To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Manualna skrzynia biegow - problem z jedynka

Owczar - 07-11-2008, 12:47

yam1530 napisał/a:
VoltronJam mam problem tak jak u ciebie z 1 i 2 Dzwoniłem do gościa od skrzyń i powiedział ze może to być ze "sprzęgło się lepi" o co to chodzi??


Tzn, że nawet na wciśniętym sprzęgle jest przenoszony jakiś moment na wałek sprzęgłowy. Objawy.. Ciężko wchodzące biegi, na pewno nie tylko jeden. Na postoju ciężko wchodzi jedynka i wsteczny. Stojąc na równej nawierzchni, włożony bieg (najlepiej 1), wciśnięte sprzęgło, podczas dodawania gazu, auto się zaczyna toczyć, ciągnie lekko do przodu. Tak miałem na zapowietrzonym układzie.

yam1530 napisał/a:
Voltron
Co się zużywa w synchronizatorze??? Jaka jest różnica pomiędzy nowym a starym???
Jest cieńszy, ma wytarte zęby???
ps.Nie jestem mechanikiem :)


Na moim nie ma widocznych śladów zużycia, a dwójka przy redukcji nie chce wejść. To wada fabryczna skrzyń do diesla. Po kilkunastu tysiącach podobno potrafiła się ujawnić.

Twój problem wygląda troszkę inaczej niż u Voltrona.

Konsultacje telefoniczne z mechanikami nic Ci nie dadzą. Dopóki mechanik nie rozłoży skrzyni to można tylko prorokować. Poza tym polecam kogoś kto naprawiał już skrzynię od gala, bo mają dość specyficzne dolegliwości, czasem źle interpretowane. Może skończyć się, że wymienią Ci sprzęgło, a potem okaże się że to nie jego wina. gdyby to była wina tylko sprzęgła, to w górę i w dół było by to samo, a nie jest.

yam1530 zapomniałem zapytać w innym wątku, jakim olejem zalałeś skrzynię?[/b]

[ Dodano: 07-11-2008, 13:20 ]
yam1530 Markus naprawiał niedawno ten problem w swoim Galu. za naprawę zapłacił 1200zł i dostał gwarancję na 3 miesiące. Jest z Twoich okolic, zapytaj go gdzie naprawiał i co. Nie wiem, czy właśnie nie w Brzegu jest ten mechanik.

Voltron - 07-11-2008, 13:55

Fakt że u mnie objawy były inne, synchronizatorów nie zmieniałem a opis mojego problemu może się komuś przyda... No i cena sprzęgła z robotą dla porównania jakby ktoś chciał się zorientować jaki to koszt.
Marcino - 08-11-2008, 11:09

Cytat:
Co się zużywa w synchronizatorze??? Jaka jest różnica pomiędzy nowym a starym???


Zużywa sie materiał cierny na pierścieniu i wtedy stozki nie układaja sie na sobie jak trzeba, jest brak synchronizacji. Czasami pierścienie nie sa wytarte ale niewłasciwa synchronizacja jest spowodowana np żużyciem sie mechanicznym powierzchni zębów...

Dodatkowo żle działajaće sprzegło to kiler dla synchronizatorów, bo one zamiast rozpędzać zwalniać koła w skrzyni muszą jeszce pokonywac opory silnika który cały czas ciągnie.

comer - 07-12-2009, 17:57

Panowie mam problem tutaj co panowie pisali z tym ze nie mozna wrzucic jedynki jak sie samochod toczy to ok u mnie tez tak samo ale z tym nie ma problemu u mnie coś nie tak jest gdy w miescie stoje w korku i co chwile jedynka i stop jedynka i stop jedynka dwojka i stop tak co chwile im wiecej razy wrzuce ta jedynke to tym bardziej ciezej ona wchodzi po dluzszej jezdzie zatrzymalem sie na swiatlach i chce wrzucic jedynke juz myslalem ze jej nie wrzuce tak okropnie ciezko i mocno trzeba bylo pchac ale wkonu weszla co sie to dzieje wie ktoś cos moze na ten temat prosze o odpowiedz. Z gory dzieki.
sampler - 07-12-2009, 21:06

Sprawdz sprzeglo - pompke i wysprzegnik a takz moze wymien olej w skrzyni na 75W80.
kapiszon - 16-12-2009, 22:26

Problem z jedynka, dwojka... chleb codzienny wiekszosci Galantów. Niestety. W pojezdzie mojej zony (Galant 2.0 TD 98") byl problem z wrzucaniem 1 podczas powolnej jazdy, czasem na postoju trzeba bylo probowac kilkakrotnie... Dwojka wchodzila 'patentem' opisywanym przez Owczara (troszke w strone 1 i pozniej na 2). Doszedlem do wniosku, ze nie o meke w samochodzie chodzi i wymienilem synchronizatory 1 i 2 oraz 'lozyszko atakujace'.

1 wchodzi bez problemu w czasie jazdy, 2 wchodzi kiedy chce, bez zadnej ekwilibrystyki lewarkiem...

W problemach z biegami radze sprawdzic stan sprzegla, za 18pln kupic zestaw naprawczy wysprzeglika i jak to nie pomoze, w ciemno wymieniac synchronizatory!

Pozdrawiam i zycze radosci zmieniania biegow!

gesty - 14-01-2010, 11:03

I pod ten temat sie podlacze jako ze klasyczny problem skrzyni i u mnie wystepowal. Wymienilem synchro 1 i 2, mechanik sprawdzal lozyska i trzykrotnie potwierdzil ze sa w porzadku i nie ma sensu ich wymieniac, stad tez poprzestalem na wymianie synchro i zalalniu rzadkim oleum. Skrzynia dzialala pieknie przez 2 dni, az urwaly sie mocowania linek i tu pojawia sie problem, po przyspwaniu mocowan 2 i 3 zgrzytaja przy szybkiej zmianie biegu (wczesniej naet ze starymi synchro nie bylo tego), jesli chwile odczekam przed wrzuceniem z nizszego biegu zgrzytu nie ma, oraz mam wciaz problem z jedynka w trakcie toczenia, da sie wrzucic ale mocno naciskajac na drazek zmiany biegow, boje sie ze nowe, badz co badz bardzo drogie synchronizatory, zuzyja sie szybko w wyniku takiej pracy. Macie jakies ugestie?
Owczar - 14-01-2010, 11:10

Sprawdź czy biegi będą wchodziły lżej kiedy kilkakrotnie wciśniesz sprzęgło.
gesty - 14-01-2010, 11:12

Tak, jesli wcisne spreglo dwukrotnie wtedy najczesciej jedynka wchodzi lepiej w trakcie toczenia. Dwojka tez potrafi sie zaprzec ale rzadko i nie jest to tak bardzo uciazliwe jak jedynka.
Andrew - 14-01-2010, 14:34

Pewnie masz przypowietrzone sprzęgło. Spróbuj odpowietrzyć, powinno pomóc.
gesty - 14-01-2010, 15:11

czy w przypadku zapowietrzonego sprzegla z innymi biegami nie powinno sie dziac podobnie?
Andrew - 14-01-2010, 15:13

Powiem Ci, że u mnie jak było przypowietrzone to najgorszy problem był z wrzuceniem 1,2,3.
Owczar - 14-01-2010, 15:30

Dokładnie, niższe biegi bardziej to odczuwają.

Najpierw odpowietrz sprzęgło. Jeśli to nie pomoże to regeneracja wysprzęglika, jest opisana na forum

gesty - 14-01-2010, 22:54

Owczar napisał/a:
Sprawdź czy biegi będą wchodziły lżej kiedy kilkakrotnie wciśniesz sprzęgło.

sprawdzilem po raz kolejny i jednak wielokrotne wciskanie sprzegla nie pomaga we wrzuceniu jedynki w trakcie toczenia (gdy pojazd stoi 'wchodzi malina'). Natomiast przy wcisnietym sprzegle i ciaglym ukierunkowaniu lewarka w miejsce 1ego biegu jedynka wskakuje po czasie, bez pompowania sprzegla, bez cofania drazka, po prostu wchodzi. Jeszcze przed wymiana synchro wyczytalem w ktoryms z postow iz reguluja one predkosc obrotowa czegos tam (autora przepraszam za podejscie do tematu jak typowy laik) - mozliwe ze synchro sa zle zalozone? lub jednak lozysko ktores jest do wymiany? Nie predko bede mial mozliwosc proby odpowietrzenia sprzegla a skrzynia wciaz nie daje mi spokoju..

Andrew - 15-01-2010, 07:55

Z tą jedynką kolego to we wszystkich galach dieslach, jedynka nie za bardzo chce wchodzić podczas toczenia... Jak to mówią jak nie stanie to nie wkładaj :D Pozdro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group