To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Sport - [2.5 TD] Kontrolka napędu 4x4.

bieszczadnik - 27-03-2010, 00:12

Witam!
widze że temat migającej kontrolki jest dosyć popularny bo u mnie jest dokładnie to samo,dodatkowo zapala mi się kontrolka abs-u i co ciekawe po załączeniu 4x4 gaśnie.Myśle ze czas rozwalić ten problem i dlatego mam kilka pytań;
po pierwsze za co odpowiedzialne są elektrozaworki podciśnienia
co jeśli jeden działa a drugi nie
jaki związek ma abs i zapięcie sprzęgiełek na napędzie przedniej osi
mam zamiar zakończyć ten temat jakimiś konkretami......
pozdrawiam wszystkich i dam znać o postępach!!!!!

Gene - 28-03-2010, 10:56

Konkretami powiadasz, to ja chetnie zobacze K94 ze sprzegielkami piast.
Teraz do rzeczy. Przyczyn mrugania moze byc kilka:
uszkodzone kable (zerwane, przegnite)
uszkodzone czujniki (reduktor i/lub most)
uszkodzona vacuum pompa lub inny element ukladu podcisnienia

Bieszczadnik napisał/a:
Za co odpowiedzialne są elektrozaworki podciśnienia?

Generalnie za sterowanie siłownikiem. Jeden solenoid (usuwa czasteczki gazu) tworzy podcisnienie a drugi przywraca normalne cisnienie.
Jesli chodzi o ABS to nie wiem jaki zwiazek moze miec z silownikiem. Byc moze takze sam czujnik lub kabel sa uszkodzone i w chwili kiedy przekazywany jest naped na przednia os daja znac o sobie.

Vini - 28-03-2010, 14:11



Przy uszkodzonych elektrozaworach, nie działa prawidłowo czujnik nr 10, dlatego ABS głupieje.

Oryginał można z powodzeniem zastąpić dwoma elektrozaworami firmy PIERBURG o oporności powyżej 30 OHM, nie więcej niż 45.

U mnie działa bez zarzutu i koszt naprawy banalny :)

Pozdrawiam

bieszczadnik - 28-03-2010, 20:39

Wielkie dzięki za wskazówki!!!!!
Powiedzcie jeszcze tylko czy przy załączonym napędzie na tył i wyjmowaniu wtyczek z elektrozaworów powinny cykać oba czy tylko ten bliżej kabiny????
Postaram się wymienić zaworek i dam znać jaki efekt!!!!
Komtrolka absu załącza się przy samym końcu hamowania przy minimalnej prędkości a gaśnie po przełączeniu napędu na 4 i powrocie na 2...???
pozdrawiam!
Aha jeszcze jedno,co powoduje odpięcie kół od przednich półosi???,w starym pajero odpinam je ręcznie przy kołach.....

Gene - 28-03-2010, 22:08

Bieszczadnik napisał/a:
Aha jeszcze jedno,co powoduje odpięcie kół od przednich półosi???,w starym pajero odpinam je ręcznie przy kołach.....

nic :D
polosie sa spiete z kolami na stale

bieszczadnik - 28-03-2010, 22:20

tzn.,że mimo odpiętego napędu na przód cały czas miele sie olej w przednim moście???
w takim razie pajero rocznik 1987 jest dużo lepszy pod tym względem!!!

Gene - 28-03-2010, 23:47

Mozna dobrac i zamontowac jakies sprzegielka manualne, moze AVM - ciut zyska sie na spalaniu.
Vini - 29-03-2010, 09:54

bieszczadnik napisał/a:
...Powiedzcie jeszcze tylko czy przy załączonym napędzie na tył i wyjmowaniu wtyczek z elektrozaworów powinny cykać oba czy tylko ten bliżej kabiny??

Jeśli dobrze pamiętam to tak. Sprawdź omomierzem, powinno być około 35 OHM, możesz po odłączeniu podać 12V jeśli nie usłyszysz charakterystycznego kliknięcia, zaworek "nie żyje"
Cytat:
...Komtrolka absu załącza się przy samym końcu hamowania przy minimalnej prędkości a gaśnie po przełączeniu napędu na 4 i powrocie na 2...???

Dokładnie tak było u mnie, martwy był zaworek oznaczony żółtą kropką (bliżej kabiny)

Pozdrawiam

zbyszekm2 - 04-04-2010, 20:31

Vini napisał/a:
Witam

Odświeżę temat elektrozaworów.
U mnie przez uszkodzony przewód podciśnieniowy między siłownikiem a zaworkiem jeden zatarł się od piasku, drugi "nie żyje" elektrycznie.
Kontrolka napędów oczywiście mruga.
Cena tego modułu zaworów w serwisie zabija (jest to jedna część i koszt 950 brutto)
Oba są identyczne, mają tylko po przeciwnych stronach założone filtry do wyrównania ciśnienia/podciśnienia.
Czy ktoś spotkał te zaworki w innym źródle (rozsądniejszej cenie)?

Rano jadę do Gdańska, jak dasz szybko znać to mogę zabrać ze sobą taki moduł 602-673-905

Vini - 04-04-2010, 20:51

zbyszekm2 napisał/a:
Rano jadę do Gdańska, jak dasz szybko znać to mogę zabrać ze sobą taki moduł 602-673-905

Bardzo dziękuje za troskę, reszta na PW.

bieszczadnik - 19-04-2010, 21:37

wreszcie miałem troche czasu i dobrałem się do tych zaworków....
stwierdzony padnięty zaworek z niebieską kropką.....
kupiłem komplet zaworków na allegro za 100 pln,o dziwo jest ich całkiem sporo na aukcjach,wymieniłem i po problemie.....
kontrolka zgasła a abs też sie nie zapala......
ciekawe jaką żywotnośc mają te zaworki...dzięki za wskazówki
pozdrawiam!!! :roll:

Vini - 20-04-2010, 09:21

bieszczadnik napisał/a:
...ciekawe jaką żywotnośc mają te zaworki..

Głownie jeżdżąc na 2H oba są pod zasilaniem, dlatego "używka" może szybko się "skończyć", czego absolutnie Ci nie życzę.

Grodziak - 03-10-2010, 09:53

Miałem taką samą usterkę.

Co dolegało "pacjentowi" ?

Jakieś zwierzątko przegryzło jeden z gumowych wężyków podłączonych do tych zaworków ciśnieniowych. Wymieniłem wężyk, kontrolka przestała migać, koszt naprawy 3 zł.
Radzę dokładnie obejrzeć gumowe wężyki przed szukaniem poważniejszej awarii 8)

milley - 10-10-2010, 20:09

A czy jest różnica w spalaniu przed i po usunięciu tej usterki?
Vini - 18-10-2010, 21:08

milley napisał/a:
A czy jest różnica w spalaniu przed i po usunięciu tej usterki?

Jeżeli, to bardzo nieznaczna.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group