EVO - Techniczne - [EVO IX] Docieranie Lancera EVO
Anonymous - 21-05-2006, 20:11
Mulitmedia robię w AutoGT a samochód stopniowo po 1000 Km (czyli po tylu ile podają w ksiazce) zaczynam zwiekszać intensywność nacisku buta na pedła gazu. Oczywiscie bez żadnych mega upałów, ale tak stoponiowo. Najleszym dotarciem jest trasa i to tam staram siejeździć najwiecej (ok.80 %). Pozostałe 20 % to miasto. Po 3000 zleje olej i zaleję Motula. Potem przez kolejne 3000 km nie będę korzystał jeszcze z dobrodziejstw wersji 340 aby po przekorczeniu bariery 6000 km dać mocno w buta. To tyle
Anonymous - 21-05-2006, 20:23
to dobrze sie sklada bo ja do pracy mam okolo 60 km, z czego wiekszosc na trasie krakowskiej
Karwoś - 22-05-2006, 21:46
No panowie współczuję wam tego czekania na pełne wykorzystanie tych możliwości - ale co z tego - jak z tym niepełnym wykorzystanie nie będzie samochodu na drodze który wam dorówna .
No chciałbym sam sobie współczuć z tego powodu
Anonymous - 23-05-2006, 00:11
Z docieraniem to jest tak że inaczej sie dociera na maks osiągi a inaczej na trwałość silnika, w dodatku są jeszcze szczególne cechy konkretnych silników, no i szkoły falenicka i otwocka. Rajdówki np. często są docierane tak że najpierw 100-200km spokojnie, zmiana oleju, a potem Gdańsk-Zakopane na 4 biegu Ale taki silnik np. lubi olej.
Anonymous - 23-05-2006, 00:32
Azrael napisał/a: | Z docieraniem to jest tak że inaczej sie dociera na maks osiągi a inaczej na trwałość silnika, w dodatku są jeszcze szczególne cechy konkretnych silników, no i szkoły falenicka i otwocka. Rajdówki np. często są docierane tak że najpierw 100-200km spokojnie, zmiana oleju, a potem Gdańsk-Zakopane na 4 biegu Ale taki silnik np. lubi olej. |
Azrael Czyli rozumiem, że jeśli dociera sie cos pomiędzy rajdówką a wersja na street powinno dać to i sporo mocy i dużą trwałosć jednostki
A tak na poważnie Kuba to o ile wówczas zwieksza się zużycie oleju w horyzoncie np 100 lub tyś Km (mocno upalona rajdówka a wersja ładnie docierana O jakich wartosciach mówimy. Pół litra, Litr, dwa
Anonymous - 23-05-2006, 01:05
PiSi, trudno mi powiedzieć, trzeba by wziąć dwa Lancery i porównać. Na pewno jest tak że taka rajdówka na OSie się bardziej "uszczelnia" bo zgotowany silnik ma mniejsze luzy, cywilne auto zupelnie inaczej itd. Ja bym osobiście dotarł delikatnie z 1000-1500km, zmienił olej (wtedy najwięsze syfy zdażą się wypłukać) po czym solidnie dał mu w palnik.
Anonymous - 23-05-2006, 11:08
Azrael, a takie docieranie o ktorym mowisz jakie powinno dac wyniki? dobre osiagi przy duzej trwalosci silnika?
Anonymous - 23-05-2006, 12:14
Coś takiego. Ostatnio szukałem info o docieraniu dla kolegi do nowego STI i przeczytałem o tym sporo i pogadałem trochę z ludźmi którzy budują różne sportowe silniki tak mi wyszło, ale jak mówię są auta ze szkoły falenickiej i otwockiej i jedne i drugie jeżdżą. Na pewno najważniejsze jest żeby go nie katować przez pierwsze kilkaset kilometrów ale tż żeby w żadnym razie nie jeździć na bardzo małych obrotach (poniżej 2000) jak to niektórzy potrafią.
Anonymous - 23-05-2006, 12:33
Azrael, STi czy EVO da sie jezdzic ponizej 2000 obr? :> chyba niee heeh. ja bede mial problem zeby nie przekraczac 4500 heeh
Anonymous - 26-05-2006, 20:43
chayenne napisał/a: | Azrael, STi czy EVO da sie jezdzic ponizej 2000 obr? :> chyba niee heeh. ja bede mial problem zeby nie przekraczac 4500 heeh |
Miskiem 9'ka ponizej 2k rpm nie da sie jezdzic, STi (2 litowym) rowniez. Chyba, ze ktos jest masochista i do tego cierpliwym. Sadze, ze nie powinienes miec problemu przy docieraniu, poniewaz Evo 9 przyspiesza od ok. 2500 obr/min i nie przekraczajac 4000 obr/min mozna nim calkiem normalnie sie poruszac, wlaczajac w to rowniez wyprzedzanie innych pojazdow.
Anonymous - 27-06-2006, 21:28
Misiek4 napisał/a: | Evo 9 przyspiesza od ok. 2500 obr/min i nie przekraczajac 4000 obr/min mozna nim calkiem normalnie sie poruszac, wlaczajac w to rowniez wyprzedzanie innych pojazdow. |
zgadzam sie z tym ja sobie wlasnie tak jezdze w tym przedziale i bardzo sprawnie si eporuszam po naszych ulicach
i mam juz 800 km... jutro robie prawie 200 wiec prawie 1000... jeszcze z tydizen, zmiana oleju i na lekkim bucie
Anonymous - 01-11-2006, 12:14
chayenne,
Mam pytanie do Ciebie.Na POCZĄTKU 2007 ROKU ZAMIERZAM KUPIC LANCERA EVO 9.
CZY MASZ JAKIEŚ ZASTRZEŻENIA CO DO TEGO AUTA,ILE PALI
Anonymous - 18-12-2006, 11:55
jarekss, zastrzezen nie mam zadnych pali jak to samochod sportowy... ponizej 13 nie udalo mi sie zejsc w miescie...
a w trasie... no, jadac spokojnie, mozna jakies 8 osiagnac... ale jak przycisniesz to w trasie 13-15 to minimum.
ale chyba kupujac takie autko, nie patrzy sie na spalanie
Robson86 - 18-12-2006, 16:44
chayenne napisał/a: | ale chyba kupujac takie autko, nie patrzy sie na spalanie |
Ogolnie Evo nie mozna uznac za samochod tani w utrzymaniu ...paliffko jest tu najmniejszym z problemow. Oplac Pakiet oc,ac,nw ; klocki/tarcze ktore zuzywaja sie w zastraszajacym tempie (w takim samochodzie nie da sie inaczej ), a nie sa to jakies zwykle tarcze, tylko przystosowane do takiej mocy (wytrzymale, co za tym idzie drogie), przeglady co 7500KM...itp. ALE za to rekompensuje wszystko radoscia z jazdy, prowadzeniem, osiagami....oj chcialbym miec takie problemy jak wyzej opisalem
....Aha miny innych kierowcow....bezcenne
Pozdroo
|
|
|