To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Cari 1.6] Wysprzęglik - naprawa 1.6/1.8/1.9td

mitcari - 18-01-2012, 17:35



Uploaded with ImageShack.us

Wyciek rozpoznalem tylko tutaj ( tzn . glebiej sie nic nie wpatrywalem) Gumka(uszczelka ) jest juz powiedzialbym na wyczerpaniu, peknieta itd.
Plyn wyczulem na tym "ciegnie" ktore znajduje sie pod ta uszczelka.

Poki co jest spokoj - wlalem plynu - nie ubywa.
To nie jest strumien ktory wycieka, tylko po prostu mozna go tam zauwazyc.

Jak z wyciagnieciem tego ustrojstwa ?
Przecietniak da sobie z tym rade ? :D

Z kolei jak z calym wysprzeglikiem ?
Ktory bedzie odpowieni ?
Mysle ze to tylko roznica mocowan - czy jest inaczej ?
Pozdrawiam

Saqu - 18-01-2012, 17:42

za wielkiej filozofii w działaniu wysprzęglika nie ma, ale mocowania różnią się drastycznie, bierz ten który pasuje pod Twoje mocowania, wymiana raczej dosyć prosta :)
tomekdt - 15-04-2012, 16:38

no i mi z wysprzęglika wyciekł płyn na trasie. Zdemontowalem i wszystkie uszczelki cale. jaka moze byc inna przyczyna???
wichura1 - 08-05-2012, 23:15

Porysowana gładź tulejki, cały wysprzęglik do wymiany
muhaa - 07-10-2012, 15:22

Witam, miałem problem z wysprzęglikiem, wyciekł płyn. Wyczyściłem go, wymieniłem uszczelki, odpowietrzyłem. Sprzęgło dalej jest miękkie. O ile dobrze sprawdziłem to wycieków nigdzie nie ma. Macie jakieś sugestie co do przyczyny?
scoratir - 07-10-2012, 15:38

Prawdopodobnie nie do końca odpowietrzony układ. Zdarzyło mi się tak że wlewałem płyn od spodu przez odpowietrznik strzykawką. Teoretycznie nie powinno zostać tam w ogóle powietrza bo powinno być wypchnięte w stronę pompki. Jednak troszkę powietrza zostało (dosłownie kilka bąbelków), przez co sprzęgło było miękkie.
Pomogło dokładne ponowne odpowietrzenie w 2 osoby.

Matejko - 07-10-2012, 21:35

trzeba odpiac pompke od pedalu zeby wyszla najdalej jak sie da - inaczej nie pompujesz plynu w uklad
muhaa - 08-10-2012, 07:39

Wydaje mi się , że odpowietrzyłem dobrze. Z odpowietrznika leciał, a raczej wystrzeliwał po ciśnieniem już sam płyn bez bąbelków. Odpowietrzałem sam, blokując sprzęgło rurką opartą o siedzenie. Spróbuję znowu, tym razem z kimś. Prosiłbym też o jakiś schemat lub zdjęcie pompki.

Dalej nie działa i postanowiłem wybrać się do mechanika. Dam znać co powie. Przy okazji zauważyłem, że przy odpalonym silniku jedna cześć brzęczy. Wiecie co to jest?

obrazek

[ Dodano: 19-10-2012, 20:01 ]
nikt nie wie co to jest?

[ Dodano: 31-10-2012, 11:23 ]
OK, już wiem co to jest. Poszła łapa wysprzęglika. Czekam na wycenę naprawy. Na allegro nie ma takiej części. Gdzie mógłbym ją dostać?

party_zant - 05-04-2013, 09:21
Temat postu: Rurka/wezyk od wysprzeglika
Witam,

nie wiem czy dobrze pamietam, bo czytam Was od dawna, ale to chyba moj pierwszy post tutaj wiec mowie Wszystkim dzien dobry :)

I mnie wpadl pedal w podloge (Carisma 1.8 GDI '98). Szybko zlokalizowalem wyciek z wysprzeglika. Zabralem sie za wykrecanie i pojawil sie problem z wykreceniem tego metalowego wezyka. Ta nakretka co sie na nim znajduje ani drgnie mimo uzycia srodka typu WD40. Sprobowalem wiec odkrecic calosc razem z ta "nakretka" krora laczy sie sruba z wysprzeglikiem. Udalo sie ale podczas wykrecania wykrzywil mi sie ten metalowy wezyk. Wyprostowalem go ponownie ale obawiam sie ze teraz moze byc poddatny na uszkodzenia wiec mysle zeby wymienic go razem z wysprzeglikiem.
Moje pytania:
- czy i gdzie dostane ten wezyk? (probuje szukac ale niestety nigdzie nie znalazlem)
- czy konieczna jest wymiana calego wezyka od pompy do wysprzeglika czy wystarczy tylko ta metalowa czesc ktora laczy sie z wysprzeglikiem a pozniej biegnie na prawo do takiej lapy gdzie widze ze jest wkrecona w elastyczny wezyk?
- czy ta "nakretka" ktora wkreca sie na wezyk i laczy sie sruba z wysprzeglikiem jest zawsze taka sama czy zalezna od wysprzeglika? chodzi mi o to czy jak nie znajde tej nowej rurki albo jak nie bede wstanie jej wykrecic to czy bede mogl dokrecic do nowego wysprzeglika ta laczaca "nakretke" ze starego.

P.S. Przepraszam za brak polskich znakow ale jestem poza granicami. Moge dolaczyc zdjecia ale po poludniu bo teraz jestem w pracy a autko uziemione pod domem...

Pozdrawiam

robertdg - 05-04-2013, 21:03

Wymień sam wysprzęglik, jezeli stalowa rurka nie jest zagięta na "ostro" to wystarczy ją podprostować, w przeciwnym wypadku trzeba wymienić cały kawałek do węzyka elastycznego
party_zant - 05-04-2013, 22:38

Właśnie wróciłem z autka. Koledzy z warsztatu w pracy dali mi taki specjalny płaski klucz do odkręcania nakrętek na przewodach hydraulicznych.



Udało się choć nakrętka jest trochę zorana ale mam nadzieję że uda się ją ponownie dokręcić.

Cytat:
Wymień sam wysprzęglik, jezeli stalowa rurka nie jest zagięta na "ostro" to wystarczy ją podprostować,


Rurka nie wygląda na uszkodzoną więc chyba jakoś to będzie...

Na przyszłość. Czy te rurki są sprzedawane czy trzeba je robić z przewodów do hamulców np.? Do zarabiania tych końcówek to trzeba mieć taką specjalną maszynkę tak?

Piwor - 06-04-2013, 17:56

Z przewodów, można dorobić, trzeba mieć specjalny przyrząd.
party_zant - 06-04-2013, 18:58

OK. Dziękuję za odpowiedzi. Wszystko już wiem :)

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group