To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Jaki Olej

Artii - 16-06-2008, 20:02

Skąd taka pewność?
czekoladka_1981 - 16-06-2008, 20:19

Artii napisał/a:
Skąd taka pewność?

Pytasz? to odpowiadam, a ponadto jest obszerny artykuł na temat przez usuniętego zielarzzdoliny.

Artii - 23-06-2008, 12:40

Nie wiem jak ja to zrobilem poprzednim razem ale wczoraj tak jakos odruchowo zagladnalem pod maske i mam olej 5W40 a nie 10W40.

Czekoladka dzieki za podpowiedz ale nie mam bladego pojecia na jakiej podstawie wyciagaz wnioski ze np 10w40 to polsyntetyk.

Ten 5W40 to syntetyk??????????

czekoladka_1981 - 23-06-2008, 12:48

Artii napisał/a:
Ten 5W40 to syntetyk??????????

Napewno!

[ Dodano: 23-06-2008, 13:40 ]
Artii napisał/a:
nie mam bladego pojecia na jakiej podstawie wyciagaz wnioski ze np 10w40 to polsyntetyk

Przeczytaj na bańce/pojemniku z olejem , i będziesz wiedział.
Oleje mineralne mają najczęściej lepkość 15W-40, półsyntetyczne 10W-40, a syntetyczne 0W-30, 0W-40, 5W-40, 5W-50.

Tony_Halik - 10-02-2009, 16:57

Witam,
mam pytanie w "sprawie olejowej". W listopadzie 2008 kupilem Lancer 2.0 i w tym samym czasie byl wykonany przeglad po 30000km/2latach.
Od tego czasu zrobilem ponad 7000km i stwierdzilem (oczywiscie po sprawdzeniu stanu) ze wypadaloby troche dolac tym bardziej ze za niedlugo czeka mnie wyjazd w Dolomity a pozniej niemal odrazu do Norwegii (czyli w ciagu najbilzszych 3 tygodni zrobie okolo 4500km), wiec lepiej miec troche oleju przy sobie.
Wiec dzwonilem dzis do ASO MotoGabra (bo tam byl robiony przeglad) i zapytalem jaki olej wlewaja na przegladach okazalo sie ze leja Castrola 10W-40 (troche mnie zdziwilo ze leja polsyntetk) oczywiscie na dolewke kupie tego Castrola ale moje pytanie jest inne.
Czy na nastepnym przegladzie musze lac olej 10W-40 (polsyntetyk) czy moge lac jakis inny - nie jestem jakims specjalista od olejow i silnikow - np syntetyk. Nawet Castrol na swojej stronie zaleca do tego modelu 0W-30 lub 5W-30 i oba to syntetyki.
Nastepny przeglad bede robil w Norwegii lub Szwecji (zalezy gdzie wyjdzie taniej) i bede jezdzil glownie po Norwegii.

Ale pytanie brzmi: Czy musze juz zawsze jezdzic na tym polsyntetyku.

Artii - 10-02-2009, 17:42

Ciekawe dlaczego Ci nalali półsyntetyk.

Z półsyntetycznego oleju można zmienić tylko na mineralny.

Zadzwoń jeszcze raz bo powinieneś mieć pełen syntetyk.

tomekrvf - 10-02-2009, 18:55

Artii napisał/a:
Zadzwoń jeszcze raz bo powinieneś mieć pełen syntetyk.

A delaczego ma być syntetyk?

krzychu - 10-02-2009, 19:51

Z tego co ja ostatnio czytam o olejach to w polskich warunkach można śmiało lać 10W40 i widać ten serwis z tego założenia wychodzi. Nie znam się tak na klimatach ale jeśli w Norwegii i Szwajcarii są dużo gorsze zimy niż w Polsce to chyba warto zmienić na 5W40 lub coś podobnego. Zależy też ile masz km na silniku jeśli mało to nic nie powinno się stać po zalaniu pełnego syntetyka a jak zacznie ubywać to spowrotem wlejesz pół syntetyk.

Krzychu

tomekrvf - 10-02-2009, 20:15

krzychu napisał/a:
Nie znam się tak na klimatach ale jeśli w Norwegii i Szwajcarii są dużo gorsze zimy niż w Polsce to chyba warto zmienić na 5W40 lub coś podobnego.

A to racja. Jak samochód ma trafić do Skandynawii to synetyk 5W40. Po wlaniu syntetyka nic nie będzie się działo, przecież samochód ma dopiero 30 000km

kriho - 11-02-2009, 19:31

Witam!
A ile litrów oleju kupić? 4 litry wystarczy?

tomekrvf - 11-02-2009, 20:29

kriho napisał/a:
4 litry wystarczy?

Jeszcze trochę zostanie.

Bojar - 11-02-2009, 23:19

lekko ponad litr ;)
Grzech1 - 12-02-2009, 21:24

Wracając do Castrola zalewanego w serwisach (ja w Elblągu) - też mi go ubywało. Teraz mam Texaco Havoline i jest OK - zarówno co do pracy silnika jak i ""ubytków". Oba 5W40.
Pozdrawiam

Tony_Halik - 13-02-2009, 00:39

Witam,
kwestia mojego Castrola 10W-40 nie dawala mi spokoju i postanowilem jeszcze raz zadzwonic do MotoGabry i zapytac jaki olej leja i ewentualnie poprosic o wyjasnienie dlaczego polsyntetyk. Okazalo sie ze wczesniej przekazano mi bledna informacje poniewaz do Lancera 2.0 leja Castrol TWS 10W-60 i to jest pelny syntetyk (btw dosc drogi).
Co do ubywania to raczej nie ubylo mi go za wiele poniewaz oni w ASO zalewaja go tak zeby na bagnecie bylo w polowie pomiedzy minimum a maximum, a u mnie pokazuje niewiele ponizej polowy. Ale i tak kupie sobie litr tak na wszelki wypadek.
I jeszcze jedno jaki olej polecacie na warunki Skandynawskie.

krzychu - 13-02-2009, 11:27

To zależy jakie tam są temperatury. Na stronie 245 w instrukcji masz rysunek. Ale jeśli zimniej niż w Polsce to pewnie 5W40 albo nawet 0W30.

Krzychu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group