[02-06]Lancer CS0 - Jaki Olej
Artii - 16-06-2008, 20:02
Skąd taka pewność?
czekoladka_1981 - 16-06-2008, 20:19
Artii napisał/a: | Skąd taka pewność? |
Pytasz? to odpowiadam, a ponadto jest obszerny artykuł na temat przez usuniętego zielarzzdoliny.
Artii - 23-06-2008, 12:40
Nie wiem jak ja to zrobilem poprzednim razem ale wczoraj tak jakos odruchowo zagladnalem pod maske i mam olej 5W40 a nie 10W40.
Czekoladka dzieki za podpowiedz ale nie mam bladego pojecia na jakiej podstawie wyciagaz wnioski ze np 10w40 to polsyntetyk.
Ten 5W40 to syntetyk??????????
czekoladka_1981 - 23-06-2008, 12:48
Artii napisał/a: | Ten 5W40 to syntetyk?????????? |
Napewno!
[ Dodano: 23-06-2008, 13:40 ]
Artii napisał/a: | nie mam bladego pojecia na jakiej podstawie wyciagaz wnioski ze np 10w40 to polsyntetyk |
Przeczytaj na bańce/pojemniku z olejem , i będziesz wiedział.
Oleje mineralne mają najczęściej lepkość 15W-40, półsyntetyczne 10W-40, a syntetyczne 0W-30, 0W-40, 5W-40, 5W-50.
Tony_Halik - 10-02-2009, 16:57
Witam,
mam pytanie w "sprawie olejowej". W listopadzie 2008 kupilem Lancer 2.0 i w tym samym czasie byl wykonany przeglad po 30000km/2latach.
Od tego czasu zrobilem ponad 7000km i stwierdzilem (oczywiscie po sprawdzeniu stanu) ze wypadaloby troche dolac tym bardziej ze za niedlugo czeka mnie wyjazd w Dolomity a pozniej niemal odrazu do Norwegii (czyli w ciagu najbilzszych 3 tygodni zrobie okolo 4500km), wiec lepiej miec troche oleju przy sobie.
Wiec dzwonilem dzis do ASO MotoGabra (bo tam byl robiony przeglad) i zapytalem jaki olej wlewaja na przegladach okazalo sie ze leja Castrola 10W-40 (troche mnie zdziwilo ze leja polsyntetk) oczywiscie na dolewke kupie tego Castrola ale moje pytanie jest inne.
Czy na nastepnym przegladzie musze lac olej 10W-40 (polsyntetyk) czy moge lac jakis inny - nie jestem jakims specjalista od olejow i silnikow - np syntetyk. Nawet Castrol na swojej stronie zaleca do tego modelu 0W-30 lub 5W-30 i oba to syntetyki.
Nastepny przeglad bede robil w Norwegii lub Szwecji (zalezy gdzie wyjdzie taniej) i bede jezdzil glownie po Norwegii.
Ale pytanie brzmi: Czy musze juz zawsze jezdzic na tym polsyntetyku.
Artii - 10-02-2009, 17:42
Ciekawe dlaczego Ci nalali półsyntetyk.
Z półsyntetycznego oleju można zmienić tylko na mineralny.
Zadzwoń jeszcze raz bo powinieneś mieć pełen syntetyk.
tomekrvf - 10-02-2009, 18:55
Artii napisał/a: | Zadzwoń jeszcze raz bo powinieneś mieć pełen syntetyk. |
A delaczego ma być syntetyk?
krzychu - 10-02-2009, 19:51
Z tego co ja ostatnio czytam o olejach to w polskich warunkach można śmiało lać 10W40 i widać ten serwis z tego założenia wychodzi. Nie znam się tak na klimatach ale jeśli w Norwegii i Szwajcarii są dużo gorsze zimy niż w Polsce to chyba warto zmienić na 5W40 lub coś podobnego. Zależy też ile masz km na silniku jeśli mało to nic nie powinno się stać po zalaniu pełnego syntetyka a jak zacznie ubywać to spowrotem wlejesz pół syntetyk.
Krzychu
tomekrvf - 10-02-2009, 20:15
krzychu napisał/a: | Nie znam się tak na klimatach ale jeśli w Norwegii i Szwajcarii są dużo gorsze zimy niż w Polsce to chyba warto zmienić na 5W40 lub coś podobnego. |
A to racja. Jak samochód ma trafić do Skandynawii to synetyk 5W40. Po wlaniu syntetyka nic nie będzie się działo, przecież samochód ma dopiero 30 000km
kriho - 11-02-2009, 19:31
Witam!
A ile litrów oleju kupić? 4 litry wystarczy?
tomekrvf - 11-02-2009, 20:29
kriho napisał/a: | 4 litry wystarczy? |
Jeszcze trochę zostanie.
Bojar - 11-02-2009, 23:19
lekko ponad litr
Grzech1 - 12-02-2009, 21:24
Wracając do Castrola zalewanego w serwisach (ja w Elblągu) - też mi go ubywało. Teraz mam Texaco Havoline i jest OK - zarówno co do pracy silnika jak i ""ubytków". Oba 5W40.
Pozdrawiam
Tony_Halik - 13-02-2009, 00:39
Witam,
kwestia mojego Castrola 10W-40 nie dawala mi spokoju i postanowilem jeszcze raz zadzwonic do MotoGabry i zapytac jaki olej leja i ewentualnie poprosic o wyjasnienie dlaczego polsyntetyk. Okazalo sie ze wczesniej przekazano mi bledna informacje poniewaz do Lancera 2.0 leja Castrol TWS 10W-60 i to jest pelny syntetyk (btw dosc drogi).
Co do ubywania to raczej nie ubylo mi go za wiele poniewaz oni w ASO zalewaja go tak zeby na bagnecie bylo w polowie pomiedzy minimum a maximum, a u mnie pokazuje niewiele ponizej polowy. Ale i tak kupie sobie litr tak na wszelki wypadek.
I jeszcze jedno jaki olej polecacie na warunki Skandynawskie.
krzychu - 13-02-2009, 11:27
To zależy jakie tam są temperatury. Na stronie 245 w instrukcji masz rysunek. Ale jeśli zimniej niż w Polsce to pewnie 5W40 albo nawet 0W30.
Krzychu
|
|
|