[97-04]Galant EAxA/W - EA2A-Gaz,świece fajkocewki - pytań kilka
Hugo - 25-10-2010, 17:01
Voltron napisał/a: | guma na fajkach od spodu (od strony klawiatury) jest sparciała i popękana | To samo jest u mnie. Voltron napisał/a: | Fajki w moim Galancie z 98r. zdejmują się bez problemu z cewek, wystarczy lekko ściągać fajkę kręcąc nią w lewo i w prawo | To muszę spróbować.
Marti - 25-10-2010, 18:06
Też jestem po wymianie fajek pod cewkami i powiem WARTO. Ustąpił problem szarpania w zakresie 1200 - 1600 obr/min, silnik śmiga w pełnym zakresie obrotów bez strzałów.
Hugo - 25-10-2010, 22:07
Voltron, Marti występowały u Was jakieś falowania, pływanie na wolnych obrotach? Szczególnie na zimnym silniku? Na rozgrzanym ustawało?
Voltron - 26-10-2010, 09:24
Hugo napisał/a: | Voltron, Marti występowały u Was jakieś falowania, pływanie na wolnych obrotach? Szczególnie na zimnym silniku? Na rozgrzanym ustawało? |
Falowanie obrotów miałem tzn. skakały do dołu między 900 a jakieś 250. Po wymianie ustało i teraz zawsze na początku są wyższe po odpaleniu silnika bo włącza się automatyczne ssanie, chwile pochodzi na benzynie potem przerzucam na gaz i jest ok. Na benzynie na zimnym silniku jakieś 1100 - 1300 obr. po rozgrzaniu na gazie i na benzynie 900 obr.
Przed wymianą tego zestawu miałem takie objawy:
- falowanie obrotów.
- Wysokie spalanie ( po wymianie pali mi 2 litry gazu mniej na 100km )
- Szarpanie z dołu obrotów ( nawet robiły się "kangurki")
- Przy niskich obrotach jak dodałem gwałtownie gazu robił się strzał w dolot i spadała mi rura z blosa xD (musiałem się zatrzymywać klucze w rękę i zakładanie )
- W końcowej fazie problemów nie było szans na ruszenie z miejsca na gazie ( Ja mu w gaz a on zgasł)
- Do tego wydaje mi się że samochód był bardziej "mułowaty".
Dodam jeszcze tylko że na benzynie było wszystko ok, nie było żadnych z powyższych objawów po przełączeniu na benzynę.
Hugo - 26-10-2010, 11:13
Voltron napisał/a: | Falowanie obrotów miałem tzn. skakały do dołu między 900 a jakieś 250 | U mnie bardziej pływają od 750-1000 obr. Im cieplejszy silnik tym mniej. Voltron napisał/a: | Wysokie spalanie ( po wymianie pali mi 2 litry gazu mniej na 100km ) | Mój właśnie chlapie jak smok, ok. 15 l LPG/100 km w cyklu mieszanym przy spokojnej jeździe. Voltron napisał/a: | Przy niskich obrotach jak dodałem gwałtownie gazu robił się strzał w dolot | Dokładnie miałem to samo, ale rzadko. Po spryskaniu fajek spray kontaktem do elektryki już nigdy nie strzelił. Voltron napisał/a: | Do tego wydaje mi się że samochód był bardziej "mułowaty". | Chyba też mam takie wrażenie.
m6riano - 26-10-2010, 12:20
dzisiaj zmieniam!!!;-)
marcinzam - 26-10-2010, 12:28
to i ja coś napiszę, przed wymianą świec i przewodów miałem szarpanie na gazie do 2 tyś obr ,na benzynie było ok ,po wymianie świec denso irydowe i kabli NGK ,szarpanie do 2 tyś zniknęło ale są nierówne obroty na luzie przy 900 obr a na benzynie ok ,możliwe że to właśnie te fajki od cewek ?
Voltron - 26-10-2010, 12:51
marcinzam napisał/a: | to i ja coś napiszę, przed wymianą świec i przewodów miałem szarpanie na gazie do 2 tyś obr ,na benzynie było ok ,po wymianie świec denso irydowe i kabli NGK ,szarpanie do 2 tyś zniknęło ale są nierówne obroty na luzie przy 900 obr a na benzynie ok ,możliwe że to właśnie te fajki od cewek ? |
Moim zdaniem jest to możliwe bo jak kupujesz nowe przewody to wymieniasz 2 z 4 fajek więc jak pozostałe są uszkodzone to nie będzie całkowitej poprawy.
Marti - 26-10-2010, 21:42
Hugo napisał/a: | Marti występowały u Was jakieś falowania, pływanie na wolnych obrotach? Szczególnie na zimnym silniku? Na rozgrzanym ustawało? |
Moje fajki nie były tak zniszczone żeby auto gasło przy ruszaniu czy takie tam ale:
- auto szarpało pomiędzy ok. 1200 a 1600 obr/min
- czasami były problemy z płynnym ruszaniem (żabka)
- falowały obroty na ciepłym silniku
- szarpał pow. 160km/h ( na niemieckiej banie....) - teraz nie wiem bo śmigam po naszych drogach więc poprawa nie potwierdzona
m6riano - 27-10-2010, 12:16
Fajki wymienione, niestety zbyt mała ilość zrobionych km nie pozwala mi jednoznacznie ocenić poprawe jakości jazdy, choć wydaje mi się że jest lepiej.;-)
Hugo - 27-10-2010, 16:47
A ja wczoraj zdjąłem obie fajki (bez problemu poszło ), odtłusciłem i spryskałem spray kontaktem. Dzisiaj rano nie to auto, jedzie dużo bardziej płynnie, wręcz cudownie. I duzo lepiej się zbiera, szczególnie z wolnych obrotów. Już nie wspomnę nawet o pracy skrzyni biegów, jeszcze delikatniej zmienia biegi. Kurcze jak to wszystko w tym aucie jest ze sobą powiązane. Nie mogłem się powstrzymać by nie kupić nowych fajek, co uczyniłem
m6riano - 27-10-2010, 19:26
Ja tez wcześniej spryskiwałem ale to dawało efekt na jakieś 2-3 dni, mam nadzieje że zmiana na nowe da dłuższy efekt.
Hugo - 27-10-2010, 21:09
m6riano dziel się wrażeniami na bieżąco.
m6riano - 27-10-2010, 21:40
jutro zdam relacje po 200km po Wawie...
Panowie....bajka...
test 1: 20km/h, 3 bieg, ok.1tys.obr. silnik prawie zimny przyspieszamy-żadnego szarpnięcia
test 2: 50 km/h, 5 bieg, ok.1,2tys.obr. silnik rozgrzany pedał gazu na max. delikatnie przyspiesza-zero szarpnięć. wszystko na LPG (na PB nie było problemów)
Po tysiącu napisze czy spadło spalanie.
marcinzam - 30-10-2010, 17:57
to super ja też już zamówiłem
|
|
|