To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Poprawa kilku drobiazgów w moim Miśku

Anonymous - 22-03-2009, 12:40

Witam ponownie,

Oddałem Miśka do elektryka który usunął mi problem z gasnącym podświetleniem deski rozdzielczej, potem podłączył mi poprawnie radio które widocznie żle wcześniej podłączyłem oraz podłączył mi dodatkowe dwa głośniki wysokotonowe z przodu. Jak na razie jest nieźle. Wycieraczek jeszcze nie wymieniałem bo czekam na definitywny koniec zimy.

Mam jeszcze 3 pytania:

1. Podczas dodawania gazu drgają mi nieznacznie wszystkie pedały (tak jakby drgania przenosiły się z silnika podczas przyspieszania - nie jest to wielka wada ale wkurza). Jest jakiś sposób by to wyeliminować? W Peugeocie 307 ojca nic nie drga. zastanawiam czy coś się nie zużyło. Macie takie samo zjawisko podczas dodawania gazu?

2. Co zrobić żeby Lancer zbierał się trochę lepiej i był bardziej eleastyczny ? Mam porównanie do peugeota 307 1.6 chyba nieco ponad 105 km i zbiera się znacznie lepiej i spala też mniej (7,5l) . Lancer ma 98 a nie czuć tego. Muszę bardziej go cisnąć i przez to więcej spala (przez zimę 9,7 l na setkę). Jakiś lepszy filtr powietrza etc żeby dodać te kilka koni (około 10)? Nie znam się a bardzo na tym.

Kolega polecił mi wymianę wydechu od kolektora aż po tłumik ale chyba to by było za drogo.

3. Podoba mi się ten zderzak przedni w tym Lancerze:
http://otomoto.pl/mitsubishi-lancer-C6900332.html
oraz kokpit w tym ( kierownica, zegary konsola środkowa, metaliczna listwa poprzeczna na konsoli, wokół radia oraz wokół drązka zmiany biegów):
http://otomoto.pl/mitsubishi-lancer-C6934547.html

Ja w swoim mam wszystko czarne (wczesna produkcja 2003).

Nie spotkaliście jakiegoś sklepu gdzie takie elementy można zdobyć. Nie chodzi mi o wszystkie ale może kilka z nich.

Pisałem do Mitsubishi ale nie odpisali.

Jedyne co tymczasowo zainstalowałem ostatnio to okleina (kolor aluminium) :
http://allegro.pl/item564...ancer_2004.html
nie powiem, jest super ale to tylko okleina.

dzięki za wcześniejsze porady!

krzychu - 22-03-2009, 13:05

Pierwszy link. To zderzak masz chyba ten sam w tym samochodzie założony jest dolny spojler ale nie jest to oryginał. W lancerze 2.0 Intense (2006 rok) była montowany spojler fabrycznie taki jak tutaj dokładnie:

http://otomoto.pl/mitsubishi-lancer-C7539141.html

cena w ASO kosmiczna jest, ostatnio poszedł taki na allegro dość tanio

http://www.allegro.pl/ite...a_zderzaka.html

więc warto wypatrywać.

Jak się przypatrzysz to zderzak pod koniec 2005 też się trochę zmienił jest bardziej wypukły do przodu....

Jeśli chodzi o kokpit to był on zmodyfikowany pod koniec 2005 roku (ale tylko od wersji Invite+) miało to związek z zamontowaniem climatronica. Wymiana u Ciebie raczej nieopłacalna.

O okleinach się nie wypowiada....

Mi pedały nie drgają w ogolę nie ma wibracji od niczego (to wycieraczki niekiedy czuje jak pracują) ale silnika nigdy na niczym. Z tym że ja mam 2.0. Ale jeśli 1,6 ma wałki balansowe może to one są źle ustawione po wymianie rozrządu? To tylko luźny pomysł...

A co do modyfikacji podnoszącej moc to parę rzeczy:
- nie sądzę żeby filtr powietrza i modyfikacja wylotu dała aż 10 koni....
- będziesz prawdopodobnie pionierem w modyfikacjach tego silnika bo niestety silnik mało popularny występuje tylko w Lancerze CS oraz w Space Starze i tutaj właśnie ma wyższą moc więc bardziej bym w tą stronę proponował się udać a dokładniej sprawdzić co jest innego w tym silniku bo może wystarczy kupić parę elementów od SS.....
- prawdopodobnie modyfikacje i tak przewyższą koszt dopłaty zakładając sprzedaż Twojej 1,6-ski i zakupu samochodu z motorem 2.0 z czego ja przy testach na normalnej jeździe (zgodnej z przepisami) schodzę poniżej 9 litrów

Krzychu

Anonymous - 22-03-2009, 13:46

dzięki Krzychu

Jedyne co to postaram się zlikwidować te drgania i będę sprawdzał czy na allegro nie pojawi się coś ciekawego.

Z tym dolnym spojlerem znacznie lepiej wygląda z przodu, podoba mi się:)

Co do mocy to nie będę modyfikował bo rzeczywiście się nie opłaca a wcale nie jest źle tylko trzeba go trochę mocniej kręcić.

Anonymous - 22-03-2009, 14:27

lathael napisał/a:
dzięki Krzychu

Jedyne co to postaram się zlikwidować te drgania i będę sprawdzał czy na allegro nie pojawi się coś ciekawego.

Z tym dolnym spojlerem znacznie lepiej wygląda z przodu, podoba mi się:)

Co do mocy to nie będę modyfikował bo rzeczywiście się nie opłaca a wcale nie jest źle tylko trzeba go trochę mocniej kręcić.


Co do mocy, to rzeczywiści na 1 i 2 biegu zbiera się powoli, tylko po co komu duże przyspieszenie na tych biegach (pomijam potrzeby wieku młodego). Na wyższych biegach przyspieszenie jest wystarczające, oczywiście wszystko zależy od umiejętności kierowcy, im wyższa, tym samochód lepiej wykorzystuje swoją moc. Inna sprawa, że mocy nigdy za wiele :) Pozdrawiam

jerk1 - 26-07-2009, 21:34

Kupiłem parę dni temu lancerka 1,6 z 2006r a mając MSS też z tym silnikiem, już gdy lancera testowałem wyczułem tą jego słabość na 1 i 2 co mnie trochę zdziwiło, ale przecież lancer jest cięższy tylko o 85 kg i tym bardziej na niskich biegach nie powinien być odczuwalnie słabszy. Popatrzę czy na oko jest jakaś różnica w osprzęcie tych aut, MSS jeszcze będe miał przez jakiś czas do chwili sprzedaży . Gdybym wiedział co jest przyczyną to może bym podmienił. Może ma ktoś jakieś pomysły co sprawdzić?
krzychu - 26-07-2009, 21:37

A jaką ma moc ten silnik w MSS? Bo z tego co pamiętam tam była wersja mocniejsza montowana.
jerk1 - 27-07-2009, 09:19

W/g książek są takie same tj.: 72kW/5000 obr/min
Anonymous - 04-10-2009, 10:17

lathael napisał/a:
2. Wymieniałem ostatnio wycieraczki ale niestety nowe strasznie hałasują (jak włączę to przeskakują a nie jadą gładko, może są za mało elastyczne lub nacierają pod złym kątem). Próbowałem zakładać je na różne sposoby ale nic to nie dało. Myślę o ponownej wymianie. Polecacie jakieś ciche i solidne do Lancera? Może Valeo?


Troche odswieze. Ostatnio zamontowalem Bosch Aero Twin - przyzwoita cena i sa bez zarzutu.

Wczesniej mialem FrauVerk (taki marketowy wymysl) i tez bylo dobrze.

krzychu - 04-10-2009, 10:33

glowix napisał/a:
Bosch Aero Twin


Ja mam chyba Bosch Twin zdaje sie (takie klasyczne w intercarsie komplet kupiony chyba 70zł). Mam negatywne odczucia:
- na początku zostawiały ze 2 małe kreski wody (myślałem że mi rysują szybę ale po paru razach już tego nie ma) znaczy zbierają równo teraz
- jak dojadą do końca i "odbijają" z powrotem to zostawiają zacieki na lewej strony szyby.
- zachowują się od nowości jak by były stare i twarde ale na granicy mojej akceptowalności jak wytrzymają tak 2 lata to ok ale wydaje mi się że po zimie trzeba będzie zmienić.

Anonymous - 04-10-2009, 11:03

Nie wiem co rozumiesz przez "klasyczne", ale aero twin to wycieraczki "plaskie" - na pewno mowimy o tym samym?
krzychu - 04-10-2009, 11:06

Klasyczne czyli ze stelażem. Nie chciałem właśnie tych płaskich. Może faktycznie są lepsze.
Anonymous - 11-10-2009, 20:07

Koledzy , nie wiecie przypadkiem jakie głośniki wejdą do drzwi przednich? Chodzi mi o rozmiar i głębokość montażową głośnika. Chciałbym pokombinować i kupić jakieś sensowne głośniczki na przód np.

RAINBOW SAX 265.20
Morel Tempo 6
MB Quart DSH
jakieś U-dimensiony
albo z tańszych Helix 62.1 lub jakieś Hertze

Może ktoś wymieniał głośniki przednie?

Artii - 11-10-2009, 21:22

lathael napisał/a:
Koledzy , nie wiecie przypadkiem jakie głośniki wejdą do drzwi przednich? Chodzi mi o rozmiar i głębokość montażową głośnika. Chciałbym pokombinować i kupić jakieś sensowne głośniczki na przód np.

RAINBOW SAX 265.20
Morel Tempo 6
MB Quart DSH
jakieś U-dimensiony
albo z tańszych Helix 62.1 lub jakieś Hertze

Może ktoś wymieniał głośniki przednie?


Wystarczy chwile poszukać na forum :)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=11639

Anonymous - 11-10-2009, 21:31

Nie dogrzebałem się to tego tematu, a grzebałem żeby nie było!:) Mea culpa.

Czyli spokojnie mogę poszukiwać 16,5 i o to mi chodziło. Dzięki Artii!

.TM - 14-10-2009, 17:07

Tak mi przyszło do głowy... czy robił ktoś coś ze środkowym tylnym zagłówkiem, żeby nie ograniczał widoczności do tyłu?
Oczywiście najprostszym sposobem jest całkowite go wyjęcie, ale chodzi mi o to czy komuś może udało się go zmniejszyć lub ewentualnie zamienić na taki, który nie zasłania połowy szyby :(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group