09
spoko spoko,
Co do wymrugania juz to dawno zrobilem i napisalem o tym we wczesniejszych postach w tym samym temacie.
Pozdrawiam
Lukasz921
londolut - 26-02-2008, 16:07
mrogal napisał/a: | wymrugaj sobie bledy | Nic nie wymruga jak zrobił reset ECU
|
|
|