Pajero Sport - [2.5 TD] Kontrolka napędu 4x4.
bieszczadnik - 27-03-2010, 00:12
Witam!
widze że temat migającej kontrolki jest dosyć popularny bo u mnie jest dokładnie to samo,dodatkowo zapala mi się kontrolka abs-u i co ciekawe po załączeniu 4x4 gaśnie.Myśle ze czas rozwalić ten problem i dlatego mam kilka pytań;
po pierwsze za co odpowiedzialne są elektrozaworki podciśnienia
co jeśli jeden działa a drugi nie
jaki związek ma abs i zapięcie sprzęgiełek na napędzie przedniej osi
mam zamiar zakończyć ten temat jakimiś konkretami......
pozdrawiam wszystkich i dam znać o postępach!!!!!
Gene - 28-03-2010, 10:56
Konkretami powiadasz, to ja chetnie zobacze K94 ze sprzegielkami piast.
Teraz do rzeczy. Przyczyn mrugania moze byc kilka:
uszkodzone kable (zerwane, przegnite)
uszkodzone czujniki (reduktor i/lub most)
uszkodzona vacuum pompa lub inny element ukladu podcisnienia
Bieszczadnik napisał/a: | Za co odpowiedzialne są elektrozaworki podciśnienia? |
Generalnie za sterowanie siłownikiem. Jeden solenoid (usuwa czasteczki gazu) tworzy podcisnienie a drugi przywraca normalne cisnienie.
Jesli chodzi o ABS to nie wiem jaki zwiazek moze miec z silownikiem. Byc moze takze sam czujnik lub kabel sa uszkodzone i w chwili kiedy przekazywany jest naped na przednia os daja znac o sobie.
Vini - 28-03-2010, 14:11
Przy uszkodzonych elektrozaworach, nie działa prawidłowo czujnik nr 10, dlatego ABS głupieje.
Oryginał można z powodzeniem zastąpić dwoma elektrozaworami firmy PIERBURG o oporności powyżej 30 OHM, nie więcej niż 45.
U mnie działa bez zarzutu i koszt naprawy banalny
Pozdrawiam
bieszczadnik - 28-03-2010, 20:39
Wielkie dzięki za wskazówki!!!!!
Powiedzcie jeszcze tylko czy przy załączonym napędzie na tył i wyjmowaniu wtyczek z elektrozaworów powinny cykać oba czy tylko ten bliżej kabiny????
Postaram się wymienić zaworek i dam znać jaki efekt!!!!
Komtrolka absu załącza się przy samym końcu hamowania przy minimalnej prędkości a gaśnie po przełączeniu napędu na 4 i powrocie na 2...???
pozdrawiam!
Aha jeszcze jedno,co powoduje odpięcie kół od przednich półosi???,w starym pajero odpinam je ręcznie przy kołach.....
Gene - 28-03-2010, 22:08
Bieszczadnik napisał/a: | Aha jeszcze jedno,co powoduje odpięcie kół od przednich półosi???,w starym pajero odpinam je ręcznie przy kołach..... |
nic
polosie sa spiete z kolami na stale
bieszczadnik - 28-03-2010, 22:20
tzn.,że mimo odpiętego napędu na przód cały czas miele sie olej w przednim moście???
w takim razie pajero rocznik 1987 jest dużo lepszy pod tym względem!!!
Gene - 28-03-2010, 23:47
Mozna dobrac i zamontowac jakies sprzegielka manualne, moze AVM - ciut zyska sie na spalaniu.
Vini - 29-03-2010, 09:54
bieszczadnik napisał/a: | ...Powiedzcie jeszcze tylko czy przy załączonym napędzie na tył i wyjmowaniu wtyczek z elektrozaworów powinny cykać oba czy tylko ten bliżej kabiny?? |
Jeśli dobrze pamiętam to tak. Sprawdź omomierzem, powinno być około 35 OHM, możesz po odłączeniu podać 12V jeśli nie usłyszysz charakterystycznego kliknięcia, zaworek "nie żyje"
Cytat: | ...Komtrolka absu załącza się przy samym końcu hamowania przy minimalnej prędkości a gaśnie po przełączeniu napędu na 4 i powrocie na 2...??? |
Dokładnie tak było u mnie, martwy był zaworek oznaczony żółtą kropką (bliżej kabiny)
Pozdrawiam
zbyszekm2 - 04-04-2010, 20:31
Vini napisał/a: | Witam
Odświeżę temat elektrozaworów.
U mnie przez uszkodzony przewód podciśnieniowy między siłownikiem a zaworkiem jeden zatarł się od piasku, drugi "nie żyje" elektrycznie.
Kontrolka napędów oczywiście mruga.
Cena tego modułu zaworów w serwisie zabija (jest to jedna część i koszt 950 brutto)
Oba są identyczne, mają tylko po przeciwnych stronach założone filtry do wyrównania ciśnienia/podciśnienia.
Czy ktoś spotkał te zaworki w innym źródle (rozsądniejszej cenie)? |
Rano jadę do Gdańska, jak dasz szybko znać to mogę zabrać ze sobą taki moduł 602-673-905
Vini - 04-04-2010, 20:51
zbyszekm2 napisał/a: | Rano jadę do Gdańska, jak dasz szybko znać to mogę zabrać ze sobą taki moduł 602-673-905 |
Bardzo dziękuje za troskę, reszta na PW.
bieszczadnik - 19-04-2010, 21:37
wreszcie miałem troche czasu i dobrałem się do tych zaworków....
stwierdzony padnięty zaworek z niebieską kropką.....
kupiłem komplet zaworków na allegro za 100 pln,o dziwo jest ich całkiem sporo na aukcjach,wymieniłem i po problemie.....
kontrolka zgasła a abs też sie nie zapala......
ciekawe jaką żywotnośc mają te zaworki...dzięki za wskazówki
pozdrawiam!!!
Vini - 20-04-2010, 09:21
bieszczadnik napisał/a: | ...ciekawe jaką żywotnośc mają te zaworki.. |
Głownie jeżdżąc na 2H oba są pod zasilaniem, dlatego "używka" może szybko się "skończyć", czego absolutnie Ci nie życzę.
Grodziak - 03-10-2010, 09:53
Miałem taką samą usterkę.
Co dolegało "pacjentowi" ?
Jakieś zwierzątko przegryzło jeden z gumowych wężyków podłączonych do tych zaworków ciśnieniowych. Wymieniłem wężyk, kontrolka przestała migać, koszt naprawy 3 zł.
Radzę dokładnie obejrzeć gumowe wężyki przed szukaniem poważniejszej awarii
milley - 10-10-2010, 20:09
A czy jest różnica w spalaniu przed i po usunięciu tej usterki?
Vini - 18-10-2010, 21:08
milley napisał/a: | A czy jest różnica w spalaniu przed i po usunięciu tej usterki? |
Jeżeli, to bardzo nieznaczna.
|
|
|