To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [4G13 i 4G92] regulacja luzu zaworów

londolut - 17-12-2009, 19:54

Nie pamiętam dokładnie ale to na 99% oznaczenia zaworów.
czarny avant - 17-12-2009, 19:58

Chodzi mi dokładnie o rysunek 11A-8 ewidentnie jest różnica w kolorach strzałek :-)

[ Dodano: 17-12-2009, 19:59 ]
no też mi się tak wydaje to co one są przemiennie poukładane czy na jednum wałeczku z krzywkami mamy jedne zawory np. ssące a na drubim z 4 krzywkami wydechy :-) ?

[ Dodano: 17-12-2009, 20:02 ]
bo to było by wielkoą różńicę jak ktoś tego nie rozgryzł i poprostu przyją że w głowicy są na cylinder 2 ssące i jeden wydech i ustawił sobie wydechy na wałku z 4 krzywkami a ssące na wałku z 8 krzywkami a jeśli to jest poprzeplatane to bajzel murowany :-)

[ Dodano: 17-12-2009, 20:29 ]
http://moto.allegro.pl/it..._kompletna.html

[ Dodano: 17-12-2009, 20:37 ]
a tak na marginesie do tego linku czy mały zawór to wydech ,a dwa większe to ssące?

[ Dodano: 17-12-2009, 21:03 ]
nikt nic nie wie ?

[ Dodano: 17-12-2009, 21:41 ]
Już wiem jak to idzie tam gdzie 8 krzywek to zawory ssące (1 mały i jeden duży)
,a tam gdzie 4 krzywki to zawory wydechowe (1 duży)
Dziękuję wszystkim zainteresowanym jutro drugie popołudnie w garażu :-) :wink:

Anonymous - 18-12-2009, 15:02
Temat postu: Re: [4G13 i 4G92] regulacja luzu zaworów
VanDerBoost napisał/a:

niestety nigdzie nie znalazłem czy silniki 4G13 i 4G92 mają hydraulikę zaworową


W 2001 dorzucili to tych silników hydraulikę. 8) .

czarny avant - 20-12-2009, 18:23

Zawory ustawione rozrząd też dziękuję wszystkim za pomoc furka tyka jak laleczka :-) wielkie dzięki uczynnym kolegą :-) pozdrawiam
Czarny a...

Darekn15 - 22-12-2009, 11:58

Czy ktoś z kolegów poleciłby jakiś zakład w Wawie lub jej pobliżu (najlepiej na zachód ) w którym dobrze robią Miśki. Chciałbym przedewszystkim wyregulować porządnie luz zaworowy, ale przy okazji posprawdzać też czujniki i zlecić czyszczenie przepustnicy.

Moje zastrzeżenia do pracy silnika (Colt CJ0 96 silnik 1.3 12V) to:
- w zakresie 2700 - 3200 rpm autko dostaje "zamulenia" i slabo przyspiesza, powyżej tych obr ciągnie całkiem żwawo jak na 75KM
- silniczek pracuje głośno!! ( jak disel w traktorku)- nieszczelności na wydechu nie stwierdziłem
- regulacja b. jałowego nie działa zbyt dobrze tzn. przy włączeniu obciążenia - światła, nadmuch, ogrzewanie szyby obroty wyraźnie spadają do nieco niżej 700, normalnie utrzymuja się na około 850.

Z góry dzięki za odpowiedź w sprawie zakładu i ewentualne sugestie co posprawdzać dla

Marcin-Krak - 22-12-2009, 12:29

Darekn15 napisał/a:
Czy ktoś z kolegów poleciłby jakiś zakład w Wawie lub jej pobliżu (najlepiej na zachód ) w którym dobrze robią Miśki. Chciałbym przedewszystkim wyregulować porządnie luz zaworowy, ale przy okazji posprawdzać też czujniki i zlecić czyszczenie przepustnicy.


Takie pytania zadawaj na podforum regionalnym i tam tez możesz spróbować poszukać odpowiedzi.

Darekn15 - 23-12-2009, 07:46

ok dzieki. Trochę forum poprzeglądałem i nie mogłem namierzyć działu z warsztatami.
harpagan - 23-12-2009, 08:15

Tutaj
konradzik24 - 06-01-2020, 15:39

Prześledziłem parę tematów na forum n/t regulacji luzów zaworowych w Coltach, jednak nie znalazłem nigdzie wiedzy zebranej "w piłgułce", wiedzy dla tych, którzy po raz pierwszy chcą przeprowadzić samodzielną regulację w swoim Miśku.

W związku z powyższym postanowiłem utwierdzić się w przekonaniu, że prawidłowo zrozumiałem przyswojone przeze mnie informacje i napisać krótki tutorial dla silnika 4G92 (jeżeli się gdzieś mijam się z prawdą to proszę o korektę):

    1. Należy rozgrzać silnik samochodu do załączenia wiatraka chłodnicy lub do osiągnięcia 90 stopni (w zimę wiatrak może się nie złączyć).

    2. Należy zdjąć osłonę paską rozrządu, cewki i przewody zapłonowe, dwie rurki olejowe, linkę z przodu silnika oraz wiązkę przewodów elektrycznych z tyłu silnika - wszystko widać od 2 min poniższego filmu (UWAGA! Na filmiku pokazany jest silnik 1,8 a nie 1.6):

    FILM

    3. Skręcamy kierownicą "do oporu" w prawą stronę, aby mieć dostęp do koła pasowego (koło pasowe paska osprzętu) przez otwór w przednim prawym nadkole.

    4. Ustawiamy koło pasowe w pozycji znacznika "T" (niezbędne narzędzia: grzechotka + przedłużka; w centralnym otworze koła pasowego idealnie pasuje "kwadrat" od przedłużki) - W tym momencie muszę się przyznać, że nie udało mi się jeszcze odszukać znacznika na kole pasowym, ale tuż przy kole pasowym jest drugi znacznik:
    https://ifotos.pl/z/qaxsqaw/

    5. Sprawdzamy dźwigienki zaworowe na 1 i 4 cylindrze https://ifotos.pl/z/qaxsqqh/

    6. Jeżeli luz pojawia się zarówno na zaworach ssących i wydechowych na 1 cylindrze to regulujemy zawory ssące na cylindrach 1 i 2 oraz zawory wydechowe na cylindrach 1 i 3 (białe strzałki na rys. z pkt. 5 powyżej).
    Luz na zaworach ssących to 0,2 mm, a na wydechowych 0,3 mm.

    7. Jeżeli luz pojawia się zarówno na zaworach ssących i wydechowych na 4 cylindrze to regulujemy zawory ssące na cylindrach 3 i 4 oraz zawory wydechowe na cylindrach 2 i 4 (czarne strzałki na rys. z pkt. 5 powyżej).
    Luz na zaworach ssących to 0,2 mm, a na wydechowych 0,3 mm.

    8. Następnie przekręcamy koło pasowe o 360 stopni (znów na znacznik T) i jeżeli zrealizowaliśmy pkt. 6 to realizujemy pkt. 7, a jeżeli zrealizowaliśmy pkt. 7 to realizujemy pkt. 6 :D

    9. Następnie zakładamy pokrywę zaworów (jeżeli to konieczne to należy wymienić uszczelkę pokrywy zaworów) i montujemy z powrotem elementy wymienione w pkt. 2.


Z tego co udało mi się znaleźć na forum to na całą operację od pkt. 1 do 8. mamy ok. 1 godziny czasu, gdyż regulację należy przeprowadzać na ciepłym silniku. Jeżeli jednak nie uda Wam się tego wykonać w przeciągu w/w czasu (przeważnie jak się za coś pierwszy raz zabieramy to zajmuje to więcej czasu niż zakładamy :P ) to proponuję ustalić następujące wartości na zimnym silniku:
    a) zawory ssące: 0.09mm
    b) zawory wydechowe 0.17mm

źródło: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29026&postdays=0&postorder=asc&start=15

a potem powtórzyć całą operację od początku na ciepłym silniku 8)

MitsuGo - 14-01-2020, 08:05

Znacznik na kole pasowym to chyba to wycięcie na wewnętrznej stronie koła widoczne na Twoim zdjęciu z pkt.4

Nigdy tego nie robiłem ale jak chciałbym to zrobić to muszę mieć dokładniej opisany i zobrazowany pkt.5

konradzik24 - 17-01-2020, 21:58

MitsuGo masz rację :) To jest dokładnie to wcięcie - wcześniej nie zauważyłem tego znacznika :P
Powiem więcej - stojąc przy prawym kole oraz nachylając się nad komorą silnika i jednocześnie sięgając po grzechotkę, którą kręcimy kołem pasowym jest się pod takim kątem, że idealnie można ustawić oba znaczniki :D

Ponadto dodam, że mimo, iż przerażała mnie perspektywa wykonywania regulacji zaworów na ciepłym silniku (a co jak wystygnie :?: przecież zanim ustawię 8 zaworów to kolejne 8 już trochę wystygnie i nigdy nie ustawię na wszystkich takich samych parametrów) to teraz z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że jeżeli ktoś ma jakiekolwiek pojęcie o mechanice to poradzi sobie :)
Mojej skromnej osobie za pierwszym razem udało się wykonać całą operację w 35 min - regulacji wymagało 8 zaworów. Potem postanowiłem, że założę z powrotem pokrywę zaworów i bez montowania osprzętu z pkt. 2 (upewniłem się tylko czy nic nie wkręci się w rozrząd) rozgrzałem samochód i ponownie sprawdziłem wszystkie luzy (tylko 1 zawór wymagał jeszcze drobnej korekty).

Za to proszę Państwa jak się poprawiła kultura pracy silnika :D Wcześniej telepało całym silnikiem jak w jakimś zajechanym Władymircu, a po regulacji można monetę na kant postawić na pokrywie zaworów i się nie przewróci 8) Dostałem nowy samochód :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group