Sigma/Diamante Techniczne - Podłączenie zdalnego sterowania zamkiem centralnym
lukasz12 - 18-12-2008, 22:44
nie trzeba, wystarczy podważyć lekko od góry (od tej szpiczastej strony) i wyciągnąć delikatnie
Anonymous - 19-12-2008, 12:44
Centralny w Sigmie... Sterownik faktycznie jest w bardzo dziwnym miejscu, bo w panelu sterowania szybami w drzwiach kierowcy, ale na szczęście jest "myk", dzięki któremu nie trzeba rozbierać drzwi i przeprowadzać przewodów do samego sterownika. Mianowicie centralny sterowany jest też z drzwi pasażera, ale już trochę inaczej. Jak? - to już jest mniej istotne, a najważniejsze jest to, że działa i bardzo prosto to zrobić. Niestety nie jestem w stanie zapamiętać kolorów przewodów, ale jest ich tam niewiele i można z łatwością poszukać samemu. Niestety w ten sposób nie będzie możliwe uruchamianie jednocześnie alarmu fabrycznego, ale - i to mnie trochę zastanawia - czasami się uruchamia, ale nie zawsze później wyłącza i robi się hałas (mowa o alarmie fabrycznym) Weź najzwyklejszą próbówkę na 12V i kolejno nakłuwaj przewody idące do drzwi kierowcy. Bez problemu znajdziesz, bo sterowanie odbywa się masą. Pamiętaj jednak, że impuls wystawiany przez sterownik powinien być krótki, bo tak długo jak na przewód sterujący będzie podawana masa tak długo przekaźnik w sterowniku będzie podawał napięcie na siłowniki, co przy długim impulsie może je po prostu spalić.
Metoda bezkolizyjna, 100% skuteczna.
Powodzenia.
lukasz12 - 19-12-2008, 12:47
O wlasnie tego nam było trzeba, dzieki za przejęcie inicjatywy
szpala85 - 19-12-2008, 14:55
kruca wczoraj próbowałem w GALANCIE od strony kierowcy kombinować z nacinaniem kabelków ..... i 2 razy spaliłem bezpiecznik
ale teraz dzięki bartek_nkm, po próbuję na stronie pasażera ponacinać kabelki
ps. a czy ktoś z forumowiczów próbował zrobić ten ukryty guzik po stronie kierowcy tam koło guzika do blokowania szyb ????
wojtas - 19-12-2008, 22:17
Witam kolegów. Ja w swoim Misiaku poszperałem trochę głębiej i zamontowałem tak centralkę zdalnego sterowania (dodatkowy alarm), że po naciśnięciu pilota uzbraja się też fabryczny alarm ETACS. Mianowicie, trzeba dostać się do komputera od alarmu, jest to dość kłopotliwe i zajmuje trochę czasu. Znajduje się on pod radiem (jak wcześniej opisywali koledzy). Podłączone są do niego dwie kostki. W większej kosce trzeba odszukać kabel żółto/czerwony bodajże drugi od końca (otwieranie centralnego). W drugiej kostce zielono/biały chyba trzeci od końca (zamykanie centralnego). Można to łatwo sprawdzić za pomocą kontrolki. Oczywiste sterowanie odbywa się masą, także kontrolka do masy i po kolei wszystkie piny w kostkach i na pewno centralny się odezwie.
Pozdrawiam.
szpala85 - 21-12-2008, 20:20
Ja już zamontowałem wykorzystałem ten ukryty/zaślepiony przycisk do blokowania drzwi (skoro był nieużywany to po prostu wlutowałem się w ścieżki obsługujące zamykanie i otwieranie siłowników ) i działa jak ta lala
Pozdrawiam
Szymon82 - 21-12-2008, 21:18
Witam! Sam też chętnie obsługiwałbym centralny pilotem:) Jak wnioskuję najprostsza droga to wykorzystanie tego "wolnego" przycisku? Gdzie montowaliście ten sterownik i jaki zastaw z allegro warto kupić? Czy tą drogą dało by się również zrobić opcję domykania szyb? Gdyby ktoś z Was mógł napisać krok po kroku jak ta operacja wygląda.
pozdrawiam
Anonymous - 21-12-2008, 22:03
Z domykaniem szyb też chętnie bym się pokusił. Miałem taka funkcję w omedze i przyzwyczaiłem się do tego że autka nie zostawię otwartego
lukasz12 - 22-12-2008, 19:17
szpala85 napisał/a: | Ja już zamontowałem wykorzystałem ten ukryty/zaślepiony przycisk do blokowania drzwi (skoro był nieużywany to po prostu wlutowałem się w ścieżki obsługujące zamykanie i otwieranie siłowników ) i działa jak ta lala
Pozdrawiam |
O to w galancie też to jest? Ciekawe .
A swoją droga dogrzebałem sie do tych kabelków od ETACS tak jak pisał Wojtas. Tylko dziwne jest z tym alarmem bo niby sie kontrolka SECURITY ZAPALA ale alarm sie chyba nie uzbraja bo przy owarciu drzwi nic sie nie działo. Ale nie jest to jakis problem.
wojtas - 22-12-2008, 19:49
Witam kolegów. U mnie zadziałał. Mianowicie, zamknąłem miśka za pomocą pilota, zostawiając otwartą szybę od kierowcy, podniosłem „cycek” od otwarcia drzwi i fabryczny alarm dał o sobie znać, ( czyli działa, próba otwarcia auta bez kluczyka zaliczona) Pozdrawiam.
lukasz12 - 22-12-2008, 22:52
Właśnie podłączyłem ten centralny po nowemu i jednak alarm działa. Przedtem nie zadziałał bo on się uzbraja chyba dopiero po 30 sekundach jak zgaśnie lampka. Ogólnie teraz wszystko jest podłączone w sposób bardziej kulturalny . Dzięki jeszcze raz za zgłębienie tematu.
wojtas - 23-12-2008, 10:47
No to super, oby inne problemy rozwiązywały się tak jak ten.
Anonymous - 25-01-2009, 11:50
Teraz mam inne pytanie , a mianowicie posiadam oryginalny fabryczny pilot tylko ze poprzedni włascicel długo w nim nie wymienił baterii gdy ja to zrobiłem okazało się ze alarm i CZ nie działa z pilota, usłyszałem gdzieś tam ze prawdopodobnie rozkodował się pilot lub centralka oryginalnego alarmu , co teraz mogę z tym zrobić czy muszę kupować nową centralkę i pilota czy jest może możliwość synchronizowania [/list]
Anonymous - 26-01-2009, 07:59
kosior1975 napisał/a: | Teraz mam inne pytanie , a mianowicie posiadam oryginalny fabryczny pilot tylko ze poprzedni włascicel długo w nim nie wymienił baterii gdy ja to zrobiłem okazało się ze alarm i CZ nie działa z pilota, usłyszałem gdzieś tam ze prawdopodobnie rozkodował się pilot lub centralka oryginalnego alarmu , co teraz mogę z tym zrobić czy muszę kupować nową centralkę i pilota czy jest może możliwość synchronizowania [/list] |
wtyczka i wbijasz pilota do systemu , chyba że jest jakaś sekwencja kodowania ale nie znalazłem w manualu.
Zajc3w - 07-03-2009, 21:48
wojtas021180 napisał/a: | (...)Mianowicie, trzeba dostać się do komputera od alarmu, jest to dość kłopotliwe i zajmuje trochę czasu. Znajduje się on pod radiem (jak wcześniej opisywali koledzy). Podłączone są do niego dwie kostki. W większej kosce trzeba odszukać kabel żółto/czerwony bodajże drugi od końca (otwieranie centralnego). W drugiej kostce zielono/biały chyba trzeci od końca (zamykanie centralnego). Można to łatwo sprawdzić za pomocą kontrolki. Oczywiste sterowanie odbywa się masą, także kontrolka do masy i po kolei wszystkie piny w kostkach i na pewno centralny się odezwie.
Pozdrawiam. |
Witam Sigmo/Diamanto-maniaków.
Tam chyba nawet wygodniej niż w drzwiach - wolna przestrzeń i kierunkowskazy bliżej jak się chce nimi mrygać przy otwieraniu z pilota.
Tylko pytanie czy w sigmach bez fabrycznego alarmu też są tam sygnały sterujące centralnym:?:
|
|
|