[97-04]Galant EAxA/W - [EA5W 2.5] Naprawa mat grzewczych
wujas - 20-02-2010, 22:07
ktos zarzucil ze nie warto brac sie za naprawe mat- ja mysle ze warto!
Z tego wzgledu ze w wiekszosci przypadkow to maty beda sprawne( moge sie mylic) poniewaz sa zbudowane z plecionki a nie jak w niektorych markach z drutu. A jak wiadomo plecionka jest bardziej odporna na zginanie.
W moim przypadku uszkodzenie polegalo na przelamanych przewodach dochodzacych do maty. przewody przelamane byly w miejscu przejscia przez gabke. Mysle ze dalo bys sie to sprawdzic bez rozkrecania fatela. W miejscu gdzie przewody do maty wchodza w pianke trzeba by sie dokopac glebiej az do tapicerki lub poprostu pociagnac za kazdy przewod odzielnie w celu spr czy jest przerwany. Ja mialem rozebrany caly fotel i moge powiedziec ze nie jest to takie trudne. Jedyne co bedzie potrzebne do zlozenia to plastikowe opaski zaciskowe poniewaz tapicerka jest montowana wlasnie na takie opaski. Wazne zeby byly wystarczajaco dlugie min 30cm.
powodzenia
mar111cin - 21-02-2010, 00:16
ja dodam od siebie że ostatnio troche się zajełem matami i znalazłem wtyczke od siedzisk (od oparcia wychodziło by że jest inna, ale jej nie mogłem znaleźć :/) jest to pierwsza wtyczka jeżeli zobaczymy od tyłu pod fotel. 3pinowa. W manualu jest opisane które styki mierzyć i jaką mają mieć oporność (niby 8ohm mi wychodziła troche większa ok 10-12ohm na działającym fotelu)
do tego jest opis wtyczki dochodzącej do przycisków idzie zlokalizować jak się to ma do wtyczki pod fotelem. w niedługim czasie postaram się opisać jak pomierzyć oporność w samej tej wtyczce nie bawiąc się w klękanie pod fotel.
Zhan - 21-02-2010, 18:44
Czy u Was fotele grzeja caly czas? U mnie jakos dziwnie to dziala, pogrzeje chwile i przestaje, za kilka minut znowu pogrzeje chwile i przestaje. Jezdzilem kilkoma autami z podgrzewaniem tylka i wszedzie bylo tak, ze jak si wlaczylo to grzanie bylo caly czas.
wujas - 21-02-2010, 20:01
u mnie to samo ten typ tak ma!!
Zhan - 21-02-2010, 20:48
wujas, a jak grzebales w fotelu to nie namierzyles jakiegos termostatu?
wujas - 21-02-2010, 20:56
a jest pod mata srednicy ok 1cm i mysle ze nie da sie z tym nic zrobic zeby te roznice temperatur nie byly tak wyczuwalne. Jest on poprostu za duzy i pewnie potrzebuje troche czasu do nagrzania jak i stygniecia. Pozniej wrzuce zdj z robiorki
Zhan - 21-02-2010, 20:58
wujas, a nie da sie go jakos amputowac?
wujas - 22-02-2010, 00:36
oczywiscie ze sie da to amputowac jednak po takim zabiegu siedzisko bedzie grzalo na maxa czyli tak jak na "HI", poprostu na "LO" prad idzie przez termostat a "HI" bezposrednio do mat.
oto troszke zdj z rozbiorki dokladnie widac jakie przewody i gdzie zostaly przelamane
      
     

Zhan - 22-02-2010, 11:32
ale u mnie na obydwu pozycjach czyli na Hi i na Lo grzeje z przerwami wiec chyba obydwa tryby ida przez termostat...
ja myslalem zeby zrobic sobie grzanie non-stop ale regulowane potencjometrem
wujas - 22-02-2010, 14:50
Zhan, jestes pewien?? u mnie na Hi raczej grzeje caly czas. patrzac na polaczenie termostata raczej nie ma mozliwosci zeby na HI dzialalo z przerwami no ale moge sie mylic
Zhan - 22-02-2010, 19:44
wujas, tak u mnie na 200% grzeje z przerwami na HI
|
|
|