To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - Jakie świece i przewody WN?

saphire - 04-02-2008, 18:59

Świeczki do gazu powinny mieć mniejszą przerwę by iskra była mocniejsza albowiem gaz wymaga większej energii do zapłonu bo jest bardziej "izolacyjny" więc używanie świec z normalną benzynową szczeliną nadmiernie obciąża cewki co często skutkuje awariami układu zapłonowego.
PiotrekSL4 - 04-02-2008, 20:32

Thx Saphire. Takie wlasnie swiece polecal mi Japanezze ( czyli z przerwa 0.8) Jutro dokonuje zakupu.
Anonymous - 04-02-2008, 22:23

saphire napisał/a:
Świeczki do gazu powinny mieć mniejszą przerwę by iskra była mocniejsza albowiem gaz wymaga większej energii do zapłonu bo jest bardziej "izolacyjny" więc używanie świec z normalną benzynową szczeliną nadmiernie obciąża cewki co często skutkuje awariami układu zapłonowego.

Rzekłbym, ze stara teoria, szczególnie do starszych instalacji gazowych i źle wyregulowanych.
W wszystkich autach jakie miałem na LPG stosowałem tylko fabryczne świece (żadne wynalazki) i problemów nie było, począwszy od generacji I do V, którą obecnie posiadam.

Tą teorią podpierali się ludzie, którzy nie potrafili dobrze założyć LPG i ciągle były jakieś problemy.

Swoja drogą w obecnym autku (Vgen LPi), które zapewne od nowości jeździ na LPG po zakupie od poprzedniego właściciela świece Denso miały szczelinę rzędu 1.4 i auto pracowało równo bez najmniejszych problemów. Straszony uszkodzeniami zapłonu wykonałem pomiary cewek i tranzystora mocy i wszystko wypadło książkowo...
(Oczywiście wymieniłem szybko na zalecane do mnie NGK BKR6E-11)

Nadal twierdzę, że przy poprawnej instalacji i dawkowaniu mieszanki świece fabryczne są świetnym rozwiazaniem, co potwierdzą wszyscy profesjonalni instalatorzy LPG 4i 5 generacji, niestety ci drozsi z hamownią, a nie w szopie u pana Zdziska co sklepują świecę młotkiem albo radzą kupić z mniejszą przerwą...

PiotrekSL4 - 05-02-2008, 18:41

Wszystko zakupione. Świece NGK z przerwa 0.8 ( takie zalecal japaneze i gazownik i na takich wlasnie jezdzilem do tej pory),
Przewody Seiwy (tez krąży o nich dobre zdanie na forum wiec sam wyprobuje i opisze pozniej)
Koszt U japaneze naprawdę nieduży.
Do tego Misiek otrzyma dzisiaj nowy olej, filtr powietrza, oleju i filtr od gazu.
Nic tylko jeździc.

wujas - 15-02-2008, 21:40

witam.
kupujecie wszystko od japaneze z allegro?? ale przez allegro czy poza??

wichura1 - 15-02-2008, 22:23

Poza, w dziale kup/sprzedaj znajdziesz namiary.
Xiff - 19-02-2008, 19:31

wlasnie zalozylem swiece ti kabelki NGK. miesiek smiga, wreszcie odetchnal, bo go troche na starych przetrzymalem za dlugo....
wujas - 26-02-2008, 20:54

odnosnie opornosci przewodow wn.
Wie ktos jaka powinny miec opornosc :?:

rosomak1983 - 07-02-2009, 19:48

Chłopaki biore sie za takie zrywanie co mam czasami i w pierwszej kolejnosci ida kopułka (albo sam palec?????) oraz Kable wysokiego napięcia...
Poradzcie czy kupic cała kopułke czy tylko palec oraz jakiej firmy???
Oraz jakie kable wysokiego napiecia?? Jakiej firmy?? Mam oczywiscie 4g92.
Jak poznac i co najpierw wymienic kable czy kopulke/sam palec ???
Jak poznac czy przepływomierz działa dobrze??? Pojutrze wyczyszcze w koncu korkowca. Czy on moze byc odpowidzialny za takie szarpanie???
Wolne obroty tez swiruja chwile sa na 1000 potem spadaja do 900 trzymaja i po jakieas minucie spadaja do 600. albo podnaosza sie ocieżale do 900 albo spadaja. Podciagam je co jakis czas sruba główno i jest OK ale po jakims czasie znowu spadaja? Ociagam sie z tym krokowcem...
Podczas jazdy zero problemów z obrotami. Jedynie czasem zrywa przy próbie gwałtowniejszego przyspieszania w niskim zakresie obrotów. Cos z zapłonem?

Hugo - 07-02-2009, 23:49

rosomak1983 napisał/a:
Poradzcie czy kupic cała kopułke czy tylko palec oraz jakiej firmy???
Jak palec to i kopułkę. Chociaż nie ruszałbym oryginalnych części jeśli nie trzeba. Firma: chyba nie ma innej tylko YEC.
rosomak1983 napisał/a:
Oraz jakie kable wysokiego napiecia??
NGK lub Seiwa.
rosomak1983 napisał/a:
Jak poznac i co najpierw wymienic kable czy kopulke/sam palec ???
A co się dzieje z silnikiem?
rosomak1983 napisał/a:
Jak poznac czy przepływomierz działa dobrze???
Jak po odłączeniu silnik jakoś "zareaguje" w postaci zmainy obrotów to działa, jak nie to nie :wink:
rosomak1983 napisał/a:
Pojutrze wyczyszcze w koncu korkowca. Czy on moze byc odpowidzialny za takie szarpanie???
Nie.
rosomak1983 napisał/a:
Wolne obroty tez swiruja chwile sa na 1000 potem spadaja do 900 trzymaja i po jakieas minucie spadaja do 600. albo podnaosza sie ocieżale do 900 albo spadaja.
Silniczek krokowy lub "lewe" powietrze w dolocie.
rosomak1983 napisał/a:
Cos z zapłonem?
Możliwe.
rosomak1983 - 08-02-2009, 01:13

Hugo, co bys zrobił na moim miejscu? Najpierw kable??? W miedzyczasie krokowiec.
A potem co jak nie pomoze. Znasz jakies tachniki rozpoznawcze?? Co bys wymieniał po koleji. Bede bardzo wdzieczny jesli po raz kolejny mi pomożesz. :D

KaWu - 08-02-2009, 06:44

rosomak1983, sprawdz swiece i odstep elektrody. Kopulke trzeba dokladnie przeswietlic. Nawet kikropekniecie i juz mozesz miec takie kwiatki.
Kable WN czy nie maja przebic- najlepiej podmien z innego.
Najlepiej kpl. jak Hugo radzi.
Krokowca lepiej zostawic na koniec. chyba ze masz na podmianke.

j-rules - 08-02-2009, 08:06

Cytat:
Oraz jakie kable wysokiego napiecia??

ja mam nipparts i nie dostrzegam problemow. Ekspertem nie jestem wiec sluchaj rad Huga i KaWu :P

Hugo - 08-02-2009, 11:48

rosomak1983 zacznijmy od rzeczy najtańszych, czyli kopułka i palec. Jak nie pomoże to kable WN, na koniec czyszczenie krokowca.
rosomak1983 - 14-02-2009, 14:35

Krokowiec był juz czyszczony obroty nie poprawiły sie. Przpływomierz działa bo jak pisał Hugo po wyłaczeniu go wyraznie silnik inaczej chodził.
Kupiłem kable Seiwy i juz zamontowałem. Zrywania ustało a praca silnika poprawiła sie :D
Mam jeszcze kopułke z palcem nowa wiec ja wyminie chyba ze zostawic oryginalna????

Co do lewego powietrza? Bo zawirowania tzn lekkie skoki obrotów (nie sa one nagłe raczej powolne) sa tylko na jałowym podczas postoju i to z reguły na rozgrzanym silniku... Na wyższych nie ma. Podczas jezdy itp wszystko absolutnie gra z obrotami.
Czy jakby to było lewe powietrze to były by problemy z obrotami podczas jazdy?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group