To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Carisma 1.6 Mivec

Morfi - 15-08-2008, 12:49

MIVEC ogólnie to zmienne fazy rozrządu. To samo co w hondzie vtec, w toyocie vvti itp
A co do odcinki to ona jest zaprogramowana w komputerze i oczywiście mozna ja oczywiście przesunąć, ale wtedy elementy silnika dostaja bardziej po dupie i szybciej sie zużywają :)

Robson86 - 15-08-2008, 13:01

Tam chyba jest jakis SWAP zrobiony... i nawet jesli to jest 1,6 to ta jdnostka ma cos wspolnego z jednostkami hondy a mianowicie obroty :shock:
Ciekawe jaki silniczek tam siedzi :)
Pozdroo

Anonymous - 18-08-2008, 18:22

A myślicie ze takie przesuniecie odcięcia ma wpływa na czas przyspieszenia do 100km/h? I jak myslicie jakie obroty maxymalne beda bezpieczne dla silnika zeby po jedym "odmuleniu" sie nie rozsypał.
Robson86 - 18-08-2008, 18:27

Czaki napisał/a:
A myślicie ze takie przesuniecie odcięcia ma wpływa na czas przyspieszenia do 100km/h? I jak myslicie jakie obroty maxymalne beda bezpieczne dla silnika zeby po jedym "odmuleniu" sie nie rozsypał.

ale jesli np. Carisma 1,6 osiaga swoje 90-102KM przy 6000obr/min a dalej juz traci i moc i moment to jaki jest sens pilowania silnika w nieskonczonosc :?: :)
tylko zeby pilowac i szybciej go zuzyc :?:
Do pilowania sa stworzone silniki typu (np.) 2000cm w S2000 czy 1300cm w RX8 gdzie swoje apogeum osiagaja przy 8000-9000 obr/min :)
Pozdroo

Anonymous - 18-08-2008, 18:37

dlatego sie pytam bo nie wiem jaka jest charakterystyka silnika 1.6. Rozumiem ze w praktyce przyspieszenie wyjdzie gorsze? A i tak nie mowie o ciągłym ganianiu sie na czerwonym polu obrotów, zazwyczaj nie przekraczam 4tys/obr, a jak czasem z kimś sie poganiam to wydaje sie ze ta odcinka przy ~6500 to za wczesnie :)
Robson86 - 18-08-2008, 18:43

Czaki napisał/a:
Rozumiem ze w praktyce przyspieszenie wyjdzie gorsze?

tak... musisz poznac charakterystyke swojego silnika i nie mowie tu o wykresie czy cos...
Chodzi o to ze np. przy 4000obr/min masz max moment obrotowy a przy 6000max moc. wiec musisz zmienic tak bieg zeby max 500obr/min wyjsc poza max moc silnika (bo wyzej sie nie oplaca) czyli przy np. 6500 (jesli max moc masz przy 6000) i wtedy wskazowka obrotomierza po zmianie biegu na wyzszy musi byc przynajmniej na tych 4000 (gdzie osiagasz max moment obrotowy)...

To tak mniej wiecej wychodzi jesli chcesz maxymalnie wykorzystac osiagi i moc swojego autka. Byl gdzies w necie artykul o tym i to tak z pamieci mniej wiecej przytoczylem :)
Pozdroo



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group