To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Moduł diagnostyczny OBD2

mar111cin - 05-01-2009, 21:13

Owczar- po włączeniu zapłonu kontrolka MIL cały czas się świeci i nie gaśnie. Dzisiaj właśnie na politechnice jeden życzliwy doktor podłaczył mi auto pod dwa różne czytniki OBD. pierwszy pokazał błędy na dwóch sondach że "błąd podgrzewania sondy lambda" to były błędy stałe i jeszcze pokazał błąd że kiedyś wypadły zapłony na 5cylindrze (nie wiem tylko kiedy i jak często się to działo)
błędy skasował tym czytnikiem.
Podłączylismy się pod drugi któy jest na stacji SKP i były problemy, bo program nie chciał narysować wykresu z sondy lambda. zaczynał rysować i po sekundzie czy dwóch sie zawieszał :/

w każdym razie wiem ze mam do sprawdzenia podgrzewanie sondy lambda. W najblizszym czasie jak temperatura na zewnątrz pozwoli to spróbuje podziałać ; )

jednak umówię się z kumplem na podłączenie do tego elm327 to może się uda narysować wykres napięcia od sondy lambda


(sorrka że tak późno odpisuje, szkoła troche czasu zajmuje)

deejay - 05-01-2009, 21:26

mar111cin napisałeś że sonda ma błędy w zakresie podgrzewania :wink: , powiem ci z praktyki ze kwalifikuje sie ona do wymiany , tym bardziej ze jest to stały defekt . Po prostu grzałka w sondzie jest uszkodzona zalecam ci tylko wymiane .
mar111cin - 06-01-2009, 00:17

domyślam się właśnie Deejay :/. Mam tylko nadzieję że po wymianie wszystko będzie ok i MIL zgaśnie. Orientujesz się może czy jak jest błąd grzałki, to mimo to sonda wysyła poprawny sygnał? czy przy okazji sonda też wariuje co do zawartości tlenu w spalinach? (tutaj nie mogliśmy uzyskać żadnego wykresu a chwilowe wartości były conajmniej dziwne)
Kupywał ktoś już te sondy? mniej więcej na jaką kwote się przygotować?

deejay - 06-01-2009, 19:25

Jak sonda jest uszkodzona ( grzałka ) , to wartosci spalin odbiegają od normy emisji spalin :wink: poczytaj np tu http://www.wega.net.pl/po...ondyLambda.html
mar111cin - 06-01-2009, 21:34

dzięki :)

[ Dodano: 30-01-2009, 23:15 ]
Ok, właśnie pare godzin temu styknełem się z kumplem. Miał kabelek ELM 327 wersja z szarą skrzyneczką, wszystko udało się odczytać z galanta. Nawet program zrobił wykresy z sondy lambda (czego nie chciał zrobić czytnik na SKP)


teraz mam pytanie, takie najbardziej odnoszące sie do zapalania kontrolki MIL.
czy ktoś wymieniał sonde lambda w galancie? I jak tak to na jakiej firmy sonde wymienił i czy nie było kłopotu z jej zaimpletowaniem w samochodzie (np na 3sondy tylko 1 chciała działać czy jakieś inne dziwne sytuacje)

spidernet - 08-04-2009, 23:24
Temat postu: [EA2A 2.0] Jak samodzielnie podłączyć Galanta do komputera ?
No właśnie. Co będę do tego potrzebował? Mam na myśli jakie kable, jakie oprogramowanie i jaki sprzęt aby podłączyć i samemu auto do laptopa i wykonać testy diagnostyczne?
mar111cin - 09-04-2009, 09:36

kabel elm327

programy:
darmowe - easyobd II
płatne scanmasterELM oraz scanXL

tylko że ostatnio spotkaliśmy się ze Spownem i niestety nie udało się skomunikować z jego galantem.
A Ty jesteś z poznania?

spidernet - 09-04-2009, 10:56

No cóż - znalazłem dwie interesujące aukcje takiego sprzętu:

1. http://www.allegro.pl/ite..._wyprzedaz.html

2. http://www.allegro.pl/ite...27_jezykpl.html

Jak myślicie - która oferta bardziej korzystna ???

Przy okazji zapytam - gdzie podłącza się w aucie ten konektor ???

btw. Jestem z okolic Poznania ;)

spown - 09-04-2009, 11:25

my używaliśmy tego drugiego i tak jak mar111cin pisał nie skomunikował się z moim autem - nie wiemy dlaczego :/

Podłączasz pod kierownicą - jak kończy się plastik przy kolanach to po prawej stronie. Trudno nie wyczuć, albo nie zauważyć jak się nachylisz.

spidernet - 09-04-2009, 12:09

Hmmm - zatem zastanawiam się nad odpowiednim wyborem sprzętu :roll:

Przy okazji zapytam, bo chciałbym sprawdzić czy w komputerze występują jakieś błędy i ew. wyzerować komputer. Sprawdzić pracę sondy lambda i ogólnie wszystkich z elementów elektronicznych. Czy jeśli skomunikuję się ze swoim autem to czy te testy będę mógł wykonać? Z tego co widzę ta druga pozycja występuje z PL językiem. Natomias ta pierwsza - trudno powiedzieć :? Wydaje mi się, że lepiej zainwestować w opcję z "polakiem"...

Owczar - 09-04-2009, 12:30

Z którego roku jest Twój galant?
Niestety poprzez elm327 się nie połączysz z galem.
W 2001 roku mitusbishi zmieniło protokół, prawdopodobnie aby dostosować się do standardów w UE i na świecie. W autach tych nie można wymrugać błędów poprzez zwarcie pinów. Tak było u mar111cin. U niego elm327 działa bo jest zgodny z OBDII- auto z 2003 roku.
Tutaj masz listę Mitsubishi z autami zgodnymi z OBDII http://www.s-tech.pl/?go=sys&make=Mitsubishi
choć wydaje mi się że 2,5 z lat 1997-2000 też nie jest zgodny. Co potwierdza przykład spown-a i jeszcze jednego mitsmuaniaka, który odsyłał przewód.
Galanty mają co prawda łącze DLC, ale to ich jedyna wspólna rzecz z OBDII. Mówię tu o egzemplarzach produkowanych do 2001 roku.
Co do drugiej opcji, to ten PL oznacza parę programów na DVD w wersji demo lub ogólnodostępnych freeware. Ale sam kupowałem u niego, sprzedawca ok, uczciwy, a jego kabelek jest bardziej poręczny bo nie ma tej puszki z pierwszej aukcji. Tylko nie ma łącza na port serialowy, tylko USB.

Jak znajdziesz interfejs i program obsługujący protokół w starszych Galantach to owszem będziesz mógł sprawdzić pracę tych wszystkich czujników, ale nie wiem czy dostaniesz coś takiego. Jedynie testery diagnostyczne z wyższej półki pozwolą na to. Np. MUTII.

Jeśli nie świeci Ci się CE to znaczy, że wszystkie czujniki mają parametry w normie, jeśli chcesz sprawdzić błędy to zwierasz pin 1 i 4 i mrugasz błędy. Potem odpinasz masę na parę minut i masz skasowane wszystko.

spidernet - 09-04-2009, 12:37

Owczar napisał/a:
Z którego roku jest Twój galant?


1999r.

Owczar napisał/a:
Jeśli nie świeci Ci się CE


CE? Co tzn.?

Owczar napisał/a:
jego kabelek jest bardziej poręczny bo nie ma tej puszki z pierwszej aukcji


Ta puszka daje mi jakieś większe możliwości czy to tylko kwestia budowy?

Owczar - 09-04-2009, 12:39

Skoro z 1999 to raczej nie będzie Ci działać ten interfejs. Choć zawsze możesz zapytać sprzedawcy i masz kilka dni na sprawdzenie, więc ostatecznie będziesz mógł odesłać, choć według mnie to nie ma większego sensu.

CE kontrolka check engione.

Ta puszka daje możliwość podłączenia pod USB i port RS. W przypadku drugiego kabelka cały interefejs jest we wtyczce DLC.

spidernet - 09-04-2009, 12:40

Zatem może ktoś z was poda namiar do aukcji gdzie zdobędę odpowiedni sprzęt? :?
Owczar - 09-04-2009, 13:03

Z tanich interefejsów raczej nie znajdziesz nic... Niestety.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group