Archiwum - Ta Carisma czy ta Almera
Matejko - 04-02-2008, 15:49
co do wersji, ich lakierowania itp. to nie ma normy co juz zostalo stwierdzone podczas poszukiwan przez rafal_szczecin carismy w dieslu, nie ma normy na pomalowane klamki, lusterka, listwy wokol szyb i el. wnetrza
Anonymous - 04-02-2008, 16:13
gulgulq napisał/a: | przebieg tez nierealny jak dla mnie
niemcy i holendrzy jak zakladaja hak to jezdza autem |
...z tymi hakami to róznie bywa, od kilku lat, praktycznie każdy nowy samochód w Niemczech i Holandi ma zamontowany hak(odpinany).Nasi sąsiedzi to praktyczni ludzie
Bardziej obawiałbym sie Polskiego auta z Hakiem
pzdr.
Tomashi - 04-02-2008, 20:48
OK.
A silnik? Czym się różni ten - 105 KM od 115 KM? Tylko mocą?
Robson86 - 04-02-2008, 21:19
Cytat: | A silnik? Czym się różni ten - 105 KM od 115 KM? Tylko mocą? |
Turbina jest ze zmienna geometria lopatek
Osiagi sa lepsze, elastycznosc rowniez, spalanie deczko wyzsze,
Pozdroo
Anonymous - 04-02-2008, 21:23
Jeszcze jedna rzecz - poduszka kierowcy ma inny odcień niż kiera, być może to kwestia zdjecia ale ja bym pomierzył lakier na tej Cari.
Anonymous - 04-02-2008, 21:38
Colto napisał/a: | Jeszcze jedna rzecz - poduszka kierowcy ma inny odcień niż kiera |
...jak we wszystkich Carismach z tego roku
pzdr.
Tomashi - 05-02-2008, 01:53
piter23 napisał/a: | Colto napisał/a: | Jeszcze jedna rzecz - poduszka kierowcy ma inny odcień niż kiera |
...jak we wszystkich Carismach z tego roku
pzdr. |
Dokładnie - też to zauważyłem. Stąd wniosek, że wszystkie po dzwonie
cns80 - 05-02-2008, 08:25
Bartek napisał/a: | Almerę mam w rodzinie......... PORAŻKA przez wielkie P....... Skrzynia biegów jak w C330, ciągle drobiazgi się psują.... Auto 2002 dziś oryginalny przebieg 45 000 km jeżdżone przez dziadka..... (dosłownie dziadka moich dzieci | He he.
Mój kumpel miał taką Almerę. Na gwarancji 2 razy wrócił na lawecie (raz z całą rodziną i bagażem z wakacji ). Skrzynia była w całości wymieniana. Przed końcem gwarancji sprzedał samochód, bo bał się że znowu się to stanie. Dodam że mało jest kierowców w moim wieku, którzy jeżdżą tak spokojnie i delikatnie jak on.
Tomashi - 05-02-2008, 13:29
Cześć,
byłem, widziałem i tak:
- baaardzo mi się ONA spodobała, lepsza "na żywo" - super
- cichutki silniczek, w środku zadbane, ale:
- coś było robione z tylnim bokiem (pozań po zgrzewach) no i
ILE kosztuje wymiana rozrządu w DI-D (nie w ASO!) ??
Bo niby ma te 120 tys (udokumentowane wizyty w ASO), ale NIC nie pisze o wymianie rozrządu...więc trza założyć, że wymieniam.
No i jeszcze olej + filtr oleju.
PS. nieszczęsna półka trzeszczy - hehe, potwierdza się "wada" Carism
a poza tym mam mętlik w głowie
Anonymous - 05-02-2008, 15:42
jesli masz numer VIN zadzwon tam gdzie byla serwisowana i ci powiedza czy byl wymieniany pasek czy nie....!!!!po co sobe robic niepotrzebna robote i pchac sie w koszty.zadzwon moze sie dowiesz jakis innych rzeczy....
Anonymous - 05-02-2008, 15:53
Tomashi napisał/a: | C
ILE kosztuje wymiana rozrządu w DI-D (nie w ASO!) ?? |
ja po zakupie za wymianę filtrów, oleju i rozrządu (bez pompy wody) zapłaciłem jakoś 850 zł (części + robota) z czego sam olej (Edge kosztował ponad 200 zł).
acha jak dzwoniłem do ASO to za sam rozrząd chcieli 1900 zł
Anonymous - 05-02-2008, 16:35
rozrząd 500 z częściami i robocizną. Ja zapłaciłem 600 ostatnio za wszystkie paski klinowe, napinacze i rozrząd (pasek i napinacz) + robociznę akurat miałem gratis.
Ode mnie: Sam przesiadłem się z almery do Carismy. Co prawda jeździłem N15 ('98), ale N16 ma mój dobry kumpel i nieraz jeździłem z nim jego samochodem.
Czemu przesiadłem się na carismę?
- miałem 1,4 w gazie - mało mocy :/
- dostałem solidnego dzwona w tył i pora była pozbyć się auta (naprawa wyniosła tyle co wartość auta)
- chciałem kupić większy samochód, obszerniejszy bagażnik był tutaj istotną cechą
- almery mają beznadziejne silniki diesla
- skrzynia w N16 to tragiczna pomyłka konstruktorów, moje autko jest starsze niż almera kumpla, a skrzynia jest zdecydowanie lepsza
- komfort jazdy dużo większy w cari - twardsze zawieszenie, przy dużych prędkościach lepiej się trzyma drogi. Almera pływa :/
W zasadzie w cari zakochałem się po jeździe próbnej - dużo miejsca, zdecydowanie lepsze wykończenie w środku (pierwszy raz siedziałem w aucie z granatową deską - zazwyczaj jest szaro, albo czarno)... no i skrzynia chodzi jak w sportowym aucie:)
Tomashi - 05-02-2008, 16:42
O! To nie tak zle: 700 zł z olejem + 4 opony ok 800zł... Cholewka
A jak z ceną? Dobra?
Anonymous - 05-02-2008, 18:45
Cena niezła, jeśli przebieg autentyczny Na pewno nie budzi kontrowersji. Ja za swoją DiD 102KM ten samo rocznik (2001), z przebiegiem 136 tys. dałem 21500 z dodatkowymi oponami zimowymi na stalowych felgach. Dałem mało - ale jak się okazało kupiłem auto po solidnym dzwonie z wypaleniem poduszek - no i całe było podrapane. W kwestii lakierniczej doszedłem z nim już do ładu - słup drewniany przewrócił mi się na auto, szkody nieduże (szyba, maska), polakierowałem 3/4 samochodu z odszkodowania. Na dniach wstawię poduszki (ok 1500 złotych z regeneracją kokpitu) - i będzie pełnosprawne auto za łącznie 23 tys.
Tak więc - cena jest dobra.
Musiałbyś ją przelecieć testerem grubości, żeby sprawdzić ile razy była malowana i w którym miejscu. Ja bitych aut nie skreślam ale na pewno nie popełnię 2 raz takiego błędu i następne autko sprawdzę dokładniej przed kupnem
Tomashi - 05-02-2008, 21:19
Heh, jakoś nikt nie zauważył, że brakuje znaczka "DI-D" z tyłu pod lewą lampą.
Było coś robione i to w Niemczech (w Polsce dbają o szczegóły - znaczek by przykleili)- pytanie w jakim stopniu było uszkodzenie.
PS. czy któremuś z Forumowiczów odkleja się lusterko boczne?
PS2: 11.02.2008
MAM NOWE AUTO ! Kupiłem ta Carisme, przejechałem paręnaście km i już jestem zachwycony
I ten.., eghm....tyłeczek Dziękuję wszystkim za rady i spostrzeżenia. Szczegóły w osobnym wątku....jak się nacieszę
|
|
|