To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne od 2006r - Co z tą klimą?!

Anonymous - 29-01-2008, 08:52

A może ludziki wsiadając do samochodu nie otrzepywały odnóży i nanieśli błocka i wody do wnętrza? Może gdzies woda dostała się pod dywaniki i stoi... A co do odpływu to ciężko go zatkać, częsciej bywa że przewód odprowadzający się zsunie i po prostu woda wali do wnętrza ale to szybko można zauważyć. Co do filtra przeciwpyłkowego to zaskoczenie. Co prawda taki Opel Fronetra tez takowego nie posiada ale przez to na parowniku tworzy się nowa cywilizacja :D
No i obieg zamknięty... jak pada deszcz to przy zamkniętym obiegu nawet klima nie pomoże

Anonymous - 01-02-2008, 13:58

Postaram się uściślić, na czym polega problem. Jest +3C. Wchodzę do auta i ustawiam na +18C, nawiew Auto, rozprowadzenie Auto. Efekt: wieje najpierw zimnym, potem takim żarem, że muszę przełączyć nawiew na szybę, bo mi się nogi gotują.

Ja rozumiem, że klima próbuje dojść do żądanej temperatury. W moim poprzednim aucie (Volvo) było jednak tak, że klima podczas "dochodzenia" do żądanej temperatury nie dmuchała na kierowcę i pasażera, tylko na boki i szybę. Tutaj sama klima sobie z tym nie radzi a manualnie nie do końca jest możliwe takie ustawienie.

Rozwiązanie:
półśrodek: kręcę rozprowadzeniem jak tylko mogę, żeby nie wiało na mnie
powinno być: większy zakres temperatur do ustawienia (to auto terenowe i może być na pustyni albo w Arktyce) i inne rozprowadzanie.

Innym ciekawym problemem jest.... niemożność zamknięcia środkowych nawiewów na konsoli!!!! :shock: :evil: :rolleyes:

Anonymous - 01-02-2008, 18:10

Fakt, najpierw wieje zimne, ale to normalne, diesle maja wyzsza sprawnosc i nie maja takich strat=cieplo do przekazania.
Rozwiazanie: ustawiasz sile nawiewu na auto, strefe na nogi i szybe, po klopocie. Cieplo zawsze unosi sie wiec nagrzejesz auto szybko bez wiania w Ciebie.

Gene - 02-02-2008, 11:07

U mnie nie jest podobnie choc te roznice nie sa tak dokuczliwe. Jesli mam czyste szyby a jest zimno to wogole wylaczam nawiew aby dac czas na nagrzanie sie silnika. Potem wlaczam i wieje juz cieplejsze powietrze. Jesli jednak szyby paruja daje tylko ustawienia na odparowanie i odszronienie przodu.
Anonymous - 11-04-2008, 12:48

Koledzy mam następujące pytanie dotyczące obrotów silnika na postoju przy załączonej klimatyzacji. Ustawienie temperatury np. na 18 stopni, pozostałe ustawienia (nawiew i rozprowadzenie ) na auto , klima załączona i na wolnych obrotach na postoju silnik sobie zmienia obroty w granicach 850 do 950 obr/min. Czy takie duże różnice w obrotach są normalne?
Anonymous - 11-04-2008, 14:17

Przejechałem swoją elunią 3500 km i wszystko jest super tylko te resory - skrzypią jak w starej dorożce. W serwisie (autocenter Szic Opole ) przyjęli reklamację bez zdziwienia tak że odniosłem wrażenie, że tak ma być - coś tam wstawią jakieś podkładki i będzie ok. To kurcze te żółte składacze nie potrafią tego zrobić jak należy?
Mam pytanie - te podkładki to na długo wystarczą ?
A elunia jest i tak miodzio nawet jak będzie skrzypiała

Anonymous - 11-04-2008, 14:24

Maciej napisał/a:
Koledzy mam następujące pytanie dotyczące obrotów silnika na postoju przy załączonej klimatyzacji. Ustawienie temperatury np. na 18 stopni, pozostałe ustawienia (nawiew i rozprowadzenie ) na auto , klima załączona i na wolnych obrotach na postoju silnik sobie zmienia obroty w granicach 850 do 950 obr/min. Czy takie duże różnice w obrotach są normalne?

Normalne przy włączonej klimie. Dyskutowaliśmy o tym tutaj .

[ Dodano: 11-04-2008, 14:27 ]
kaziks napisał/a:
Przejechałem swoją elunią 3500 km i wszystko jest super tylko te resory - skrzypią jak w starej dorożce. W serwisie (autocenter Szic Opole ) przyjęli reklamację bez zdziwienia tak że odniosłem wrażenie, że tak ma być - coś tam wstawią jakieś podkładki i będzie ok. To kurcze te żółte składacze nie potrafią tego zrobić jak należy?
Mam pytanie - te podkładki to na długo wystarczą ?
A elunia jest i tak miodzio nawet jak będzie skrzypiała

Nie Ty pierwszy narzekasz. :badgrin: :badgrin: Ostatnia dyskusja tutaj .

bartek1 - 07-12-2009, 10:54

Ten sam problem z klimatyzacją w L200. Albo mrozi albo grzeje. Udało Wam się coś z tym zrobić?
Anonymous - 07-12-2009, 11:13

Mi w serwisie powiedzieli, że należy przeciściś chłodnice i to pomaga

Pozdrawiam

bartek1 - 07-12-2009, 11:40

To chyba odpowiedź ze strony serwisu "na odczepnego". A co jeżeli ten problem jest w aucie od nowości... :?
namotore - 07-12-2009, 14:26

nie ma rady, ustawiaj wg odczuc, klima w Eli ma dokladnosc +/- 5 st. C, Czujnik wewnetrzny i zewnetrzny jest niedokladny a sprezara chodzi "na glupa" i tak jest we wszystkich egzemplarzach z ktorymi sie spotkalem, niektorym to nie przeszkadza, po prostu ustawiaj nawiewy nie na siebie i nie sugeruj sie cyferkami :D . No i znowu narzekam ale Ela to auto samo w sobie niezwykle :lol:
Anonymous - 07-12-2009, 14:50

Ja temperatura w kabinie steruję bardziej poprzez szybkość nadmuchu niż poprzez nastawy temperatury :P

U mnie raz grzeje/chłodzi dobrze a znów innym razem nie adekwanie do ustawionej temperatury...

Ot taki "foch" naszej eLki :mrgreen:

namotore - 07-12-2009, 17:55

można też regulować temperaturę wnętrza stopniem otwarcia szyb ale to dla twardzieli zimą. :D
HugoOrmo - 07-12-2009, 19:06

ja mam permanentnie ustawione na 19 st, nadmuch stopien przed polowa, kierunek nogi+szyba (ten przed ostatni) i klima wylaczona prawie caly czas...wlaczam aby tylko przesmarowac uklad...oczywiscie ma pewnego rodzaju rozchwianie i szczegolnie podczas rozgrzewania sie silnika grzeje mocniej ale pozniej dziala wszystko ok...

pzdr



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group