To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CAxA] ściąga przy przyspieszaniu

ictus - 07-08-2008, 16:55

londolut napisał/a:
Jak ściąga to tak czy siak. Trzymając kierownice nie będzie to tak odczuwalne bo podświadomie kontrujesz dopiero jak puścisz kierownicę to widzisz jak cię ściąga.
ale ja mowie o tzw torque steer...
Hugo - 07-08-2008, 17:18

rosomak1983 napisał/a:
Czyli jak sciaga to napewno zbiezność?
Nic nie jest na zawsze i napewno. Mogą też być luzy w zawieszeniu (wybite tuleje, bądź sworznie wahaczy).
pawela - 07-08-2008, 17:21

mamy z rafqiem to samo w GTi.
Jedziemy prosto, kierownica lekko w lewo - mocno gazu, kierownica sie prostuje i dość ostro skręca w prawo, po odpuszczeniu dość ostro w lewo. Zbieżność na pewno do ustawienia, to widać nawet gołym okiem, ale zastanawiamy się też jak półosie

ictus - 07-08-2008, 17:49

pawela, to co opisujesz to wlasnie torque steer... objaw normalny w mocnym samochodzie z przelatanymi poduszkami pod silnikiem i skrzynia
pawela - 07-08-2008, 17:53

ictus napisał/a:
pawela, to co opisujesz to wlasnie torque steer... objaw normalny w mocnym samochodzie z przelatanymi poduszkami pod silnikiem i skrzynia

hmhmh, wrócę więc z pracy i obejrzę poduszki

rosomak1983 - 07-08-2008, 23:55

londolut napisał/a:
Jak ściąga to tak czy siak. Trzymając kierownice nie będzie to tak odczuwalne bo podświadomie kontrujesz dopiero jak puścisz kierownicę to widzisz jak cię ściąga.
Dokładnie juz to próbowałem i wychodzi na to ze jak puszczam i jak koncetruje sie zeby kierownica sie nie ruszała to tak samo sciaga dziwne jest natomiast ze jak jade szybko to praktycznie nie sciaga a jak jade wolno to bardziej jakos (czyzby siła odsrodkowa pomagała zachowac pion?). Wczesniej jak testowalismy auto z Paweła przed zakupem to tez lekko sciagało. Ale teraz po wymianie wahacza kompletnego z lewej strony itd. następnie ustawiniu zbieżnosci z przodu i z tyłu tez gdyz było kolo jakos krzywo (i tu były problemy bo mechanik nie mógł odkręcic srub bo były zapieczone ostatecznie wyregulował tak jak niby w instrukcji ze koła sa jakos 3 stopnie czy cos ale mówił ze nie mógł tego zrobic przez noramalna regulacje tylko jakos inaczej????) Generalnie autem sie swietnie steruje nie ma problemów z kierownica chodzi jak wczesniej oraz nie ma luzów. Zastanawiam sie czy dobrze mi ustawiali tą zbieznosc i czy to zbieznosc z przodu czy z tyłu jak cos.(z przodu ustawiałem w serwisie a tył u mechaniaka) Pomózcie

[ Dodano: 07-08-2008, 23:56 ]
Hugo napisał/a:
Mogą też być luzy w zawieszeniu (wybite tuleje, bądź sworznie wahaczy).


I jak to poznac?

[ Dodano: 08-08-2008, 00:02 ]
Byłem u mechanika i mówił ze to napewno zbieznosc z przodu jak cos. Tylko czy w to wierzyc skoro robił mi zbierznosc na tył :roll: Niewiem od czego zaczac. Powiedzcie jak to mozna rozpoznac ze to zbieznosc a nie luzy w zawieszeniu????

londolut - 08-08-2008, 00:02

rosomak1983 napisał/a:
Hugo napisał/a:
Mogą też być luzy w zawieszeniu (wybite tuleje, bądź sworznie wahaczy).
I jak to poznac?
W tym przypadku raczej słyszał byś pukanie w zawiasie.
mkm - 08-08-2008, 00:31

ictus napisał/a:
pawela, to co opisujesz to wlasnie torque steer... objaw normalny w mocnym samochodzie z przelatanymi poduszkami pod silnikiem i skrzynia

Dokladnie to.

Anonymous - 08-08-2008, 03:57

mnie ściąga przy przyspieszaniu, jak mam stała prędkość i się dobrze prosto ustawię to może minimalnie ciągnie w bok, ale pedał w podłoge i na paru metrach mam pobocze/rów. No i u mnie w prawo
ictus - 08-08-2008, 06:55

nie zapominajcie o krzywiznie drogi ktora zawsze jest troche wypukla i lekkie sciaganie w prawo to normalna rzecz w prostym aucie
Anonymous - 08-08-2008, 10:02

tak tak, uwzględniam to, dlatego mówie, że jak mam stałą szybkośc i ustawię auto ( np okrakiem przez dwa pasy to jedzie ok, sytuacja sie zmienia jak przyspieszam, więc nie sądzę, żeby wtedy to tez mialo związek z drogą
rosomak1983 - 08-08-2008, 13:13

Zauważyłem ze z tyłu mam po jednej stronie trochę siadnięte auto (tzn kolo jest blizej nadkola :) ) I moze to jest przyczyną sciagania? Pytanie nr 2 Jak to naprawic i co jest za to odpowiedzialne ? Sprężyny?????
londolut - 08-08-2008, 13:41

rosomak1983 napisał/a:
Jak to naprawic i co jest za to odpowiedzialne
Padnięty amor, pęknięta sprężyna albo zgniłe i wybite mocowanie amora w bagażniku. Nie ukrywam, że 3cia opcja nie jest bardzo optymistyczna :mrgreen:
Anonymous - 08-08-2008, 14:36

londolut napisał/a:
rosomak1983 napisał/a:
Jak to naprawic i co jest za to odpowiedzialne
Padnięty amor, pęknięta sprężyna albo zgniłe i wybite mocowanie amora w bagażniku. Nie ukrywam, że 3cia opcja nie jest bardzo optymistyczna :mrgreen:
Uzupełniając: jedna sprężyna mocniej zużyta. Miałem tak po zakupie Żabozielonego. Krótsza sprężyna została rozciągnięta.
Miroslaw1305 - 08-08-2008, 19:42

Rosomak1983 przy ustawianiu zbieżności z tyłu żadko kiedy obejdzie się bez wycięcia zapietrzonych śrub. W moim przypadku tez wycinane były śruby regulacyjne. Jeśli sa one zapietrzone to ??? w jaki sposób ustawili zbieznośc ikąty z tyłu . Nie ma takiej siły ,więc zareklamuj tą częśc usługi .

[ Dodano: 08-08-2008, 19:48 ]
Rosomak ustawienie u ciebie (jakoś inaczej)wg mechanika to byc moze rozwiązanie siłowe -SIŁA RAZY GWAŁT czyli długa dzwignia i przegięcie konstrukcji nośnej.Skutkowac może to właśnie złym prowadzeniem się samochodu .SPRAWDŻ CZY NIE PRZYBIERA OPONY .

[ Dodano: 08-08-2008, 19:50 ]
Wskazane sprawdzenie całej geometri w dobrze wyposażonej stacji kontroli pojazdów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group